Cronjob PHP issue

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frans van Berendonk

Frans van Berendonk

24/08/2007 11:06:00
Quote Anchor link
Ik wil een cronjob instellen op een server onder DirectAdmin. Eerst kreeg ik wat foutmeldingen, waaruit ik kon aflezen dat het bestand niet als PHP werdt ingelezen, maar dat heb ik kunnen fixen door een lijn (#!/usr/bin/php -q) aan het PHP script toe te voegen. Ik krijg echter nog steeds de volgende melding:

/bin/sh: /home/frans/public_html/php/mailscript.php: /usr/bin/php: bad interpreter:
No such file or directory

Zou mijn path dan verkeerd staan? Ik weet helaas het exacte path niet, of hoe ik dat moet achterhalen. Mijn provider heeft namelijk geen PHP FAQ.

2) als ik "php " of "php -q" toevoeg aan t begin van de commandline krijg ik dit:
/bin/sh: php: command not found

Kan iemand hier een beetje uit herleiden wat ik verkeerd doe?

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 20:27:56

Jelmer -

Jelmer -

24/08/2007 11:14:00
Quote Anchor link
wat geeft 'which php' als je dat in de commandline doet? Als het goed is geeft die een pad naar de php binary. Dat pad kan je dan gebruiken op je eerste regel van je cronjob.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.