cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Ruben php

ruben php

04/03/2009 16:09:00
Quote Anchor link
kan iemand mij uitleggen hoe ik moet werken met cookies
het staat overal beschreven dat weet ik en zo moeilijk zal het vast niet zijn, maar ik doe toch schijnbaar iets fout.(zie code onderin)

1.hij moet een cookie maken als de gebruiker dat wil van zijn login gegevens
2.hij moet die de volgende keer in het login formulier invullen

maar hoe

//index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>||prive||</title>
</head>
<style type="text/css">
body{
    background-image:url(./bestanden/security.jpg);
    background-position:bottom right;
    background-repeat:no-repeat;
    background-attachment:fixed;
    cursor:default;
}
.header{
    background-image:url(./bestanden/header.gif);
    background-position:top left;
    background-repeat:no-repeat;
    height: 200;

}
.form{
    background-color:#FC6;
}
.table{
    background-color:#9CF;
    color:#FFF;
}
</style>
<script type="text/javascript">
function goTo(url)
{
window.location = url;
}
</script>
<body>
<table width="800" height="400" align="center">
<tr class="header"><td height="160"></td></tr>
<tr>
<td align="center" valign="middle">

<?php
session_start();
include "bestanden/config.php";
if (isset($_POST['gebr'])&& isset($_POST['ww'])) {

$gebruiker=$_POST['gebr'];
    $ww=$_POST['ww'];

$gebruiker = str_replace('drop','error', $gebruiker);
    $gebruiker = str_replace(';','error', $gebruiker);
    $gebruiker = str_replace('select','error', $gebruiker);
    $gebruiker = str_replace('update','error', $gebruiker);
    $gebruiker = str_replace('insert','error', $gebruiker);

$query="SELECT * FROM User WHERE gebruiker='".$gebruiker."'";
    $result=mysql_query($query);
    $fetch=mysql_fetch_array($result);

if ($fetch['ww'] == $ww) {

header ("<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2\">");
        $_SESSION['gebruiker'] = $gebruiker ;
        $_SESSION['ww'] = $ww ;

if ($_POST['blijven'] == '1')
            {

setcookie('gebruiker');
                setcookie('ww');
                $_COOKIE['gebruiker'] = $gebruiker;
                $_COOKIE['ww'] = $ww;
            }

echo "<script type=\"text/javascript\">alert('je bent ingelogd')</script>";

}
else {

echo "<script type=\"text/javascript\">alert('het gaat fout')</script>";}

}

if (isset($_GET['functie']))
    {

if ($_GET['functie'] == 'uitloggen')
        {

echo "<center><br/><br/>";
              session_start();
              session_unset();
              session_destroy();
              echo "<br/>U bent nu uitgelogd<br/>";
        }
}

if (!isset($_SESSION['gebruiker'])){ ?>

<table class="table">
    <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
    <tr>
    <Td><label>gebruikersnaam</label></Td><td><input type="text" name="gebr" class="form" size="25" value="<?php echo $_COOKIE['gebruiker']; ?>" /></td>
    </tr><tr>
    <Td><label>wachtwoord</label></Td><Td><input type="password" name="ww" class="form" size="25" value="<?php echo $_COOKIE['ww']; ?>" /></Td>
    </tr><tr>
    <Td><label>login onthouden</label></Td><Td><input type="checkbox" name="blijven" value="1" class="form" />
    <input type="submit" value="login" class="form" /></Td>
    </tr>
    </form>
    </table>
    <?php } else {  echo $_COOKIE['gebruiker']; ?>
    <form>
    <input type="button" value="dropload" onclick="goTo('./dropload.php')" class="form" /><br/><br/>
    <input type="button" value="uitloggen" onclick="goTo('?functie=uitloggen')" class="form" />
    </form>
<?php }?>
</td>
</tr>
</table>
<div align="center">&copy; rubentebogt 2008 | alle rechten voorbehouden</div>
</body>
</html>

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 00:21:43

04/03/2009 16:42:00
Quote Anchor link
Ik zie dat er veel dingen niet helemaal correct zijn in jou script. Verder zijn inlogscripts de eerste dingen die je leert. Dus denk ik dat het handig is als jij een betere tutorial / handleiding / whatever pakt, namelijk:
PHP Beginnershandleiding

Ruben php

ruben php

04/03/2009 17:09:00
Quote Anchor link
in die oh zoo fantastische basis handleiding van je staat helaas niets over cookies.

dus zoals ik al zij kijk aub even naar dit stukje
Code (php)
1
2
3
4
5
            {
                setcookie('gebruiker', $gebruiker);
                setcookie('ww', $ww);
            }

en de login tabel waar de cookie weer tevoorschijn moet komen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    <tr>
    <Td><label>gebruikersnaam</label></Td><td><input type="text" name="gebr" class="form" size="25" value="<?php echo $_COOKIE['gebruiker']; ?>" /></td>
    </tr><tr>
    <Td><label>wachtwoord</label></Td><Td><input type="password" name="ww" class="form" size="25" value="<?php echo $_COOKIE['ww']; ?>" /></Td>
    </tr><tr>
    <Td><label>login onthouden</label></Td><Td><input type="checkbox" name="blijven" value="1" class="form" />
    </tr>
    </form>

alvast bedankt

04/03/2009 17:18:00
Quote Anchor link
ruben schreef op 04.03.2009 17:09:
in die oh zoo fantastische basis handleiding van je staat helaas niets over cookies.

dus zoals ik al zijzei kijk aub even naar dit stukje
Code (php)
1
2
3
4
5
            {
                setcookie('gebruiker', $gebruiker);
                setcookie('ww', $ww);
            }

en de login tabel waar de cookie weer tevoorschijn moet komen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    <tr>
    </tr><tr>
    </tr><tr>
    </tr>
    </form>

alvast bedankt

Dan moet jij die oh zoo fantastische ogen van je misschien eens open doen en dit oh zoo fantastisch simpele stukje eens lezen, want dat heb jij oh zoo fantastisch gemist: pagina negen.
Verder is dit neem ik aan geen aanvraag, dus je zult het toch zelf moeten doen (Want (Ik zal wel weer eens m'n argumenten moeten opgeven) als je dít al niet kan, hoe wil je dan verder gaan met php, want dit stelt eigenlijk niet veel meer voor dan een var echo'en).

Ruben php

ruben php

04/03/2009 22:22:00
Quote Anchor link
jij kan je duidelijk niet opstellen voor een vraag dus wat zoek je hier
ik weet niet of je het weet dit is een forum
en btw een var echo dat kan ik, als je überhaupt de boel had gelezen

Jesper Diovo

Jesper Diovo

04/03/2009 22:30:00
Quote Anchor link
@Ruben: we zien er niet veel van terecht komen anders...

04/03/2009 22:49:00
Quote Anchor link
ruben schreef op 04.03.2009 22:22:
jJij kan je duidelijk niet opstellen voor een vraag, dus wat zoek je hier.
iIk weet niet of je het weet, maar dit is een forum.
eEn btw een var echo dat kan ik, als je überhaupt de boel had gelezen.

Jawelhoor, ik kan me best opstellen (ik zou zelf voor openstellen kiezen, maar goed, opstellen kan denk ik ook wel) voor een vraag.
Jij steld alleen geen vraag, het is meer een commando. Je leert er meer van als je zelf gewoon lekker een beetje prutst en kijkt wat wel of niet werkt. Ik kan dan wel dat script van jou gaan aanpassen, maar daar ga jij het niet van onthouden.
Jou script klopt niet helemaal, het is handiger als je het op de manier gaat doen die in de handleiding staat die ik je hebt gegeven. Ik kan dan wel van alles zeggen wat er niet klopt, dat is alleen niet zo zinnig, aangezien ik dan zo ongeveer de handleiding naschrijf.
Verder zeg jij dat je de handleiding hebt gelezen, niks gevonden over hoe je cookie's aanmaakt. Ik heb na een paar seconde zoeken (zo simpel is het) een stukje gevonden over hoe je een cookie aanmaakt.
Hieruit blijkt dus weer, vind ik, dat je er geen moeite voor wilt doen. Ik gok ook dat je dit script voor een groot deel ook hebt overgenomen uit een of ander boek (php5 gids toevallig?).
Als ik jou was zou ik niet zo'n hoge toon aanslaan en die handleiding gaan leren.
Verder zijn de volgende dingen ook interessant voor jou:
SQL Beginners handleiding
Foutmeldingen: error, warning, notice
setcookie
session_start

J orii

J orii

05/03/2009 06:47:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?

setcookie('cookienaam', 'cookieinhoud', time() + (seconden));

?>

zo maak je een cookie aan die langer geldig blijft, en dan kun je bijv: 3600 * 24 doen, om 24 uur in gelogd te blijven, verder moet je eigenlijk nog even in je script checken wat er gebeurt als er een lege input is, want dan logt hij gewoon in, verder, leuk commentaar weer, zo wordt het echt weer gezellig om iets te vragen...

Frank -

Frank -

05/03/2009 08:55:00
Quote Anchor link
Regel 1 t/m 41 staat output en op regel 43 komt dan session_start(). Dat gaat dus niet werken.

Sessies, cookies en headers MOET je versturen vóór dat je met de output begint. Leer jezelf dus aan dat output pas het aller, allerlaatste is dat je aanmaakt, dan heb je nooit dit soort knullige fouten in je code zitten. Nu mag je namelijk weer opnieuw beginnen met je scriptje...

ob blijf je vanaf, dat is voor je vriendin.

Ruben php

ruben php

17/03/2009 17:30:00
Quote Anchor link
thanks ik snap um
die moeten natuurlijk net zoals headers altijd aan het begin verzonden worden.

nogmaals bedankt:D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.