Copyrights
Hallo,
ik heb een belangrijke vraag.
ik werkte samen met iemand aan een website, nu na een ruzie heeft zei mij geblockeerd op alles en weigerd ze nog samen te werken, ik heb wel meer dan de helft van de code gedaan, kan ik hier op ingaan met een copyrightwetgeving en zo eisen de code te wissen?
Ik wil niet dat op deze onprofesionele manier met mijn code gewerkt word.
Hmm, onder wiens naam staat de licentie?
alles is betaald oor haar, het enige waar ik op terug kan komen is uiteindelijk de copyrightregel onderaan alle pagina's + dat ik alle documenten bezit :(
Zou jij er betaald voor krijgen?
Ozzie PHP op 30/10/2013 20:15:05:
Zou jij er betaald voor krijgen?
Inkomsten zouden verdeeld worden, het ging om een text-based spel, ik ken iemand die vroeger een werkend spel had en die haalde toch soms 400 euro uit een maand (neto).
Momenteel waren die inkomsten nu nog niet zo hoog, maar 1 euro is al veel voor mij aangezien ik anders geen inkomst heb.
Dus jij hebt zoveel % van de code geschreven, en dan heb je recht op xxx euro per maand. Als zij het daar niet mee eens is, moet ze de code teruggeven. Dat zou ik dan aan haar voorstellen.
Vraag is daarom: was zij je opdrachtgever?
@Ward: in principe heb je gelijk. Maar zij kan niet de de deur dichtgooien, maar de gemaakte code vervolgens wel blijven gebruiken. Ze zal dan of die code moeten weggooien, of aan Kristof een vergoeding moeten betalen voor geleverde diensten.
Als dit niet van te voren besproken is heb je geen voet om op te staan.
@Ozzie, het is juist daarom een relevant criterium. De opdrachtgever moet namelijk ook aan zijn/haar kant van de deal voldoen om het volledige copyright te kunnen opeisen: betalen voor een geleverde prestatie. Het mes snijdt zo dus aan twee kanten :)
Kan ik op een manier toch eisen voor een vergoeding?
Er zullen wel personen zijn die bevestigen dat ik eraan gewerkt heb, maar niemand weet wat ik juist gedaan heb buiten ikzelf en Anke, Anke heeft toen ze alle contact verbrak ook meteen gezegd: er staat niets op papier, waar ze een goed punt had, hierdoor besef ik ook dat zei niet zal toegeven aan de waarheid.
Gewijzigd op 30/10/2013 21:35:32 door Kristof Hendrickx
E-mail is even rechtsgeldig als papieren correspondentie: als je de digitale briefwisseling over de taakverdeling en de vergoeding nog hebt, sta je sterk.
Want alles is besproken via facebook
Indien dit aanvaard word, welke stappen moet ik nu juist nemen?
Maakt het verschil dat ik nog geen 18 ben (ik word 14 november 18)?
Gewijzigd op 30/10/2013 21:44:39 door Kristof Hendrickx
Kristof Hendrickx op 30/10/2013 21:42:16:
Facebook ook?
Jep: http://blog.iusmentis.com/2007/10/12/chatlogs-als-bewijs-bij-ruzie-over-geldschuld/
Maakt het uit dat ik nog minderjarig ben?
Ward van der Put op 30/10/2013 21:03:40:
@Ozzie, het is juist daarom een relevant criterium. De opdrachtgever moet namelijk ook aan zijn/haar kant van de deal voldoen om het volledige copyright te kunnen opeisen: betalen voor een geleverde prestatie. Het mes snijdt zo dus aan twee kanten :)
Dat is dus wat ik zeg :) Volgens mij bedoelen we hetzelfde ;)
Mag ik vragen hoe het zo gekomen is dat zij niks meer met jou te maken wil hebben? Zijn/waren jullie vrienden, of is er sprake van een echte werkverhouding?
Waarom wil je eigenlijk dat zij de code vernietigt? Kun je er zelf niets meer mee?
Hoe het komt? Eerst was er een ander spel met hetzelfde onderwerp, heel succesvol, maar dit ging de lucht uit, zei was moderator daar en ik ben met haar in contact gekomen, ik heb haar dus ook nog nooit in real gezien en in het begin besefte ik heel hard dat dit vol risico's zat, en in het begin deed ik niet zo veel om te testen of er zoiets zou van komen, maar alles liep goed en dus deed ik meer en meer aan de site.
Ik kreeg vermoedens dat ze leugens naar mij stuurde over haar priveleven zodat ze een excuus had om minder aan hu te doen, hierop heb ik haar dan ook geconfronteerd, dit liep negatief uit en zo is alle contact verbroken en alle wachtwoorden veranderd.
Als ik op een manier budget krijg om zelf een server te huren zou ik vanzelf de code kunnen gebruiken, de code heb ik ten slotte ook op mijn computer staan, maar dit budget heb ik niet en ik wrees ook dat zei dan zeker zal proberen copyrights uit te vechten, en ik wil voor ik er wat aan doe zeker zijn dat ik niets te verliezen heb, wat als de berichten op facebook niet genoeg bewijs zijn, dan moet ik de onderzoekskosten betalen, met welk geld? Ik heb geen inkomen.
Ik wil dat ze de code vernietigt omdat ik er niet aan mee mag werken en de inkomsten ook niet meer gedeeld met mij worden, ik besef ook dat ze zelf niets van de code kent, dus is dit een goed lesje voor haar, want dan heeft ze geen site meer en zal ze dit ook niet kunnen opbouwen, at zei mij afgenomen heeft, maar dan bij mij om het budgetprobleem.
Heb je een rechtsbijstandverzekering (of je ouders?)?
Hoe oud is zij dan?
Zei is 21.
Ik heb een vermoeden dat ze dit topic ontdekt heeft aangezien ze snel weer wou bijleggen, maar goed, ze krijgt bij deze nog een kans, zeker nu ik weet dat ik niet met lege handen sta :)