Cookie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »
Swaenie -

swaenie -

14/02/2011 11:44:14
Quote Anchor link
Als ik de volgende code gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
setcookie('hulp','ok',time()+3600);

if (isset($_COOKIE['hulp'])){
    echo 'ja';
}

else {
    echo 'nee';
}

?>

krijg ik eerst als antwoord 'nee' en pas na 'verversen' als antwoord 'ja'.
Als ik daarna setcookie wijzig in 'setcookie('hulp','',time()-3600);' dan krijg ik na verversen eerst als antwoord 'ja' en na nogmaals verversen pas 'nee'.

Wil iemand mij dat uitleggen?

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 19:14:16

- SanThe -

- SanThe -

14/02/2011 11:59:25
Quote Anchor link
Zo werkt een cookie. Zie php.net voor info.
http://nl3.php.net/manual/en/function.setcookie.php

Kris Peeters

Kris Peeters

14/02/2011 12:05:24
Quote Anchor link
Cookies zijn bedoeld om data tijdelijk op te slaan in een klein bestandje dat zich bevindt op de pc van de gebruiker.

Bij het surfen naar jouw site stuurt de gebruiker de inhoud van die file mee naar de server, waar jouw php code wordt gedraaid.
Dat wordt meegegeven in de variabele $_COOKIE['hulp']

Als jij ondertussen, bij het afhandelen van de php code iets verandert aan de cookies, wordt die verandering wel uitgevoerd (de cookie file zal wel worden aangepast), maar die waarde wordt niet meer opnieuw opgestuurd, tijdens het afhandelen van de php code.

$_COOKIE['hulp'] heeft dus de waarde die ze had op het moment van het request. Pas na het verversen krijg je de nieuwe waarde in $_COOKIE['hulp'].

Swaenie -

swaenie -

15/02/2011 10:29:25
Quote Anchor link
Ik begrijp de uitleg.

De code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if (<voorwaarde>){
    echo '<a href="?&hulp">AAN</a>';
}

else{
    echo '<a href="?">UIT</a>';
}

?>

Afhankelijk van de voorwaarde wordt de link bepaald. Door het klikken op betreffende link wordt een menu-onderdeel gewijzigd. En dat is geen probleem.
Als de bezoeker later op de site komt wil ik echter dat ie de laatste instelling krijgt voorgeschoteld. Dus stond de link op AAN, dan is bij het nieuwe bezoek ook AAN...

Het lijkt zo simpel, maar toch blijf ik in een kringetje draaien...
Wil iemand me verder helpen?
Gewijzigd op 15/02/2011 10:30:24 door swaenie -

Kris Peeters

Kris Peeters

15/02/2011 10:51:12
Quote Anchor link
Na setcookie() ververs je zelf de pagina, met header('location: ...')

- Mark -

- Mark -

15/02/2011 11:31:50
Quote Anchor link
Moet het perse met een cookie? Ik zou het met een session doen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
<?php

# Session starten.

session_start();

/*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Hulp Menu | Begin stand instellen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

# Kijken of $_SESSION['hulp'] al bestaat JA of NEE.

if(!isset($_SESSION['hulp'])){

/*---- INFO: Nee, $_SESSION['hulp'] bestaat nog niet. Deze gaan we nu aanmaken. ----*/

$_SESSION['hulp'] = true; // TRUE = Hulp menu AAN, FALSE = Hulp menu UIT.

}

/*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Hulp Menu | Hulp menu AAN of UIT zetten.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

# Als eerste gaan we controleren of er een aanvraag is.

if(isset($_GET['hulp'])){

/*---- INFO: Ja, er is een aanvraag. ----*/

# Dan gaan we nu kijken of de bezoeker het hulp menu AAN of UIT wil zetten.

if($_GET['hulp'] == 'AAN'){

/*---- INFO: Er is een aanvraag om het hulp menu AAN te zetten. ----*/

# $_SESSION['hulp'] op TRUE zetten zodat het hulp menu wordt weergeven.

$_SESSION['hulp'] = true;

}

elseif($_GET['hulp'] == 'UIT'){

/*---- INFO: Er is een aanvraag om het hulp menu UIT te zetten. ----*/

# $_SESSION['hulp'] op FALSE zetten zodat het hulp menu niet meer wordt weergeven.

$_SESSION['hulp'] = false;

}        
        }

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<?php

if($_SESSION['hulp']){

echo '<a href="?hulp=UIT">UIT</a>';
    }

else{

echo '<a href="?hulp=AAN">AAN</a>';
    }

?>

</body>
</html>

PS. Het gebruik van short tags "<?" is niet aan te raden. Dit wordt niet altijd ondersteund.
Gewijzigd op 15/02/2011 11:55:40 door - Mark -

Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

15/02/2011 11:34:42
Quote Anchor link
@mark

offtopic: Zoals jij comentaar neer zet is echt fijn.
Ik ga het van je overnemen om het zo te schrijven.

- Mark -

- Mark -

15/02/2011 12:02:16
Quote Anchor link
:p Persoonlijk ben ik het met je eens maar niet iedereen zal die mening delen. Ik spring best grof in zullen we maar zeggen en daardoor wordt zelf een klein script best lang.

Swaenie -

swaenie -

15/02/2011 22:03:54
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@chris
Met header('location: ...')kom ik in een loop...

@mark
Ik heb je script even geprobeerd, maar na herstarten van de browser kom ik weer in standaard opstartstand.
Ik ga het morgen even bestuderen.
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie.

- Mark -

- Mark -

15/02/2011 22:56:48
Quote Anchor link
Dat is ook niet zo vreemd. Je zult moeten gaan werken met gebruikers accounts of iets in die richting dan. Cookies en sessions zijn er alleen maar voor tijdelijke opslag zullen we maar zeggen. Cookies zijn ook nog eens afhankelijk van je browser instellingen. De jouwe staat ingesteld dat ze worden bewaard na het afsluiten van de browser. De mijne gooit ze weg. Dus jouw cookie script zou hetzelfde werken als mijn session script als ik jouw website bezoek.
Gewijzigd op 15/02/2011 22:57:28 door - Mark -

Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 04:41:42
Quote Anchor link
Het schakelen tussen AAN/UIT had ik al voor elkaar met:
Code (php)
1
<? echo (isset($_GET['h'])?'<a href="?pag='.$pagina.'">UIT</a>':'<a href="?pag='.$pagina.'&h">AAN</a>') ?>

Mij gaat het dus alleen om het onthouden. En ik weet dat in dat geval cookies moeten zijn ingeschakeld. Ik wil voor dit doel echter geen inlogprocedure opstarten.

Toch bedankt.

16/02/2011 09:12:45
Quote Anchor link
En wat is het probleem nu?

Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 10:50:05
Quote Anchor link
De gebruiker kan schakelen met AAN/UIT, waarbij de eerste keer de link AAN wordt getoond.
Als de gebruiker 'het gebruik van cookies' heeft ingeschakeld, wordt zijn laatste keuze ook nog onthouden. Dat krijg ik echter niet voor elkaar. Er wordt altijd opgestart alsof er geen cookie is.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

16/02/2011 11:08:21
Quote Anchor link
En welke code gebruik je nu precies bij het aanmaken van de cookie en het uitlezen van de cookie?

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2011 11:22:00
Quote Anchor link
Wat denk je hier van?
Kan je hier mee voort?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?php

// controleren of de cookie moet veranderd worden
if (!empty($_GET['cookie'])) {
  // zien of $_GET['hulp'] 0/false/null is of true/1/..
  if (!empty($_GET['hulp'])) {
    setcookie('hulp', 1, time()+3600);
  }

else {
    setcookie('hulp', 0, time()+3600);
  }

// redirecten naar de file waar je bent
  header('location: ?');
}

// cookies controleren
if (!empty($_COOKIE['hulp'])) {
  // er is hulp gevraagd
  $hulp = '
  <p>Dit is het hulp hoekje ...</p>
  <a href="?cookie=1&hulp=0">hulp uit</a>
  '
;
}

else {
  $hulp = ' <a href="?cookie=1&hulp=1">hulp aan zetten</a>';
}

echo html(
  '<h3>Mijn titel</h3>
  <div class="hulp">'
. $hulp .'</div>
  <p> bla bla</p>
  '

);
function
html($body) {
  return '<html>
  <head>
    <style>
      .hulp {
        width: 200px;
        float: right;
        border: 1px solid #999999;
      }
    </style>
  </head>
  <body>
'
. $body .'
  </body>
</html>'
;
}

?>
Gewijzigd op 16/02/2011 11:38:49 door Kris Peeters

Swaenie -

swaenie -

16/02/2011 22:08:19
Quote Anchor link
Het is toch lastiger dat het lijkt.

@Elwin
De setcookie staat vermeld bij het openen dan dit draadje. Eigenlijk lijkt me de waarde van de cookie niet eens belangrijk. Ik wil alleen weten of ie al dan niet bestaat.

@Kris
Bedankt voor de uitgebreide code. Als cookies zijn ingeschakeld, dan schakelt ie goed tussen aan en uit. Ook onthoud ie de laatste keuze.
Als cookies echter zijn uitgeschakeld, dan is schakelen niet mogelijk..
Ik ga je code morgen eens verder bestuderen.

Nogmaals bedankt voor al jullie moeite.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.