controleren of bestand bestaat
ik ben bezig met een upload script en nu heb ik het volgende probleem:
ik heb de naw gegevens al toegevoegd aan de database en nu wil ik controleren of de foto's die daar bij horen bestaan op de server.
nu heb ik dit nog nooit in javascript gedaan, heeft iemand ideeën/suggesties om dit voor elkaar te krijgen.
Mvg Ralph
Dan wens ik je veel succes, want JavaScript is client-side, en wordt op de computer van de bezoeker uitgevoerd i.p.v. op de server. Je zult toch echt moeten uitwijken naar PHP.
dank je
Toevoeging op 10/06/2013 14:02:09:
dus gewoon gebruik maken van file_exists(path)?
Je kunt wel PHP code laten uitvoeren door JS, dat noemen we AJAX (Asynchronous Javascript And Xml). Het is aan te raden een library als jQuery (1.9.x), MooTools of Dojo te gebruiken, aangezien AJAX per browser erg verschilt.
toch bedankt wouter J
De functie die je zoekt is is_file.
Toevoeging op 10/06/2013 14:17:24:
omdat ik van Js naar php moet dan he
Laat ik mijn vraag dan anders stellen... waarom doe je zoiets via JS in plaats van PHP?
gewoon aan t einde van de upload
Toevoeging op 10/06/2013 14:37:31:
is_file werkt niet iemand anders nog suggesties?
is_file werkt prima. Blijkbaar doe je iets niet goed.
met file_exists(path)werkt het wel met is_file(path) niet
Vreemd, zou gewoon moeten werken.
heb nu een ander probleem waardoor isfile wssn ook niet werkt
Tja, als je hulp wilt zal je wat meer informatie (code) moeten geven. Met zeggen dat iets niet werkt, kunnen we niet zo veel.
dat snap ik maar ook mijn error reporting geeft niet zo veel aan
Tja, als jij zelf niet in staat bent om ons meer info te verschaffen dan mag het duidelijk zijn dat we je ook niet verder kunnen helpen.
Toevoeging op 10/06/2013 15:01:30:
is_file(path) werkt nu ook naar behoren wat is sneller/beter om dit soort controlles te doen file_exists of is_file?
is_file is sneller
dan zal ik die maar gebruiken :)