cookie probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Christian

Christian

23/05/2004 14:41:00
Quote Anchor link
Hoi, ik zit met een probleempje. Ik wil zeg maar een script hebben dat kijkt of een cookie bestaat, en als hij bestaat dat hij hem dan verwijderd.

ik heb nu dit, maar dat werkt niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(isset($_COOKIE['cookienaam']))
{

setcookie("cookienaam");
}

?>

Het kan zijn dat ik de cookie fout verwijder of probeer te zoeken, wil iemand me helpen?
Ik heb het ook al met

file_exists($_COOKIE['cookienaam'])

Maar dat werkt ook niet.

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 20:22:50

Christian

Christian

23/05/2004 14:56:00
Quote Anchor link
Owja, is er ook een functie om zeg maar te linken, om naar een andere pagina te gaan?

Rick

Rick

23/05/2004 15:08:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
if(isset($_COOKIE['cookienaam']))
{

setcookie("cookienaam",'',time()+10);
}

?>

Christian

Christian

23/05/2004 15:35:00
Quote Anchor link
volgens mij werkt hij nu

Christian

Christian

23/05/2004 15:38:00
Quote Anchor link
Ja, hij werkt, maar nu dus mijn tweede vraag, is er een fuctie die je naar een andere pagina laat gaan?

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 16:20:00
Quote Anchor link
Met header() kan het.
Of je doet het gewoon met javascript :)

Christian

Christian

23/05/2004 16:46:00
Quote Anchor link
dus als ik header("http://www.weetikveel.nl") doe ga ik er naartoe?

B a s
Beheerder

B a s

23/05/2004 16:52:00
Quote Anchor link
Nee!

Code (php)
1
2
3
<?
header("Location: http://www.weetikveel.nl");
?>

En! Als je geen path en domein aangeeft voor je cookie, issie alleen op de pagina geldig waar je hem op zet.. maar misschien wil je dat ook alleen..

Anders!

Code (php)
1
2
3
<?
setcookie("koekje", time() + 10 * 86400, "/", "domein.nl");
?>

23/05/2004 18:03:00
Quote Anchor link
Okay, bedankt, maar waar staat dan die "/" voor, achter de time en voor "doemeiin.nl"?

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 18:20:00
Quote Anchor link
Hmm moet dat koekje geen waarde hebben?
Code (php)
1
2
3
4
<?
// naam - waarde - tijdsduur - pad - domein
setcookie("koekje", "Waarde", time() + 10 * 86400, "/", "domein.nl");
?>

En zoals je ziet staat dat voor pad (of path :))

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 18:52:00
Quote Anchor link
ik heb ook een probleem dat ik hier al eens gevraagd heb maar geen oplossing heb gekregen; kan iemand mij zeggen waarom hij hier geen cookie wil plaatsen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
// $_POST['lastvoting'] is het id van de poll waar men op heeft gestemd

setcookie("lastpoll", $_POST['lastvoting'], time() + 90 * 86400);

// dan worden de gegevens in database gestopt en daarna
//gebruik ik dit voor terug de resultaten te laten zien en de cookie te activeren

print "<script>location.href = 'index.php'; </script>";
print "<a href='index.php'>klik hier om voort te gaan!</a>";

?>

dit gebruik ik om te zien of de cookie gezet is (is er hier misschien iets mis mee):

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
// $id = $row['id'] en is dus het id van de huidige poll

if (!isset($_COOKIE['lastpoll']) || $_COOKIE['lastpoll'] != $id) {

// het poll script

} else {
print '<b>[Je hebt al gestemd!</b>]';
}

?>
Gewijzigd op 23/05/2004 18:52:00 door de VeeWee

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 18:54:00
Quote Anchor link
Je kan heel simpel zien offie al geset is:
Code (php)
1
2
3
<?
echo $_COOKIE['lastpoll'];
?>

Dan zie je gelijk of het werkt toch?

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 19:00:00
Quote Anchor link
hebben ze toen ook gezegd en het is dus niet geset... ligt dit misschien aan lycos ofzo? weet nochtans zeker dat cookies niet op block staan

Christian

Christian

23/05/2004 19:17:00
Quote Anchor link
Hey, willen jullie a.u.b. niet vragen stellen op mijn topic, dan krijg ik steeds mail :(:(:(

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 19:26:00
Quote Anchor link
Das dan pech vo0r je ;p maar topics onnodig aanmaken heeft ook geen zin ...
Hmmz ... koekjes werken wel op lycos:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?

$koekje
= setcookie("PHPhulp", "Dit is een testje!", time() + 3600*3, "/", "lycos.nl");

if($koekje)
{

echo "<h1>" . $_COOKIE['PHPhulp'] . "</h1>";
}

else
{
    echo "<h1>ERROR: Cookie niet geset!</h1>";
}

?>

Deze code werkt daar gewoon probeer hem eens!
(Dit is mijn bewijs : http://members.lycos.nl/svdedriehoek/koekje.php)
Gewijzigd op 23/05/2004 19:26:00 door Mitch X

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 21:07:00
Quote Anchor link
dit werkt presies wel
maar snap het niet al te goed, de cookie word in de variabele $koekje gezet (maar dan word hij toch niet uitgevoerd, of wel?)

dan zet je if($koekje)

dat betekent toch als $koekje een waarde heeft schrijf de cookie neer

dus moet $koekje al gedefinieerd zijn, en mijn cookie word enkel gezet als er gepost word dus dit zou dan ook niet kunnen, ofwel ? :s

help :p

jaja, die cookies, het is me iets :(

ps @christian, je kan je unsigne voor een mail te ontvangen :p

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 21:14:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?
$koekje
= setcookie("PHPhulp", "Dit is een testje!", time() + 3600*3, "/", "lycos.nl");
?>

Dat wil gewoon zeggen: zet een cookie en sla het resultaat op in $koekje. Als het lukt is dit True en als het mislukt False (dacht ik ...)

Je gebruikt deze var gewo0n op het moment dat je je cookie wilt setten maar door deze in een var te zetten kun je nagaan of het gelukt is :)

Edit :
Quote:
maar dan word hij toch niet uitgevoerd, of wel?

Natuurlijk wel. Neem anders dit voorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
<?
$sql
= "SELECT * FROM table";
$res = mysql_query($sql);
?>

Dit lukt toch ook?
Als je een functie in een var 'opslaat' wordt alleen het resultaat erin gezet.
Gewijzigd op 23/05/2004 21:16:00 door Mitch X

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 21:25:00
Quote Anchor link
nja, nu snap ik het eigenlijk nog niet helemaal :s...

kan je misschien eens even zien of je een mogelijke fout in het script ziet waarom dit niet zou werken:

members.lycos.nl/fauvee/vrijpodium/site/poll/downpoll.php

(ps: redelijk rommelig maar was mijn eerste script...)

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 21:36:00
Quote Anchor link
Op deze regel na:
Code (php)
1
2
3
<?
$result
= mysql_query($query) or die (mysql_error());;
?>

zie ik eigenlijks niets verkeerds ...
Wel raar dat het niet werkt dan ...
Weet je zeker dat $_POST['lastvoting'] wel bestaat?
Anders zou ik het met een database proberen!

De VeeWee

de VeeWee

23/05/2004 21:48:00
Quote Anchor link
nja wat ik ook probeer, lukt niet, ben zeker dat lastvoting gezet is, met een tabel... heb al een tabel voor posts maar is gemaakt voor meer posts in te kunnen zetten, niet voor gebruikersgegevens op te slage en dan nog, je blijft toch niet constant hetzelfde ip-adres hebben...

Mitch X

Mitch X

23/05/2004 21:51:00
Quote Anchor link
Met ADSL en Kabel meestal wel.
Alleen bij de meeste inbellers is het elke keer anders.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.