contact.php werkt niet zoals het zou moeten
www.ditmarvandam.nl/contact.php heb ik een bestaand script geplaatst zodat mensen me kunnen e-mailen en ik geen spam ontvang.
Het script schijnt te werken, maar de e-mails die worden verstuurd worden gebounced:
Hi. This is the qmail-send program at s01.********.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<[[email protected]]@s01.********.nl>:
This address no longer accepts mail.
Maar als ik gewoon vanuit mn hotmail een mail direct stuur, komt hij wel aan. Volgens mijn webhoster ligt het daarom niet bij hem, omdat mails wel gewoon ontvangen worden, maar aan het script.
Ik heb nu voor 2 dagen nonstop zelf het probleem proberen te vinden maar ik ben hier niet in thuis. Vandaar mijn vraag aan jullie of dit probleem kan ontstaan door het script, en zo ja, hoe ik mn script hier plaats :-)
Alvast bedankt voor jullie hulp
op Het script schijnt te werken, maar de e-mails die worden verstuurd worden gebounced:
Hi. This is the qmail-send program at s01.********.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
<[[email protected]]@s01.********.nl>:
This address no longer accepts mail.
Maar als ik gewoon vanuit mn hotmail een mail direct stuur, komt hij wel aan. Volgens mijn webhoster ligt het daarom niet bij hem, omdat mails wel gewoon ontvangen worden, maar aan het script.
Ik heb nu voor 2 dagen nonstop zelf het probleem proberen te vinden maar ik ben hier niet in thuis. Vandaar mijn vraag aan jullie of dit probleem kan ontstaan door het script, en zo ja, hoe ik mn script hier plaats :-)
Alvast bedankt voor jullie hulp
Eenvoudiger is het wellicht om een library als Swift Mailer te gebruiken, dan worden standaard correcte headers meegestuurd.
// Config Gedeelte
$cfg['url'] = "index.html";
$cfg['naam'] = "[Ditmar van Dam]";
$cfg['email'] = "[[email protected]]";
$cfg['spam'] = 10;
$cfg['text'] = TRUE;
$cfg['input'] = TRUE;
$cfg['HTML'] = TRUE;
$cfg['CAPTCHA'] = TRUE;
$bericht_wrap = wordwrap ($bericht, 40, "\n", 1);
//Headers
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-Transfer-Encoding: 8bit' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= 'From: Contact Formulier <' . $cfg['email'] . ">\r\n";
$headers .= 'Reply-To: ' . $naam . ' <' . $email . ">\r\n";
$headers .= 'Return-Path: Mail-Error <' . $cfg['email'] . ">\r\n";
$headers .= "X-MSMail-Priority: Normal\r\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\r\n";
Als je de headers van die gebounce'de e-mail bekijkt staat daar meestal een spam-test bij.
en die testcode doet het wel gewoon!
Dan wordt je e-mail toch gebounced op basis van het subject, de content of de headers. Je zou eens kunnen proberen om e.e.a. stap voor stap op te bouwen en te kijken wanneer de e-mail niet meer aankomt. Dan weet je direct waar het probleem zit.
hmm ok. Dat is wel erg jammer.. aangezien ik de ballen verstand heb van php, en dit een template is waarvan de implementatie in jip en janneke taal werd uitgelegd...
De meest eenvoudige stappen zouden zijn om de mail eens zonder 1. headers, 2. body (dus leeg bericht), 3. subject te versturen. Komt de mail in een van de gevallen wel aan, dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken (mijn gok is nog steeds de headers).
$cfg['email'] = "[[email protected]]";
Ik was bezig met blanche zn advies... maar even jouw aanpassing ook geprobeerd. Hoppa, dat was het probleem. Ik had het script gewoon direct overgenomen... en dacht dat als noob dat die [ erbij hoorden :-$ een aanpassing van 1 seconde die 2 dagen duurde.
Hartelijk dank beide!
(en dit is mn verdiende loon om een eigen site proberen te bouwen met 0 ervaring)