Cookie voor 2 domeinen (.com en .nl)
Ik ben bezig met een nieuwe datingwebsite genaamd DatePunt. Nu heb ik daarvoor 2 domeinnamen: DatePunt.com en DatePunt.nl. Ik ben nu bezig met inloggen en dat werkt allemaal prima. De taal wordt gezet aan de hand van domeinextensie (.nl = altijd nederlands, .com = browser afhankelijk) en dat werkt allemaal prima. Nu kan ik inloggen en zit er een automatisch inloggen optie in (max 30 dagen). Dit werkt allemaal goed. Het enige probleem is nu dat de cookie alleen voor de domeinnaam werkt waar hij voor is aangemaakt. Dat houdt dus in als je inlogt op .nl en je gaat daarna na .com dan ben je op de .com niet ingelogd. Is er een manier om te zorgen dat je op de .com dan ook ingelogd bent, aangezien het eigenlijk gewoon dezelfde website is?
ps: De website is van buitenaf nog niet bruikbaar nog want ik heb er een grote afbeelding overheen liggen.
Zie ook: http://aapje.tweakblogs.net/blog/25/cross-domain-cookies.html, en met name Crisp's reactie.
Eigenlijk heb ik hier nooit bij stil gestaan. Maar ik zie meerdere manieren om dit voor elkaar te krijgen op tweakblogs
Bedankt Aar, naar zoiets was ik opzoek. Ik moest alleen even een idee hebben. Ik denk dat ik het nog iets anders ga doen dan bovenstaande voorbeelden. Ik ga gewoon de domeinextensie (.com of .nl) uitlezen en bij een succesvolle login ga ik gewoon de pagina opnieuw posten naar de andere extensie. Hier nog een paar hidden fields in en voila. Dan heb ik dus gewoon een dubbele inlog en dus op beide sites een cookie met een login. Die even dezelfde sessieid geven en het zou moeten werken. Ik heb in ieder geval weer even een leuke uitdaging. Ik laat het even weten of het werkt.
Met iframes niet vergeten de P3P-header te setten, anders snapt IE7 iig geen cookies binnen een iframe :)
Jacsoft schreef op 01.08.2009 14:16:
... het lijkt in IE8 gewoon te werken alleen niet in FireFox ...
Meestal betekent dat: ik heb foute code geschreven en om één of andere obscure reden werkt het toch in IE.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
Ja klopt, probleem zat in een spatie teveel. Ik moet nu echter gelijk de scripts aanpassen om de data uit de database te halen enzo en dat kost meer werk. Maar gaat wel werken volgens mij via een script om data heen en weer te sturen naar de 'andere' site.
Bedankt allen voor het meedenken...
Gelieve Niet Bumpen: Herhaling:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever