controleren of er daadwerkelijk is aangemeld.
ron
03/02/2010 15:03:00Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een script geschreven waar mensen zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief voor een website. Als mensen dit doen krijgen ze een e-mail met daarin een activatie link.
Om er zeker van te zijn dat de mensen die een e-mail addres achter laten ook daadwerkelijk de eigenaar zijn, en mensen geen onnodige spamw krijgen.
Nu wil ik graag de query van de mailing list uitlezen. Met duidelijk vermeld dat mensen ook op de activatie link hebben gedrukt. Want de gegevens worden zoiezo opgeslagen.
Mocht een e-mail nog niet geactiveerd zijn dan moet deze nee terug geven in de lijst, en nee zorgt er voor dat er geen mailing wordt gestuurd naar dat e-mail addres.
Het script werkt in zeker hoogte, aangezien 3 van de 4 e-mails die niet hebben geactiveerd nee terug geven. Echter bij 1tje gebeurt dit niet.
Ik heb geen idee hoe dit komt.
De activatie link raakt leeg zodra iemand langs de link is geweest.
Ik heb dan ook de volgende code om ja of nee terug tegeven in de lijst.
kan iemand mij vertellen waarom hij bij 3 van de 4 hij wel nee terug geeft, maar bij 1tje dus niet
Ik heb een script geschreven waar mensen zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief voor een website. Als mensen dit doen krijgen ze een e-mail met daarin een activatie link.
Om er zeker van te zijn dat de mensen die een e-mail addres achter laten ook daadwerkelijk de eigenaar zijn, en mensen geen onnodige spamw krijgen.
Nu wil ik graag de query van de mailing list uitlezen. Met duidelijk vermeld dat mensen ook op de activatie link hebben gedrukt. Want de gegevens worden zoiezo opgeslagen.
Mocht een e-mail nog niet geactiveerd zijn dan moet deze nee terug geven in de lijst, en nee zorgt er voor dat er geen mailing wordt gestuurd naar dat e-mail addres.
Het script werkt in zeker hoogte, aangezien 3 van de 4 e-mails die niet hebben geactiveerd nee terug geven. Echter bij 1tje gebeurt dit niet.
Ik heb geen idee hoe dit komt.
De activatie link raakt leeg zodra iemand langs de link is geweest.
Ik heb dan ook de volgende code om ja of nee terug tegeven in de lijst.
Code (php)
kan iemand mij vertellen waarom hij bij 3 van de 4 hij wel nee terug geeft, maar bij 1tje dus niet
PHP hulp
08/11/2024 20:58:38Mr.Ark
03/02/2010 15:10:00Het ligt er maar net aan hoe jij je tabel update als die is geactiveerd, als jij hem op 0 zet dan is je code goed, als jij het data veld leeg laat dan moet je controleren met if ($row_ophalen_klanten['active'] == '') {
ron
03/02/2010 15:14:00ZoooOoo... (kug) wist ik gewoon wel hoor ;)
Thx, verdikkeme bijna ander half uur naar op zoek geweest...
voel me vies en dom :-)
Thx, verdikkeme bijna ander half uur naar op zoek geweest...
voel me vies en dom :-)