_construct functie
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
$bedrijfs_naam = 'Mijn bedrijf';
$bedrijf_email = '[email protected]';
$ondertekening = 'Contactpersoon';
// En zo zijn er nog 4
$headers = 'From: ' . $bedrijfs_naam . ' <' . $bedrijf_email . '>' . "\r\n" .
$bedrijf_email = '[email protected]';
$ondertekening = 'Contactpersoon';
// En zo zijn er nog 4
$headers = 'From: ' . $bedrijfs_naam . ' <' . $bedrijf_email . '>' . "\r\n" .
En dat in wel 6 verschillende functies, hetgeen niet echt efficient is te noemen. Nu is mijn vraag wat de beste plaats is om deze variabelen te definiëren. Ik heb gisteren en vannochtend op verschillende blogs en tutorial sites gekeken. Over het algemeen werd er aangegeven dat dit het best gedaan kan worden in een __construct functie. Ik heb deze wel in mijn framewerk maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik bijvoorbeeld de drie bovengenoemde variabelen hier in verwerk. Dit is wat er nu in deze functie staat:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
protected $pageId;
protected $layout = 'layout';
protected $page;
protected $blog;
protected $widgets;
public function __construct()
{
$pdo = Db::getInstance();
$this->page = new Model_Page($pdo);
$this->blog = new Model_Blog($pdo);
$this->widgets = new Model_Widgets($pdo);
}
protected $layout = 'layout';
protected $page;
protected $blog;
protected $widgets;
public function __construct()
{
$pdo = Db::getInstance();
$this->page = new Model_Page($pdo);
$this->blog = new Model_Blog($pdo);
$this->widgets = new Model_Widgets($pdo);
}
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik bijvoorbeeld de eerder genoemde variabelen in de __construct functie verwerk en op welke wijze ik ze vervolgens elders gebruik.
Alvast bedankt
Gewijzigd op 11/05/2018 10:02:32 door Donald Boers
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
//bestaande protected vars
protected $bedrijfsNaam = null;
public function __construct($bedrijfs_naam)
{
$this->bedrijfsNaam = $bedrijfs_naam;
$pdo = ...
protected $bedrijfsNaam = null;
public function __construct($bedrijfs_naam)
{
$this->bedrijfsNaam = $bedrijfs_naam;
$pdo = ...
Maar ik zie niet in waarom je ze juist in dit object zou willen knallen (tenzij dit het "e-mail object" is).
Als ze echt fixed zijn (binnen een project) zou je d'r ook gewoon constanten van kunnen maken, dan kun je ze gewoon overal uit de lucht grijpen. Dus ergens in een config bestand, of in ieder geval iets wat je altijd include:Op het moment dat je de bedrijfsnaam dan nodig hebt:(dan hoef je dus niet steeds global ... te doen).
Maar een beetje framework beschikt vaak ook wel over een config constructie waarbij je iets vergelijkbaars kunt doen:
Rob Doemaarwat op 11/05/2018 10:56:15:
Als ze echt fixed zijn (binnen een project) zou je d'r ook gewoon constanten van kunnen maken, dan kun je ze gewoon overal uit de lucht grijpen. Dus ergens in een config bestand, of in ieder geval iets wat je altijd include:Op het moment dat je de bedrijfsnaam dan nodig hebt:(dan hoef je dus niet steeds global ... te doen).
@Rob Doemaarwat. Afgaande op wat ik elders las dacht ik dat het de aangewezen plaats was, maar de door jou geopperde define functie spreekt me enorm aan. Hartelijk bedankt!!