Contactformulier met bijlage

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Anne

Anne

24/02/2009 19:56:00
Quote Anchor link
Beste forummers,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een eigenlijk heel simpel script: een contactformuliertje waarbij je een bijlage kan meesturen. Dus niet het bestand uploaden naar de server, maar gewoon als bijlage mee-emailen.
Ik heb het op mijn vorige site ook gehad, maar nu kan ik het nergens meer vinden.
Dit vond ik wel: http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=2026&cat=2
Maar daar werd ik niet veel wijzer van. Weet iemand een goed script??

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 21:45:00

Jessica

Jessica

24/02/2009 22:26:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/262

Veel problemen in begin-stadia met betreffende script, echter daar ergens onderin de pagina praat men over een werkende oplossing.

Anne

Anne

26/02/2009 14:36:00
Quote Anchor link
Helaas werkt dat script bij mij niet... ook niet de versie die verderop bij de comments wordt geleverd...
Iemand een oplossing/suggestie??

Anne

Anne

26/02/2009 16:28:00
Quote Anchor link
Of weet iemand misschien of ik in een bestand form gemakkelijk een bijlage toe kan voegen??

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Anne

Anne

Anne

28/02/2009 16:00:00
Quote Anchor link
Niemand??

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/02/2009 16:14:00
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd? Met zowel swiftmailer (aanrader) als phpmailer is het erg eenvoudig om bijlages toe te voegen. En een contactformulier aanpassen zodat je een of meerdere bestanden toe kunt voegen is ook niet echt lastig. Erger nog, je kunt zelfs een virusscanner inbouwen als je dat zou willen :P.

Anne

Anne

28/02/2009 16:22:00
Quote Anchor link
ik heb het via swiftmailer al geprobeerd, maar daar kom ik niet uit. Dat systeem is vééél te geavanceerd voor mij.
Je geeft aan dat het niet moeilijk is om een bijlage-mogelijkheid in te bouwen, maar ik heb echt elk script op het world wide web al geprobeerd...

Zou je een voorbeeldje kunnen geven?
Alvast bedankt voor alle moeite!

GaMer B

GaMer B

28/02/2009 16:26:00
Quote Anchor link
Als dit moeilijk is....:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

require_once "lib/Swift.php";
require_once "lib/Swift/Connection/NativeMail.php"; //There are various connections to use

$swift =& new Swift(new Swift_Connection_NativeMail());

$message =& new Swift_Message("My subject");
$message->attach(new Swift_Message_Part("I have attached a file to this message!"));
$message->attach(new Swift_Message_Attachment(
  file_get_contents("foo.pdf"), "foo.pdf", "application/pdf"));

$swift->send($message, "[email protected]", "[email protected]");[/code]

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/02/2009 16:27:00
Quote Anchor link
Je gaat mij niet vertellen dat je in exact 8 minuten tijd goed gekeken heb naar swiftmailer... Het toevoegen van een attachment kan al met 1 regel code;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
require_once "lib/Swift.php";
require_once "lib/Swift/Connection/NativeMail.php"; //There are various connections to use

$swift =& new Swift(new Swift_Connection_NativeMail());

$message =& new Swift_Message("My subject");
$message->attach(new Swift_Message_Part("I have attached a file to this message!"));

//Use the Swift_File class
$message->attach(new Swift_Message_Attachment(
  new
Swift_File("foo.pdf"), "foo.pdf", "application/pdf"));

$swift->send($message, "[email protected]", "[email protected]");
?>

Alhoewel de intentie van GaMer13 goed is staat er in de handleiding vrij duidelijk dat zijn methode liever niet toegepast dient te worden...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn

Anne

Anne

28/02/2009 16:28:00
Quote Anchor link
het is de bedoeling dat iemand vanaf de website zélf een bestand kan uploaden...
het liefst wil ik dat alles gwn wordt afgehandeld op één pagina.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/02/2009 16:37:00
Quote Anchor link
Zoek je hulp of wil je dat het voor je gemaakt word ofzo?

Anne

Anne

28/02/2009 16:39:00
Quote Anchor link
wat wil je hier nou mee bereiken?! ik zoek hulp, dat merk je toch! moet ik op mn knieen voor je of zo?!

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

28/02/2009 16:43:00
Quote Anchor link
Succes!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.