Conversaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »
- Rob -

- Rob -

18/12/2016 11:21:26
Quote Anchor link
Hallo,

Ik vroeg me af hoe ik conversaties kan maken op mijn site, privé berichten. Ik zou heel graag zoiets op mijn website willen, dat je mensen kan verwijderen, toevoegen, meerdere mensen kan toevoegen (aan het begin van conversatie, als je hem maakt) en dat je erop kan reageren en natuurlijk moet de conversatie verwijderd kunnen worden. Heeft iemand hier toevallig een script/code voor? Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

02/12/2024 19:25:07

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 11:27:24
Quote Anchor link
Heb je al iets gebouwd of bedacht? En heb je al een databasestructuur proberen te maken?

- Rob -

- Rob -

18/12/2016 11:41:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 18/12/2016 11:27:24:
Heb je al iets gebouwd of bedacht? En heb je al een databasestructuur proberen te maken?

Ik had een klein deeltje gebouwd, maar dit werkte voor geen meter. DBstructuur heb ik proberen te maken, maar het lukte niet bepaald met explode (zodat er meerdere gebruikers inkonden) Dit was wel een maand geleden dus ik weet niet of ik hem nog terug kan vinden

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 11:53:08
Quote Anchor link
Met explode moet je niet werken. Dan kan je beter een tabel maken met de naam: recipients waarin je alle ontvangers met hun userID erin plaatst, die je vervolgens koppelt met het ID van de berichten uit de private message_topics tabel, waarin je de naam van het onderwerp invoert.

je hebt dus voorzover ik even kan bedenken dus 4 tabellen:

private message_topics - Alle onderwerpen (topics) van de priveberichten. Een thread dus.
private messages - De berichten zelf die gebruikers hebben geplaatst
recipients - De ontvangers van een thread.
users - De user table.

- Rob -

- Rob -

18/12/2016 12:21:05
Quote Anchor link
Edit:
Het is niet nodig om het voorgaande bericht te quoten.

Oké, maar ik weet zelf niet goed hoe ik met beginnen biij PHP zelf, heb je toevallig een voorbeeld?
Gewijzigd op 18/12/2016 12:35:55 door - Ariën -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 12:23:31
Quote Anchor link
Bij de pagina waar iemand een privé-bericht aanmaakt?

- Rob -

- Rob -

18/12/2016 12:25:40
Quote Anchor link
Nee gewoon in het algemeen, het bericht aanmaken, dat je het kan lezen (en reacties) en ook dat je mensen kan toevoegen. vooral het toevoegen en verwijderen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 12:30:07
Quote Anchor link
Ik zou stapje bij beetje werken. Zorg eerst dat je een functioneel prototype hebt waarmee je de basis hebt, om naar iemand een berichtje te versturen die weer gelezen kan worden. Rekening houdend met het gebruiken van meerdere gebruikers in een thread.
Gewijzigd op 18/12/2016 12:30:32 door - Ariën -

- Rob -

- Rob -

18/12/2016 14:48:08
Quote Anchor link
Die explode gebruikte ik voor de database `deelnemers` alles apart te zetten. Zodat ik alle deelnemers apart kon krijgen. Maar hoe moet ik dit dan anders doen? En ook dat je ze dan kan toevoegen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 14:51:17
Quote Anchor link
Hoe je dat kan doen heb ik hierboven uitgelegd. Een aparte databasetabel dus.
Toevoegen is dan eigenlijk geen enkel probleem, je kan dan gewoon een record met het UserID en het PrivatemessageTopicID aanmaken in de recipients tabel, of zelfs verwijderen als iemand niet meer mee mag doen in een thread.
Gewijzigd op 18/12/2016 14:51:46 door - Ariën -

- Rob -

- Rob -

18/12/2016 15:13:18
Quote Anchor link
Ik zit nu met een probleem, hij pakt maar 1 titel als er bv. 2 conversaties zijn waarin hij/zij zit.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
session_start();

// IMPORTEER ALLE BESTANDEN \\
$setting = parse_ini_file('../../../datafile.ini');
REQUIRE_ONCE '../assets/include/config.php';
REQUIRE_ONCE '../assets/include/functions.php';

// LOGGED_IN FUNCTIE \\
if(!logged_in()) {
    header('Location: /');
    die();
}

$id = $_SESSION['id'];
$result = $con->query("SELECT * FROM `conversatie_deelnemers` WHERE `gebruiker_id`='$id'");
    if(FALSE === $result) {
        echo 'Er is een fout opgetreden!';
    }

else{
        $row = $result->fetch_assoc();
        $conversatie_id = $row['conversatie_id'];
        $result = $con->query("SELECT * FROM `conversaties` WHERE `conversatie_id`='$conversatie_id'");

echo '<table>';
        echo '<th>Titel</th><th>Auteur</th><th>Conversatie id</th><th>Gemaakt op</th>';
        while($fetch=mysqli_fetch_object($result))
        {

echo '<tr>';
               echo '<td>'.$fetch->titel.'</td>';      
               echo '</tr>';
        }

echo '</table>';

}

?>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 15:22:03
Quote Anchor link
Waarom gebruik je geen $result->fetch_assoc, en mix je OO en procedureel door elkaar?
Zo krijg je echt een rommeltje....

Als ik zo kijk kan je beter een subquery gebruiken om alle topics op te halen waarin (WHERE) de userID voorkomt in de conversaties.

Jan R

Jan R

18/12/2016 19:08:27
Quote Anchor link
Als ik je begrijp bedoel je eigenlijk een bulletin board.
Indien juist kijk eens naar mybb

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/12/2016 19:20:42
Quote Anchor link
Ik denk dat hij een eigen privébericht systeem wilt maken i.p.v. een heel forum te downloaden.

Toevoeging op 19/12/2016 12:00:42:

Een mooie query die je prima kan gebruiken is dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT Title FROM pm_topics WHERE (SELECT uID FROM pm_recipients WHERE uID = 1)

Hiermee kan je dus alle threads (topics) tonen waarvan jij (UID 1) als ontvanger bent aangemerkt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.