Criminal SQL
Donny
Klik. Ik zeg: maak je eigen spel, van andermans spellen online zetten leer je niks. En als je al een spel maakt bedenk dan een origineel concept en geen crime...
Ik weet het maar dat was ik ook niet van plan. Wou even kijken hoe het er nou uit zag ik ga het niet gebruiken voor eigen script.
Mijn mening is dat het maken van een criminal nergens goed voor is. Het is niet rendabel, de meeste criminals zijn slecht gescript. Wanneer je begint, en je maakt een criminal is het na afloop niet erg goed, gezien je nog niet zo ervaren bent. Wanneer je begint wanneer je wel ervaren bent, kun je beter gaan werken aan systemen waar je wat aan zult hebben.
Quote:
ga het niet gebruiken voor eigen script
Waarom wil je het dan überhaubt zien?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Donny
Niet om aan te zien, en ik wil je de tranen graag besparen die je in je ogen zal krijgen als je het onder ogen zou zien.
Criminals is pure bagger.
Zou het zelf nooit kunnen/willlen maken. En met kunnen is dat ik er de energie niet voor zou kunnen opbrengen.
Maar nogmaals, waarom zou je de SQL willen inzien? Ik heb zo`n grijs vermoeden dat je aan SQL injection wil doen? En dat je wil kijken of er ook validatie op zit? Of zit ik er nu compleet naast?
In dat geval, sorry we kunnen niet helpen :)
steen schreef op 16.09.2009 18:20:
Mijn mening is dat het maken van een criminal nergens goed voor is.
Je kan er veel ervaring door opdoen, ik ben zelf ook met een criminal begonnen en ik maak nu ook al veel betere sites dan in het begin.
Mijn eerste site was een criminal en die zat nog niet zo heel goed in mekaar. Nu ik al wat meer ervaring heb worden de scripten veel korter en sneller.
Als je dat eens doorneemt, dan kan je betere datastructuren bouwen dan wat die crimiclowns-scripters zelf hebben gebakken.
Ik zou nou niet direct zeggen dat iedere criminals scripter een slechte scripter is of slechte websites maakt. Niet om op te scheppen maar ik vind de code van mijn spel (nee geen crime, ik heb een origineel concept :)) toch niet slecht. Ik doe namelijk ook mijn uiterste best om alles zo goed mogelijk te doen. Ik heb namelijk ook het idee dat mensen die een crime in elkaar zetten alleen maar aan het geld denken en daarom maar vlug iets in elkaar steken, dat is mijn gedachte.
http://www.programmerfish.com/wp-content/uploads/2009/06/673pxER_Diagram_MMORPG.png
Daar kan je wel iets van leren voor de sturctuur.
Voor de rest zou ik,, als ik jou was,, eerst een UML maken, of alleen een klasse diagram, omdat use-case diagrammen en sequence digrammen niet echt van toepassing zijn hier.
En als je zulke grote projecten maakt, dan is het bijna onmogelijk om niet OOP te coderen, tenzij je van spaghetti houd.
Daar kan je wel iets van leren voor de sturctuur.
Voor de rest zou ik,, als ik jou was,, eerst een UML maken, of alleen een klasse diagram, omdat use-case diagrammen en sequence digrammen niet echt van toepassing zijn hier.
En als je zulke grote projecten maakt, dan is het bijna onmogelijk om niet OOP te coderen, tenzij je van spaghetti houd.
Nu heeft dat laatste natuurlijk veel te maken met datanormalisatie, maar de scripters van criminals mogen ook wel leren activiteiten te structureren. Wanneer ga je bepaalde loops gebruiken, switches maken ( ipv. 20 keer een ifelse.... lol) enz enz
Daar valt foutafhandeling, error_reporting, en redundante code niet onder. :-)