Content parsen preg_replace, raad ermee?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »
Write Down

Write Down

15/01/2011 18:42:13
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben momenteel een template-parser aan het maken. Lekker eenvoudig, maar handig :-). Alles is in OOP geschreven, maar het stukje waar ik nu aan bezig ben, wil ik eerst toch even met wat procedurele code uittesten. Tot daar het koffiepraatje.

Als input heb ik bv. het volgende: (afkomstig van een TPL-bestand)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<h1>{$TITLE}</h1>
<h2>{$SUBTITLE}</h2>

<p class="headermenu">
   <a href="#">Testje1</a>
   <a href="#">Testje2</a>
</p>

{$TITLE}, {$SUBITLTE} en eigenlijk alles wat de syntaxis {$[A-Z]} zet heeft moet vervangen worden. De te vervangen deeltjes worden uitgespuwd onder de vorm van een array. Bijvoorbeeld:

Code (php)
1
Array ( [{$TITLE}] => phpHulp.nl [{$SUBTITLE}] => phpHulp Forum )

De parser zou dit dus moeten omzetten in het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<h1>phpHulp.nl</h1>
<h2>phpHulp Forum}</h2>

<p class="headermenu">
   <a href="#">Testje1</a>
   <a href="#">Testje2</a>
</p>

Ik ga er vanuit dat ik dit met de preg_replace functie moet kunnen fixen.

Ik dacht iets in de aard van:
Code (php)
1
2
3
<?php
preg_replace('/\{\$([A-Z]\}', '$replacement', $content);
?>

Echter krijg ik hiermee niet het gewenste resultaat.

Iets wat ik naar de toekomst ook wil gaan doen is {$[A-Z]#[0-9]} gaan replacen. Maar ik denk dat ik al best eerst is naar de "gewone" replace kijk :-).

Alvast bedankt (al is het maar dat je het gelezen hebt!)

PHP hulp

PHP hulp

16/02/2025 12:41:34

Noppes Homeland

Noppes Homeland

15/01/2011 18:56:59
Quote Anchor link
Hoe zat het ook weer met quoten van variabelen?????!!!!!!!!!!!
Gewijzigd op 15/01/2011 18:57:17 door Noppes Homeland

Jelmer -

Jelmer -

15/01/2011 19:13:35
Quote Anchor link
Ik denk dat preg_replace_callback het makkelijkst is, (je kan ook preg_replace met de e-modifier gebruiken, maar weet waar je mee bezig bent dan!)

Anyway, omdat ik dat laatste nooit doe, heb ik het voor de grap nu wel eens gedaan:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$content
= <<<'HTML'
<h1>{$TITLE}</h1>
<
h2>{$SUBTITLE}</h2>

<
p class="headermenu">
   <
a href="#">Testje1</a>
   <
a href="#">Testje2</a>
<
/p>
HTML;

$title = 'PHPhulp';
$subtitle = 'Geen idee';

echo preg_replace('/{\$([A-Z]+)}/e', '\${strtolower("$1")}', $content);
?>

de e-modifier zorgt ervoor dat je replace-stukje van preg-replace wordt uitgevoerd alsof het PHP is. $1 wordt vervangen met de variabelenaam, dus ${strtolower("TITLE")} wordt uitgevoerd, wat weer hetzelfde is uiteindelijk als $title.

Ter vergelijking, als je het (mooi?) wilt doen met preg_replace_callback:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php

class Template
{
    private $template;

private $data = array();

public function __construct($template)
    {

$this->template = $template;
    }

public function set($name, $value)
    {

$this->data[$name] = $value;
    }

public function render()
    {

return preg_replace_callback('/{\$([A-Z]+)}/', array($this, 'replaceVariable'), $this->template);
    }

private function replaceVariable($match)
    {

return $this->data[strtolower($match[1])];
    }
}

$content = <<<'HTML'
<h1>{$TITLE}</h1>
<
h2>{$SUBTITLE}</h2>

<
p class="headermenu">
   <
a href="#">Testje1</a>
   <
a href="#">Testje2</a>
<
/p>
HTML;

$template = new Template($content);
$template->set('title', 'PHPhulp');
$template->set('subtitle', 'Geen idee');
echo $template->render();
?>

Ik heb de class wel nodig omdat ik ergens moet opslaan wat die variabelen voor waarde moeten krijgen, en ik die niet mee kan geven aan de functie zelf (want ik kan niet regelen welke argumenten replaceVariable meekrijgt) Of je moet globals daarvoor gebruiken, of closures als je PHP 5.3 hebt.
Gewijzigd op 15/01/2011 19:19:29 door Jelmer -

15/01/2011 19:28:51
Quote Anchor link
Pas inderdaad écht heel erg op met de e modifier. Phphulp is in de bèta gehackt doordat in een reguliere expressie de e modifier werd gebruikt.

Write Down

Write Down

15/01/2011 19:39:26
Quote Anchor link
@Jelmer rrrr & Karl Karl
Ik ga het deze avond is rustig bekijken.

@Noppes Homeland
Ik begrijp jet reactie, maar ze is offtopic. Als je even ziet, staat er ook geen komma's. (syntaxis zoals print_r het zou uitspuwen) Het is overigens een voorbeeld, geen echte code.

15/01/2011 19:41:39
Quote Anchor link
Ik vind het overigs persoonlijk heel mooi om met xml te werken, daarmee kan je ook heel krachtig werken. (Maar ik heb ook een erg grote liefde voor xml.)

Write Down

Write Down

15/01/2011 19:54:50
Quote Anchor link
@Karl Karl,
Kan ik inkomen, maar ik ga deze parser niet los gebruiken. Komt in een groter project. En als ik dan met XML dien te werken, maag ik het mezelf alleen maar moeilijker.

Write Down

Write Down

18/01/2011 19:46:52
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben zonet weer aan het knutselen gegaan. Ik begrijp toch echter niet zo goed deze functie.

Ben ik werkelijk verplicht de functie "te voederen" met array($this, ...)?

Ik zie niet zo in hoe dit op een nettere manier kan. Of is dit naar jullie mening wel net?

Jelmer -

Jelmer -

18/01/2011 20:54:43

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

18/01/2011 21:29:31
Quote Anchor link
Ik vind dat wel netjes hoor, dat je een methode van het huidige object kunt aanreiken als callback. Dat dat dan als array moet, okee.

Write Down

Write Down

18/01/2011 21:31:32
Quote Anchor link
@Jelmer, bedankt. Al heb ik er op zich niet enorm veel aan.

@Bas, niet de array is het probleem, maar ik vind de hele "$this" meegeven nogal vaag.

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

18/01/2011 21:37:20
Quote Anchor link
ohja? Liever het hele object (dat is maar 1 pointer) dan een stukje ervan. Ohnee dat is Java-denken :)

Het gaat om de combinatie van functienaam en object-waarin-de-functie-leeft. Vraag ik mij uit het hoofd even af of je een statische methode ook op die manier aanroept... ohnee dat gaat met klassenaam natuurlijk ipv $this

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.