Cronjobs & header('location: ..');

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan

Stefan

07/03/2007 01:18:00
Quote Anchor link
Goedenmorgen,

Ik heb een vraagje rondom Cronjobs en header('location: ...');
Ik probeer dit momenteel uit maar dit lijkt niet te werken, als ik er een if omheen zet om te kijken of hij uberhaupt true output zegt hij dus doodleuk dat hij false output...

Iemand hier ook ervaring mee?
In het bestand staat #!/usr/local/bin/php -q helemaal bovenaan de php pagina in kwestie dus hij leest de php goed uit, alleen hij wil dus niet redirecten naar de pagina waar ik hem naartoe wil hebben. Als iemand weet wat hier aan de hand is kan die persoon dan reageren?

Alvast heel erg bedankt!
Draiden

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 05:54:01

Winston Smith

Winston Smith

07/03/2007 01:26:00
Quote Anchor link
Hoe heb je het nu dan (code)? Want die cronjobs hebben er in principe weinig mee te maken: als je script het handmatig doet, moet de cronjob hetzelfde doen. Je kan dan alleen nog problemen krijgen met te vaak aanroepen e.d. Dus jouw probleem zit kennelijk in de header("Location: ....").

En gebruik jij een andere extensie omdat je #!/usr/local/bin/php -q in een bestand hebt staan? Weet je zeker dat dat pad klopt (neem aan van wel, anders zou je if-je ook niet werken)?

Stefan

Stefan

07/03/2007 01:30:00
Quote Anchor link
Mijn ifje werkt inderdaad, hij geeft output terug (in webmin), de header('location'); ziet er alsvolgt uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
header("location: http://mijnip/cms/cron/index.php?c=freetrader");

(bij mijnip staat natuurlijk een echt adres ghehe).

Als ik bovenstaande url intyp in de browser werkt hij wel gewoon, maar hij doet dus helemaal niets als ik hem via de cronjob laad...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan

Robert Deiman

Robert Deiman

07/03/2007 07:55:00
Quote Anchor link
-> Vaak is bij je provider al een "basismap" ingesteld voor je cronjob. Meeste cronjobs werken niet met http:// ervoor, omdat dat betekend dat je externe bestanden kan includen. Kijk eens of je bijvoorbeeld met onderstaand wel de cron draaiend kan krijgen:

"cms/cron/index.php?c=freetrader"

Willem Jan Z

Willem Jan Z

07/03/2007 08:30:00
Quote Anchor link
Was header niet case-sensitive?
Probeer het zo eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header("Location: http://mijnip/cms/cron/index.php?c=freetrader");
?>

Winston Smith

Winston Smith

07/03/2007 09:31:00
Quote Anchor link
En ik meen me te herinneren dat een header ook geen GET-argumenten meeneemt. Dus ?c=freetrader zou in dat geval niet werken. Kijk daar ook even naar.

Stefan

Stefan

07/03/2007 12:16:00
Quote Anchor link
Daar zal ik even naar kijken, het gaat trouwens over een eigen server dus van een provider heb ik geen last :), maar ik zal naar die get waardes even kijken inderdaad, want dat zou weleens problemen op kunnen leveren.

De cronjob verwijst inderdaad naar een andere file Buiten de server, dus /cms/ zou helemaal niet werken helaas...

In iedergeval bedankt voor de hulp alvast en ik ga weer even verder proberen!

- wes  -

- wes -

07/03/2007 12:17:00
Quote Anchor link
header pakt wel get argumenten

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.