Cookiewetgeving aanpassing site rekenen of niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alex Hakkenberg

Alex Hakkenberg

21/12/2012 11:11:42
Quote Anchor link
Goedendag,

Ik heb een relatief jong bedrijf samen met een hele goede vriend van mij. Nu is het zo dat nou al een tijdje de cookiewetgeving van kracht is.

Ik had gedacht dat deze waanzin wel zou overdrijven. Maar op dit moment lijkt het wel dat het echt een blijvertje is helaas.

Nu vraag ik me af. Voor de websites die we allang gebouwd hebben.
Waar nu ook een leuke balk in beeld moet komen dat er cookies worden vastgelegd. Is het reeel dat we daar als bedrijf voor rekenen richting onze klanten??

Of moet dit bij alle sites onder service.

Gewoon eerlijk je mening geven. ( wel graag waarom wel of waarom niet. )

Alvast heel hartelijk bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 09:46:23

- Mark -

- Mark -

21/12/2012 11:43:11
Quote Anchor link
Dat ligt er maar net aan. Ik gok dat er een onderhouds periode is na oplevering? Dan zou het netjes zijn als jullie het gratis voor de klant aanpassen. Het is wel zo dat je dit niet kon weten ten tijde van de oplevering maar een klein beetje service mag toch wel of niet?

Als het voor een website is die al enkele jaren geleden is opgeleverd dan zou ik er ook geld voor rekenen. Het valt dan echt niet meer onder jullie verantwoordelijkheid naar mijn mening. Bij grote en vaste klanten zou ik misschien een uitzondering maken maar dat mag je zelf beslissen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2012 12:08:11
Quote Anchor link
Dat lijkt me een commerciële beslissing. Je moet zelf inschatten wat de consequenties zijn als je zou besluiten om de websites niet aan te passen. Stel dat de klanten een waarschuwing of boete krijgen dan verlies je mogelijk klanten. Dat lijkt me ook niet echt ideaal. Maar om alle websites gratis aan te passen gaat ook wel weer wat ver. Wellicht kun je je klanten de situatie uitleggen, en zeggen dat zij als houder van de website verantwoordelijk zijn voor de inhoud op hun site. Je kunt dan aangeven dat ze in "overtreding" zijn en dat jullie bereid zijn om de aanpassingen door te voeren zodat ze niet meer in overtreding zijn. Echter, ik zou hier maar een hele kleine prijs voor rekenen anders krijgen je klanten het gevoel dat ze belazerd worden.

Chris PHP

Chris PHP

21/12/2012 12:16:13
Quote Anchor link
Licht eraan hoe de belangen zijn met je klant, en hoe snel je z'n melding kunt inbouwen.

Klanten zullen het zeer waarderen als je dit uiteraard als 'service' aanbied, maar uiteindelijk is het de keuze en de verantwoordelijkheid van de klant. Het is zijn website en hij is eigenaar, wil hij het risico lopen en geen lelijke/irritante melding dan is dat aan hem.

Ik zelf heb ook deze keuze moeten maken, en bij de website's waar cookies gebruikt worden (buiten Analystics om) zijn wat grotere klanten. Deze heb ik een e-mail gestuurd met een eenmalige actie/aanbieding om het gratis in te bouwen, met een vervaldatum van 1-1-2013. Geen reactie voor die tijd, is het uurtje-factuurtje.

De meeste hebben op tijd gereageerd, andere wilde het risico lopen. Sommige hebben niets laten horen.

Uiteindelijk is het een keuze die je als bedrijf moet maken, en hoe klantgericht je bent.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/12/2012 23:47:30
Quote Anchor link
En, ben je er al uit Alex? Het zou leuk zijn als je ook even laat weten wat het geworden is naar aanleiding van onze reacties.

- Raoul -

- Raoul -

25/12/2012 09:46:11
Quote Anchor link
Alex, voor wat gebruik je cookies? Er zijn uitzonderingen waar je geen melding moet geven.
(google analytics gebruiken ook cookies dus dat telt al mee, als je dat gebruikt tenminste)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.