Cookie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »
Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

20/08/2006 04:43:00
Quote Anchor link
Als je nu bv
setcookie("ingelogd","ja");

maakt hoe word dat dan op de pc opgeslagen?
anders kunne mensen zichzelf inloggen ,niet?

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 06:48:57

Manaus

Manaus

20/08/2006 09:57:00
Quote Anchor link
ik ben niet zo voor cookies omdat dat op de pc van de client staat ,
ik zelf gebruik altijd sessions...
Sessions worden opgeslagen op je server dus kunnen de clients daar niks aan veranderen...

20/08/2006 10:55:00
Quote Anchor link
Ja zo kunnen mensen zichzelf inloggen.
Sla de gebruikersnaam op plus een hash van het wachtwoord, plus ip adres en versleutel dit geheel heel erg.
Daarnaast kan je ook nog een database tabel nemen en hierin de gegevens opslaan die in de cookie zouden moeten staan.

Je kan ook gewoon sessies gebruiken.

20/08/2006 10:57:00
Quote Anchor link
@manaus
Je kan wel je sessie id veranderen. Als je iemand anders sessie id weet kan je dus je zelf in een andere sessie plaatsen.

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

20/08/2006 11:05:00
Quote Anchor link
De veiligheid van cookies licht geheel in jouw handen als je dit een beetje goed maakt is inloggen op een andere account niet meer mogelijk

Als je wilt weten hoe ik dat doe met sessie's en cookie's kijk dan even in mijn loginsysteem:

http://www.phphulp.nl/php/scripts/4/721/

classes/RALL.class.php

daar staat het hoe ik dat doe

GR. mebus!

edit: typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh

Remy Brokke

Remy Brokke

20/08/2006 11:14:00
Quote Anchor link
Er is mij wijs gemaakt dat sessies ook op de computer van de client word opgeslagen, en dat het daarom van belang is dat je de sessie variabelen versleuteld.. Dit is dus niet waar?

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

20/08/2006 11:17:00
Quote Anchor link
Dat weet ik niet maar tegen session hijacking beveilig ik de sessies ook gewoon erg goed

Zo gaat er ook een record de database in om de sessie en record te vergelijken komen ze overeen zet dan de online tijd is now()

anders verwijder je de sessies

GR. mebus!

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

20/08/2006 11:17:00
Quote Anchor link
Nope dat is inderdaad niet waar. In sommige gevallen wordt echter wel de sessie id locaal opgeslagen. ( in een cookie)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

20/08/2006 19:35:00
Quote Anchor link
maar als ik nu in een cookie dit opslaag :
sessieid en alles vie mysql(ip adres , date ,...) doen?
en hoe kan je dan for ever login doen? want ip adressen veranderen..

allesinds bedankt voor de hulp ;)

Frank -

Frank -

20/08/2006 19:44:00
Quote Anchor link
Quote:
Sla de gebruikersnaam op plus een hash van het wachtwoord,
Dat doe je dus niet... Het is namelijk volkomen overbodig en onveilig. Waarom zou je deze informatie dan over internet versturen? Gebruik een sessie, sla daar het user-id in op en een waarde TRUE om aan te geven of iemand is ingelogd.

PHP Newbie

PHP Newbie

20/08/2006 19:52:00
Quote Anchor link
hoe kun je de sesion_id dan versleutelen?

Ponzi

Ponzi

20/08/2006 19:57:00
Quote Anchor link
Ik heb zelf een soort sessie-systeempje nagebouwd in mijn MySQL-database. Dan blijft de informatie altijd bij mij opgeslagen ;) . Voor de rest set ik een cookie bij de gebruiker waarin het wachtwoord is opgeslagen plus zijn naam, plus de tijd en dit in een hashje :) . En dan natuurlijk controleren met de tijd enzo met mijn DB. Naar mijn mening kan er dan niet veel mis gaan :) ..

Gilles Van Vlasselaer

Gilles Van Vlasselaer

20/08/2006 20:19:00
Quote Anchor link
ponzi zo gaa ik het dan ook doen een soort van key in een hash en alles controleren via mysql :)

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

20/08/2006 20:23:00
Quote Anchor link
@ponzi hoe jij het doet ken het nog steeds fout gaan!

Als ik dan jouw cookie krijg en op mijn computer zet zal ik waarschijnlijk op jouw account komen

Als je ip oplsaat in een cookie en deze later vergeljkt met die van de gebruiker waar cookie op pc staat en ze zijn bijde gelijk dan pas zou ik de sessie's aanmaken

Op die manier is het dan denk echt wel onmogelijk om in te kunnen loggen op iemand anders account

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

20/08/2006 20:31:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$IP
= (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) ? $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] : $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

setcookie(sha1('ip'), sha1($IP), time() + 60*60*24*2); // voor 2 dagen

if(sha1($IP) == $_COOKIE[sha1('ip')]) {

// bak de sessies

} else {

// verwijder de cookie

}

?>

Zoiets dus en dan natuurlijk ook nog vergelijken met de string in de database;)

GR. mebus!

Remy Brokke

Remy Brokke

20/08/2006 20:45:00
Quote Anchor link
Ik md5 altijd alle sessies 2x en dan haal ik door middel van een functie de oorspronkelijke sessie op.. :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.