Contact formulier met copy aan zender
Ik heb al van alles geprobeerd, heel internet afgestruind, maar krijg het maar niet voor elkaar.
Ik kan het formulier wel naar het adres van de verzender laten sturen via -$_POST['email'])-, maar dan krijg ik het zelf niet. Het lukt me maar niet om het naar mijzelf EN een kopie de verzender te laten sturen. Wat doe ik niet goed? Hoe krijg ik dat voor elkaar?
bijgaand de code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php
$naar = "MIJNEIGEN E-MAIL ADRES"; // Waar moet het naartoe?
$onderwerp = 'Bericht via het contactformulier van de website'; // Het onderwerp van het bericht
// Header instellen, zodat nl2br() werkt
$headers = "MIME-version: 1.0\r\n";
$headers .= "content-type: text/html;charset=utf-8\r\n";
if(isset($_POST['versturen'])) // Als het formulier verzonden is door op de verzend knop te klikken
{
$voornaam = trim($_POST['voornaam']); // Alle overbodige spaties uit het voornaam veld verwijderen
$telefoon = trim($_POST['telefoon']); // Alle overbodige spaties uit het telefoon veld verwijderen
$email = trim($_POST['email']); // Alle overbodige spaties uit het email veld verwijderen
$bericht = trim($_POST['bericht']); // Alle overbodige spaties uit het bericht veld verwijderen
$fout = false; // Om te kijken straks of er wat fout is
if(empty($voornaam)) // Als het voornaam veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het veld NAAM is verplicht maar is nu niet ingevuld.<br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
$fout = true; // Zorgen dat het script zometeen weet dat er wat fout is
}
if(empty($telefoon)) // Als het telefoon veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het veld TELEFOONNUMMER is verplicht maar is nu niet ingevuld. <br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
$fout = true;
}
if(empty($bericht)) // Als het bericht veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het veld BERICHT is verplicht maar is nu niet ingevuld.<br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
$fout = true;
}
if($fout == false) // Als er niks fout is (alles is dus netjes ingevuld)
{
$headers .= 'From: ' . $voornaam . ' ' . $telefoon . '<' . $email . '>'; // Een afzender instellen zodat je kan reageren.
if(mail($naar, $onderwerp, nl2br($bericht), $headers))
{
include("bedankt.html");
}
else
{
print '<p>Helaas, er is wat fout gegaan tijdens het verzenden van het formulier.<br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
}
}
}
?>
$naar = "MIJNEIGEN E-MAIL ADRES"; // Waar moet het naartoe?
$onderwerp = 'Bericht via het contactformulier van de website'; // Het onderwerp van het bericht
// Header instellen, zodat nl2br() werkt
$headers = "MIME-version: 1.0\r\n";
$headers .= "content-type: text/html;charset=utf-8\r\n";
if(isset($_POST['versturen'])) // Als het formulier verzonden is door op de verzend knop te klikken
{
$voornaam = trim($_POST['voornaam']); // Alle overbodige spaties uit het voornaam veld verwijderen
$telefoon = trim($_POST['telefoon']); // Alle overbodige spaties uit het telefoon veld verwijderen
$email = trim($_POST['email']); // Alle overbodige spaties uit het email veld verwijderen
$bericht = trim($_POST['bericht']); // Alle overbodige spaties uit het bericht veld verwijderen
$fout = false; // Om te kijken straks of er wat fout is
if(empty($voornaam)) // Als het voornaam veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het veld NAAM is verplicht maar is nu niet ingevuld.<br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
$fout = true; // Zorgen dat het script zometeen weet dat er wat fout is
}
if(empty($telefoon)) // Als het telefoon veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het veld TELEFOONNUMMER is verplicht maar is nu niet ingevuld. <br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
$fout = true;
}
if(empty($bericht)) // Als het bericht veld niet is ingevuld
{
print '<p>Helaas, het veld BERICHT is verplicht maar is nu niet ingevuld.<br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
$fout = true;
}
if($fout == false) // Als er niks fout is (alles is dus netjes ingevuld)
{
$headers .= 'From: ' . $voornaam . ' ' . $telefoon . '<' . $email . '>'; // Een afzender instellen zodat je kan reageren.
if(mail($naar, $onderwerp, nl2br($bericht), $headers))
{
include("bedankt.html");
}
else
{
print '<p>Helaas, er is wat fout gegaan tijdens het verzenden van het formulier.<br> Klik op de - vorige/back - knop van uw browser</p>';
}
}
}
?>
Gewoon de mail functie op lijn 39 nogmaals uitvoeren op lijn 40, maar dan met het adres van de $mail.
Een wat persoonlijkere mail staat vaak wat netter.
Gewijzigd op 14/04/2017 20:00:09 door - Ariën -
- Ariën - op 14/04/2017 19:34:13:
Gewoon de mail functie op lijn 39 nogmaals uitvoeren op lijn 40, maar dan met het adres van de $mail.
Wow, da's een snelle reactie :-) ! Dank, ik ga t gelijk uitproberen.
Toevoeging op 14/04/2017 20:29:51:
Geweldig Ariën! Het werkt! Enorm bedankt, ben er nl de hele midadg mee bezig geweest en niets werkte. Nu dus wel. Super.