contactformulier implementeren in mijn website
Het probleem waar ik tegen aanloop is eigenlijk WAAR moet ik die code neerzetten.
Ik zal eerlijk zeggen, ben niet super ervaren ik heb zelf een website gemaakt in html en iemand anders heeft dat voor mij vertaald naar een phpversie, dat betekent dus dat ik nu kan zien hoe hij dat gedaan heeft en daar leer ik heel veel van.
Zo wordt er dus gewerkt met een template waarbij er bovenaan een standaardmenu is en links een standaard gegeven en helemaal onderaan een standaard gegeven.
In het midden is dan een gedeelte waar een andere php-pagina wordt ingeladen en die roept dan dus het template op waarin het geladen moet worden.
So far.. so goed... maar nu wil ik dus een contactformulier maken, maar deze moet dus gemaakt worden op contact.php die dus gebruik maakt van dat template en daar kan ik nu dus net geen voorbeelden voor een formulier voor vinden. Want ik kan niet zomaar de gehele code overnemen omdat dan het template niet meer opgeroepen wordt.
Als ik de code probeer te splitsen zodat het stukje waarin de template opgeroepen wordt blijft staan en ik dus de code van een voorbeeld tot ?> in het bovenste gedeelte van mijn eigen pagina tot ?> plakt en dan weer een ander stukje echt binnen de juiste div plakt, werkt dat niet.
Wie kan mijn helpen? Een voorbeeld voor een contactformulier script van deze website:
http://www.phphulp.nl/php/script/data-verwerking/contact-formulier/12/contactformulierphp/1419/
bovenaan staat: (); // zorg ervoor dat session_start ALTIJD bovenaan ALLES van je pagina staat, anders werkt het niet!
Dat is nogal lastig want de bij mij wordt er eerst verwezezen naar een in te laden template.
Dus waar moet ik nou welke code plakken?
Voorbeeld van de code van mijn website:
<!--Begin PHP pharse-->
<div class="rightcon">
Gedeelte voor de balk aan de rechterkant
</div>
<div class="middlecon">
<div class="inner">
Gedeelte waar het formulier terecht moet komen.
</div>
</div>
</div>
<!--End PHP pharse-->
Wie kan mij helpen?
de veiligste manier om een formulier op je website te plaatsten is om het contact formulier en het php script dat ervoor zorgt dat de e-mail correct verstuurt wordt gescheiden te houden.
ik heb even gegoogled en ik ben dit -> http://php.about.com/od/phpapplications/ss/form_mail.htm tegen gekomen.
hier laten ze de code van een html formulier zien en leggen ze uit wat het doet en op pagina 3 laten ze het php script zien en op pagina 4 leggen ze uit wat het doet en hoe het werkt.
ik denk dat dit de beste manier voor jou is om te leren hoe je dit in elkaar moet zetten.
ik heb dit script zelf niet getest, zelf gebruik ik een ander script .. ik heb het ingepakt met in mail.rar en geupload op dit : http://www.2shared.com/file/DBQAJyTi/mail.html adress indien je liever dit script gebruikt
ik hoop dat het lukt en als je vragen hebt hoor ik het graag.
wil je liever met je eigen script werken kan kan je de code hier : http://plaatscode.be plaatsen en dan kan ik ernaar kijken hoe jou script moet worden geïmplementeerd.
Vriendelijke groet,
Kavix
Bedankt voor je reactie, ik ga er meteen naar kijken, mocht ik er niet uit komen, kom ik er zeker op terug :)
Kav ixx op 07/03/2012 10:41:33:
ik heb even gegoogled en ik ben dit -> http://php.about.com/od/phpapplications/ss/form_mail.htm tegen gekomen.
ik denk dat dit de beste manier voor jou is om te leren hoe je dit in elkaar moet zetten.
Maar gebruik dan aub niet dat script!!!
Onnodig variabelen kopiëren.
$_REQUEST --> gebruik liever $_POST.
Er vindt geen enkele controle plaats op de input.
Ik (be)twijfel of de headers wel goed/compleet zijn --> gebruik liever phpmailer of swiftmailer om mail te versturen.
Heb het rar bestand even gedownload en bekeken.
Daar zie ik eregi in staan. Die functie is vervallen!!!
Mail-headers volgens mij incompleet.
Onnodig variabelen kopiëren.
Je controleert de input, maar als er 1 fout is, stop je. De andere invoer wordt niet gecontroleerd. Hoe ga je terug naar het formulier? Worden daar dan ook de waarden die (foutief) zijn ingevoerd getoond?
Als je tips geeft; doe het aub goed!
Ik zou TS willen aanraden verder te kijken naar een goed/beter formulier. Er zijn er genoeg te vinden.
Gewijzigd op 07/03/2012 12:33:59 door Obelix Idefix
Na veel vogelen heb ik dat inmiddels dus gevonden.
Als anderen tegen dit probleem aanlopen en hier terecht komen, lijkt het me handig dat ik het antwoord dan ook zelf even post :)
Bij mij wordt het stukje aangeduid met start php pharse oid (zie helaas hieronder niet mijn eigen post :) )
Ik moet het GEHELE form.php script eigenlijk gewoon plaatsen in de juiste /div ( dus dat helemaal bovenaan zetten is nergens nodig voor, ook niet met het form wat ik hier als voorbeeld bij postte, werkt gewoon goed als het allemaal in binnen de juiste /div's zet.
Had vanwege die melding dat dus nog niet geprobeerd, elke keer lopen kloten met dat stukje ergens bovenaan zetten, nergens nodig voor dus, misschien als je form.php een hele pagina betreft zonder templates, maar met template kan het absoluut zo.