Contact formulier
Ik gebruik een bestandje voor namen die op veel pagina's hetzelfde zijn. Dit werkt altijd prima maar nu probeer ik het in een contact formulier te doen en dat werkt op de een of andere manier niet. Hoe komt dit?
...uitvoert, wat krijg je dan?
Anders mogelijk een fout in je HTML inderdaad.
Dit werkt gewoon
edit:
Ah je opent PHP in PHP. Dat kan natuurlijk sowieso niet. Dit zou een foutmelding moeten geven.
en als je voor die select...
Hoe bedoel je dit, ik snap het niet precies?
Als ik het buiten m'n contact formulier zet werkt het wel.
Hoe moet ik dit anders doen dan? Ik kan niet zomaar die
Je kan toch prima dit doen:
Waarom zou je die PHP-tag in een echo niet weg kunnen halen, denk jij? Nou dit werkt niet? Ik weet niet precies hoe ik dit wel moet doen zonder een nieuwe php te beginnen?
Je bouwt toch ook geen huis in een huis? Je moet alleen je variabelen buiten je quotes zetten. Kijk eens naar mijn voorbeeld die ik net plaatstte. Kijk eens goed, je bent al een echo op lijn 5 begonne, dus waarom op lijn 11 nog een echo?
Oke dat snap ik, maar ik zie het verband niet tussen jou voorbeeld en wat ik wil. Ik heb (dacht ik) nu jou voorbeeld overgenomen toch? Maar het werkt natuurlijk nog steeds niet.
Toevoeging op 02/05/2014 11:32:46:
Ja die heb ik gisteren al doorgenomen maar kwam er niet uit ...
Je opent echo met singel quote (') en sluit en opent vervolgens met een dubbel quote (") en sluit de echo daarna helemaal niet meer.
Mijn eerder gegeven voorbeeld zou een stuk makkelijker voor je zijn dan hele formulieren te echo'en.
Ik open een echo met singel quote (') ja dat snap ik, maar ik sluit hem toch pas helemaal onderaan mijn formulier? De quotes (") in mijn formulier sluit ik allemaal toch af?
Toevoeging op 02/05/2014 11:43:18:
Moet ik mijn hele code even geven?
<form method="post" action="" />
<p>
<select name="item">
<option> Dit echo'en gaat sowieso niet lukken want je moet voor alle (double)quotes een backslash zetten. Of je doet het zo:
- Je sluit na </select> nergens je echo af.
- Verder sluit je je quote voor $text["naampje_1"] af met een double-quote, terwijl je met een single-quoe begint.
Houd het gewoon consistent, en houd variabelen altijd buiten quotes.
Dan kan er niks misgaan. Eigenlijk hoef je dat formulier niet eens te echo'en. Je kan ook prima alleen die $text["naampje_1"] echoën, tussen PHP-tags.
@Pascal: Wat je zegt klopt niet. Ook jij gebruikt een PHP-tag in je quotes, en dat werkt niet, want je zit al in de PHP-modus. Kijk eens goed naar je quotes en je echo..
Nee dat komt omdat het niet me hele code is. Maar ik begin $text["naampje_1"] toch met (") en sluit hem af met ("). Ik snap nog steeds niet wat ik verkeerd doe of wat ik anders zou moeten doen?
Voor en na $text["naampje_1"] sluit en open je met een dubbel quote, dit conflicteert dus.
Waarom sowieso het hele formulier in een echo en niet zoals mijn eerder gegeven voorbeeld.
Als het nog niet duidelijk is geef ik 't op :-(
@Pascal; Waarom zou je dit überhaupt ooit willen. Onnodig sluiten en openen van php terwijl je gewoon een single quote kan gebruiken. Dit soort foute voorbeelden zijn i.m.o. alleen maar verwarrend voor de TS. > Ik open een echo met singel quote (') ja dat snap ik, maar ik sluit hem toch pas helemaal onderaan mijn formulier? De quotes (") in mijn formulier sluit ik allemaal toch af?
Wat werkt er niet, wat gebeurt er wel?
Ik wed dat hij wel degelijk echo't maar dat je browser het niet weergeeft omdat je een foutje in de html hebt. Waarschijnlijk kun je de text wel terugvinden in de bron van de pagina.
Normaal zou er het woord 'klokken' moeten komen maar er verschijnt gewoon helemaal niks?
...uitvoert, wat krijg je dan?
Anders mogelijk een fout in je HTML inderdaad.
Dit werkt gewoon
Code (php)
edit:
Ah je opent PHP in PHP. Dat kan natuurlijk sowieso niet. Dit zou een foutmelding moeten geven.
Code (php)
Gewijzigd op 02/05/2014 11:06:33 door Michael -
Frank Nietbelangrijk op 02/05/2014 11:03:38:
Ik wed dat hij wel degelijk echo't maar dat je browser het niet weergeeft omdat je een foutje in de html hebt. Waarschijnlijk kun je de text wel terugvinden in de bron van de pagina.
Hoe bedoel je dit, ik snap het niet precies?
Als ik het buiten m'n contact formulier zet werkt het wel.
Waarom wil je PHP direct openen in een echo? Je zit immers al in de PHP-modus.
Je opent PHP in PHP. Dat zou een foutmelding moeten geven. Zie mijn bijgewerkte bericht.
Ik weet niet welke browser je gebruikt maar je kunt in de browser de bron van de pagina opvragen. Je krijgt dan de HTML te zien welke door PHP is gemaakt.
- Aar - op 02/05/2014 11:07:31:
Waarom wil je PHP direct openen in een echo? Je zit immers al in de PHP-modus.
Hoe moet ik dit anders doen dan? Ik kan niet zomaar die
Je kan toch prima dit doen:
Je bouwt toch ook geen huis in een huis? Je moet alleen je variabelen buiten je quotes zetten. Kijk eens naar mijn voorbeeld die ik net plaatstte.
Gewijzigd op 02/05/2014 11:25:26 door - Ariën -
beginnershandleiding
Je opent echo en vervolgens weer een echo zonder de eerst af te sluiten.
Bart, begin eerst eens met een Je opent echo en vervolgens weer een echo zonder de eerst af te sluiten.
- Aar - op 02/05/2014 11:24:44:
Kijk eens goed, je bent al een echo op lijn 5 begonne, dus waarom op lijn 11 nog een echo?
Je bouwt toch ook geen huis in een huis? Je moet alleen je variabelen buiten je quotes zetten. Kijk eens naar mijn voorbeeld die ik net plaatstte.
Oke dat snap ik, maar ik zie het verband niet tussen jou voorbeeld en wat ik wil. Ik heb (dacht ik) nu jou voorbeeld overgenomen toch? Maar het werkt natuurlijk nog steeds niet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
echo '
<p>
<select name="item">
<option>".$text["naampje_1"]."</option>
</select>
<p>
<select name="item">
</select>
Toevoeging op 02/05/2014 11:32:46:
Michael - op 02/05/2014 11:26:41:
Bart, begin eerst eens met een beginnershandleiding
Ja die heb ik gisteren al doorgenomen maar kwam er niet uit ...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
echo '
<p>
<select name="item">
</select>
?>
echo '
<p>
<select name="item">
</select>
?>
Je opent echo met singel quote (') en sluit en opent vervolgens met een dubbel quote (") en sluit de echo daarna helemaal niet meer.
Mijn eerder gegeven voorbeeld zou een stuk makkelijker voor je zijn dan hele formulieren te echo'en.
Gewijzigd op 02/05/2014 11:37:34 door Michael -
Michael - op 02/05/2014 11:36:43:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
echo '
<p>
<select name="item">
</select>
?>
echo '
<p>
<select name="item">
</select>
?>
Ik open een echo met singel quote (') ja dat snap ik, maar ik sluit hem toch pas helemaal onderaan mijn formulier? De quotes (") in mijn formulier sluit ik allemaal toch af?
Toevoeging op 02/05/2014 11:43:18:
Moet ik mijn hele code even geven?
<p>
<select name="item">
<option>
- Verder sluit je je quote voor $text["naampje_1"] af met een double-quote, terwijl je met een single-quoe begint.
Dan kan er niks misgaan. Eigenlijk hoef je dat formulier niet eens te echo'en. Je kan ook prima alleen die $text["naampje_1"] echoën, tussen PHP-tags.
@Pascal: Wat je zegt klopt niet. Ook jij gebruikt een PHP-tag in je quotes, en dat werkt niet, want je zit al in de PHP-modus.
Gewijzigd op 02/05/2014 11:59:37 door - Ariën -
- Aar - op 02/05/2014 11:57:18:
Kijk eens goed naar je quotes en je echo..
@Pascal: Wat je zegt klopt niet. Ook jij gebruikt een PHP-tag in je quotes, en dat werkt niet, want je zit al in de PHP-modus.
Nee dat komt omdat het niet me hele code is. Maar ik begin $text["naampje_1"] toch met (") en sluit hem af met ("). Ik snap nog steeds niet wat ik verkeerd doe of wat ik anders zou moeten doen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php
/* hier nog wat voor */
echo '
<p>
<select name="item">
<option>".$text["talent_1"]."</option>
<option>Talent_2</option>
<option>Talent_3</option>
<option>Talent_4</option>
<option>Talent_5</option>
<option>Talent_6</option>
<option>Talent_7</option>
<option>Talent_8</option>
<option>Talent_9</option>
<option>Talent_10</option>
</select>
<input type="text" name="name" id="name" placeholder="Naam" />
<input type="text" name="email" id="email" placeholder="Email" />
<input type="text" name="bod" id="bod" placeholder="Bedrag" />
<textarea name="message" id="message" placeholder="Overige opmerkingen"></textarea>
<input type="submit" class="button" name="submit" value=" Versturen " />
</p>
</form>
';
/* hier nog wat na */
?>
/* hier nog wat voor */
echo '
<p>
<select name="item">
<option>".$text["talent_1"]."</option>
<option>Talent_2</option>
<option>Talent_3</option>
<option>Talent_4</option>
<option>Talent_5</option>
<option>Talent_6</option>
<option>Talent_7</option>
<option>Talent_8</option>
<option>Talent_9</option>
<option>Talent_10</option>
</select>
<input type="text" name="name" id="name" placeholder="Naam" />
<input type="text" name="email" id="email" placeholder="Email" />
<input type="text" name="bod" id="bod" placeholder="Bedrag" />
<textarea name="message" id="message" placeholder="Overige opmerkingen"></textarea>
<input type="submit" class="button" name="submit" value=" Versturen " />
</p>
</form>
';
/* hier nog wat na */
?>
Voor en na $text["naampje_1"] sluit en open je met een dubbel quote, dit conflicteert dus.
Code (php)
Waarom sowieso het hele formulier in een echo en niet zoals mijn eerder gegeven voorbeeld.
Als het nog niet duidelijk is geef ik 't op :-(
@Pascal; Waarom zou je dit überhaupt ooit willen. Onnodig sluiten en openen van php terwijl je gewoon een single quote kan gebruiken. Dit soort foute voorbeelden zijn i.m.o. alleen maar verwarrend voor de TS.