Cronjobs
Ik heb nog geen verstand van cronjobs, maar wil weten hoe ze werken, kan iemand mij dit uitleggen of weet iemand iets waar het uitgelegd staat?
Ja dat weet ik wel, maar hoe maak je zelf een cronjob, het script bedoel ik dan, want een cronjob aanmaken is niet moeilijk maar het script zelf bedoel ik dan waar ik problemen mee heb.
Zoiets?
Ja, maar dan zonder haken en backtics.
edit ik zou dit trouwens ook wel willen weten :) hij bedoelt waarschijnlijk hoe je dat dus elke dag kan laten uitvoeren :P
Kun je dan bijvoorbeeld ook dit doen:
Je kan natuurlijk testen of dit script werkt door het gewoon in de browser aan te roepen. Ja, dit soort dingen zijn mogelijk. Ik stuur zelf altijd een mailtje naar mijzelf zodat ik elke keer goed op de hoogte wordt gehouden van de juiste werking. Je kan wanneer je dit zat bent ook een mailtje sturen wanneer het juist fout is gegaan.
Dan maak je de laatste toch ook een *.
0 12 * * * /pad/naar/script.php
En meestal zijn .php files niet executable en dan doe je het zo:
0 12 * * * /pad/naar/php/php -f /pad/naar/script/script.php
Ik zouw wel om de dag automatish backups willen gaan maken :l. En als je hosting dit nouw niet aanbeid? en wat voor een extensie moet je je crontab bestand geven? (of wat voor naam?)
Dus je naam en/of extentie maken niet uit... maakt niet uit eh, je voert uit wat je wil...:)
Maar dat is dus altijd wat er maar ook in staat? .Cron ? Ok.
Handel dit gewoon af in je applicatie / database, ik zie van die vieze criminals-code. Het gaat er om dat de data actueel is op het moment dat je het nodig hebt...controleer dus gewoon wanneer er voor het laatst een update is geweest en werk de gegevens in 1 keer bij wanneer dat nodig is. Dingen als "elke dag +3000 geld erbij" zijn juist zaken welke je NIET met cronjobs hoort te doen, het kan natuurlijk wel, maar het is niet de juiste methode.