create / generate... is er verschil?
Is er volgens jullie een verschil tussen "create" en "generate"?
Bijv.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$this->createResponse() versus $this->generateResponse()
of
$this->createId() versus $this->generateId()
of
$this->createCode() versus $this->generateCode()
enz.
of
$this->createId() versus $this->generateId()
of
$this->createCode() versus $this->generateCode()
enz.
Zit hier volgens jullie een verschil in, of betekenen beide woorden exact hetzelfde?
Gewijzigd op 31/05/2014 00:15:52 door Ozzie PHP
Gewijzigd op 31/05/2014 00:24:44 door - Ariën -
Ik denk dat bij create de uitkomst vaststaat, terwijl dat bij generate niet het geval is.
Dus stel ik zeg createDirectory('foo') dan weet ik dat het resultaat/uitkomst is dat er een directory 'foo' wordt aangemaakt. Als ik zeg generateCode dan weet ik dat er een code wordt aangemaakt, maar ik weet niet hoe die code eruit komt te zien.
Logisch, of niet?
Create a table
generate code
generate is volgens mij meer een geautomatiseerde taak.
terwijl create het niet is. Niet verwarren met een commando wat create ook is natuurlijk
https://en.wikipedia.org/wiki/Deterministic_algorithm
Create vind ik beter geschikt voor deteministische functies/methodes.
Create vind ik beter geschikt voor deteministische functies/methodes.
Zou je kunnen zeggen dat dat overeenkomt met wat ik hierboven eerder zei?
Ozzie PHP op 31/05/2014 00:30:01:
Ik denk dat bij create de uitkomst vaststaat, terwijl dat bij generate niet het geval is.
Dus stel ik zeg createDirectory('foo') dan weet ik dat het resultaat/uitkomst is dat er een directory 'foo' wordt aangemaakt. Als ik zeg generateCode dan weet ik dat er een code wordt aangemaakt, maar ik weet niet hoe die code eruit komt te zien.
Logisch, of niet?
Logisch, of niet?
Is dat hetzelfde?
Ja, dat komt wel overeen met hoe ik het zie.
Oké, dankjewel. Dan hou ik voortaan dat onderscheid aan. Nogmaals bedankt voor de link!
mkdir() naar “make directory”.
Waarom niet makeDirectory()? De PHP-functie heet ook Het ging me met name om het verschil tussen create en generate.
Generate: genereren: meerdere keren iets maken, vaak kort: hashes, salts etc.
Eddy, ik snap wat je bedoelt en de voorbeelden die je noemt zijn goed, maar iets wat je create kan ook tijdelijk bestaan. Ik kan een bestand creëren en een minuut later alweer verwijderen. Tegelijkertijd kan ik een paswoord hash genereren die wel 2 jaar blijft bestaan. Ik denk dus niet dat het perse met bestaansduur te maken heeft, maar met de "voorspelbaarheid" van de uitkomst. Bij een hash weet je niet op voorhand wat er uitkomt (je genereert de hash). Bij het aanmaken van een gebruiker of een map weet je dat wel.
create: iets maken waarvan je op voorhand weet wat er uit komt.
generate: iets maken waarvan je op voorhand NIET weet wat er uit komt.
Slotje.
Ja, maar dat had ik al zoals je hierboven kunt lezen ;)
(Slotjes doen we niet aan...)