cookies
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:8) in /home/derrudi.org/test/index.php on line 88
Dit heeft met het cookie te maken toch? wat gaat er mis?
greetz Rudi
die error houdt in ieder geval in, dat je een spatie, stukje tekst of html code (dus elk soort van output) boven je session_start(); of setcookie() hebt staan..
je moet er voor zorgen dat setcookie() of session_start() helemaal bovenaan je pagina staat.. er mag wel eerst een database connectie gemaakt worden etc. maar je moet er wel voor zorgen dat session_start() of setcookie() voor wat voor soort tekst ook komt.. of dit nu een spatie, html, tekst of javascript is maakt niet uit..
hierin staat de setcookie toch ergens onderaan.. (toch?)
zie dat is allemaal wel goed, maar jij gebruikt dit script denk ik in je eigen layout en daardoor doet hij het niet goed.. jij hebt zelf denk ik een html pagina met html ofzo erin en daarna komt dit scriptje pas.. lees ff goed want leg het vlgns mij wel erg duidelijk uit zo :)
Hoe los ik dat op dan?
wat is je website??
http://test.derrudi.org
Heb m als zo gemaakt naast www.derrudi.org. kan ik lekker blijven testen :)
Heb m als zo gemaakt naast www.derrudi.org. kan ik lekker blijven testen :)
Gewijzigd op 30/09/2004 15:39:00 door Rutger Gelling
Edit:
ik wil die error zien.. want je doet eerst tekst, daarna login script en niet andersom zoals ik zeg dat het moet
Gewijzigd op 30/09/2004 15:50:00 door B a s
http://test.derrudi.org kun je inloggen met N: test P: test
of bedoel je da nie? :)
<head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
<META NAME="author" LANG="nl" CONTENT="DeRRudi">
<META NAME="description" LANG="nl" CONTENT="DeRRudi.org, Over Mezelf (Rutger Gelling), Zwemmen, Drummen, foto's en FEESTEN!!">
<META NAME="keywords" LANG="nl" CONTENT='DeRRudi, Rutger, Gelling, Rutger Gelling, zwemmen, TriVia, trivia, wedstrijd zwemmen, drummen, informatica, fitness'>
<title>
DeRRudi.org
</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/main.css">
<script type="text/javascript" language="JavaScript" src="./css/script.js"></script>
</head>
<body topmargin='0' leftmargin='0' marginheight='0' marginwidth='0' scroll='no' background='./images/kant.jpg'>
<br />
<b>Warning</b>: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:57) in <b>/home/derrudi.org/test/index.php</b> on line <b>16</b><br />
ik zei toch :) eerst html daarna het login script.. wat je moet doen is dus BOVEN <html> het loginscript gebruiken..
nu is de foutmelding weg.. maar ben ik nog niet ingelogd. :(
zo niet dan kun je het wachtwoord 'test' omzetten in md5 hash via:
http://www.phphulp.nl/voorbeeld/md5_encryption.php
filename van die url moest wezen md5_hash maar dat wist ik toen nog niet :P
je kunt straks testen via:
als er staat NULL dan lukt het niet.. staat er iets anders dan lukt het wel.. var_dump() geeft array terug met key's en values van al je cookies :)
Gewijzigd op 30/09/2004 16:10:00 door B a s
er zijn ook geen foutmeldingen.
Die error van headers already sent wil ook nog wel eens op te lossen zijn door ob_start(); op de eerste regel van je pagina te zetten.
En in je php.ini kan je volgens mij ook instellen dat eerst alle headers verzameld worden voordat er output is.
Dacht ik :P
OP een of andere manier kan hij nu: $user('name') niet weer vinden. de hele $user is leeg. Hoe los ik dit op..
wat is $user?? als dat een array is gebruik je niet ( ) maar [ ] .. graag wat duidelijkere vragen en zelf ook inzet tonen :)
Mijn inzet is vrij hoog hoor! :)
Bij het inloggen gebruikt hij een controle op $user['name'] dit is een variabele van het type usersession. Deze wordt gedefinieerd in sessions.php. Hij gaat na het inloggen controleren of: $user['name'] bestaat. Ook al gaat al het inloggen goed. $user['name'] blijft altijd leeg. (heb al een controle uitgevoerd).
Gewijzigd op 01/10/2004 13:15:00 door Rutger Gelling
OP het moment dat hij het cookie wil uitlezen moet er een timehash komen. Die vind hij niet. is deze: $_COOKIE[$website] functie dan wel goed? met dit returnt ie een 0-waarde. de inhoud van het cookie is wel goed (heb ik gecontroleerd) en komt overeen met de timehash van de database.
finally it works.. dat had niet zo lang hoeven duren :)