convert am / pm notatie naar 24 uur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frans Jansen

Frans Jansen

18/03/2016 19:19:00
Quote Anchor link
Op mijn website heb ik het voor elkaar gekregen om een php script voor een kalender te installeren die aan mijn eisen voldoet; Althans bijna...
Onderstaande code zou de tijdsnotatie van am / pm in een 24 uurs notatie om moeten zetten, maar helaas werkt het niet. Ik ben nog een leek op het gebied van PHP, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen mijn probleem op te lossen. Bij voorbaat dank.

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

// removes the first zero from the hour.  We need the zero at first, to keep the numbering in order.  
//Of course the number ten needs the zero left in.

if (($hour !="10") || ($hour !="20")) {
$hour=str_replace("/0/","", ($hour));
}

if (($hour_end !="10") || ($hour_end !="20")) {
$hour_end=str_replace("/0/","", ($hour_end));
}

if (($hour_end =='') && ($minute_end =='') && ($ampm_end =='')) { $end_time ='';}
else { $end_time= " - $hour_end:$minute_end $ampm_end"; }

if (($day_end =='') && ($month_end =='') && ($year_end =='')) { $end_date ='';}
else { $end_date= "t/m $day_end-$month_end-$year_end";}

// Here is where we actually print out the events.  
echo "
<b>Datum:</b> $day-$month-$year $end_date  <br>
<
b>Aanvang:</b> $hour:$minute uur <br>[/quote]

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 19:58:20

Pipo Clown

Pipo Clown

18/03/2016 19:45:05
Quote Anchor link
Waar komt de variabele $hour vandaan ?

Wanneer je een unix timestamp hebt en daar het uur uit filtert dan is het verschil tussen een 12-tallig en een 24-tallig uur slechts een Hoofdletter H of een kleine letter h is volgens mij.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/03/2016 10:34:45
Quote Anchor link
Hoi Frans dit ziet er niet gezond uit. PHP heeft namelijk alle functionaliteit in huis om een datum op de webpagina te zetten zoals jij dat wilt. Bekijk deze pagina maar eens.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$nextWeek
= time() + (7 * 24 * 60 * 60); // de tijd nu + (7 dagen * 24 uur * 60 minuten * 60 seconden)
echo date('H:i:s', $nextWeek) . "<br>\n";
echo date('h:i:s', $nextWeek);
?>

Maar dan moet je wel met een timestamp (een getal dat voor een bepaalde datum en tijd staat) of een DateTime object willen werken
Gewijzigd op 19/03/2016 10:40:04 door Frank Nietbelangrijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.