"Create" en "Edit" pagina zelfde maar bij "Edit" al met ingevulde waarden ? Hoe te doen ?
in mijn tool heb ik nu een redelijk grote pagina gemaakt met een heleboel velden, modal popup screens en ga zo maar door. De klant doet "Create" en vult alles in waarna een berekening gebeurt.
Daarna is het de bedoeling dat hij op "Edit" kan klikken om alles aan te gaan passen.
Nu zou dit zo goed als de zelfde pagina moeten zijn als de "create" behalve dan dat de velden allemaal al moeten ingevuld zijn.
Hoe pak ik dit het beste aan ?
1. Een nieuwe PHP pagina maken specifiek voor de EDIT waarin ik dan in elk veld standaard een "waarde" met PHP invul ?
2. Dezelfde pagina gebruiken, maar de velden invullen met PHP ?
Indien geval 2 het best zou zijn, hoe pak ik dit dan aan ? Want als het een "create" pagina is, mag er nog niks ingevuld zijn.
Groetjes en alvast bedankt,
Davy
bedankt...
Maar wat te doen als de "$waarden" leeg zijn (dus ook geen $_SESSION variabelen) bij een lege nieuwe form ?
groetjes,
Davy
Controleren met isset ()
bedankt. Ik bedoelde meer op het stukje
Sorry als ik onduidelijk was.
Groetjes,
Davy
Gebruik je een Database?
Dus ik doe nu eigenlijk per veld iets zoals dit :
Code (php)
<input name="sokkelmateriaalnaam" id="sokkelmateriaalnaam" type="text" value="" readonly size="100px">
Groetjes,
Davy
Toevoeging op 21/10/2013 22:23:22:
De code wordt niet netjes geplakt.
Grote nadeel aan bovenstaand is ook dat als ik één pagina verder ga met "submit" en ik BACK doe, dat het veld weer leeg wordt gemaakt ook al werd er een waarde gekozen.
Waarom selecteer je niet gewoon de velden die je nodig heb, haal je die door een mysql_result of mysql_fetch_row en zet je die in de value van een veld?
dat doe ik.
Maar dus een lookup PER veld aangezien elk veld een andere materiaalID heeft !
Groetjes,
Davy
Toevoeging op 22/10/2013 19:27:20:
Zou het een idee zijn om in het begin van de code ALLE materialen in een ARRAY gaan steken en dan gewoon de index op te roepen ?
Zou het een idee zijn om in het begin van de code ALLE materialen in een ARRAY gaan steken en dan gewoon de index op te roepen ? Of is dat overkill ?