Crontab

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 20:59:00
Quote Anchor link
TJVB schreef op 17.01.2009 20:29:
Heb je al gekeken of ze dezelfde php.ini gebruiken? (je commandline en website)

Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar verbeter mij dan. Wanneer ik in putty dit uitvoer: 'php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php', dan werkt MySQL gewoon prima. Maar als ik het in de cron zet, dan geeft hij een foutmelding dat hij MySQL niet wil pakken. Nogmaals, zeg me als ik jullie verkeerd begrijp. Waar kan ik trouwens de instellingen van CLI zien dat ik kan zien welke php.ini hij pakt?

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 08:05:15

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

19/01/2009 17:22:00
Quote Anchor link
*** BUMP ***

Hipska BE

Hipska BE

19/01/2009 17:59:00
Quote Anchor link
idd heel erg vreemd..

Staat het programma 'php' 2x op die server misschien? Dan kan het zijn dat de cron het andere php programma uitvoert..

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

21/01/2009 17:48:00
Quote Anchor link
Ik heb 2 php.ini's gevonden op de server, één zit in /etc/php.ini en de andere in /usr/local/lib/php.ini (deze wordt door de websites gebruikt, heb ik laatst ioncube nog in gezet). Waar dient die in /etc/php.ini dan voor? Is die voor de cronjobs? Ik kan namelijk geen verschil ontdekken bij het MySQL gedeelte in de file.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

08/02/2009 22:29:00
Quote Anchor link
bump

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2009 22:36:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 16.01.2009 21:49:
Zo dan (is één regel):
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Dan zet ie de output en/of errors in /home/arjan/scriptlog.txt
Die kan je bekijken met 'cat /home/arjan/scriptlog.txt'.

En als je het hele path opgeeft naar php?
* * * * * /path/naar/php/php -f /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

08/02/2009 22:37:00
Quote Anchor link
Ik zal eens proberen, trouwens, kun jij me uitleggen hoe je aan die informatie met die commands komt?

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2009 22:46:00
Quote Anchor link
Arjan Schuurman schreef op 08.02.2009 22:37:
Ik zal eens proberen, trouwens, kun jij me uitleggen hoe je aan die informatie met die commands komt?

Welke informatie bedoel je? Ik snap je even niet.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

08/02/2009 22:49:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 08.02.2009 22:46:
Arjan Schuurman schreef op 08.02.2009 22:37:

Welke informatie bedoel je? Ik snap je even niet.

in zon crontab commando, met f en > en dat soort..

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2009 23:01:00
Quote Anchor link
Op je ssh shell:
which php => geeft het complete path.
man php => geeft het manual van php en daar vind je de parameters (-f en andere).
In de directory waar je script staat:
pwd => geeft het path naar je script.
Verdere tekens:
echo 'bla' > bestand.txt => maakt een bestand aan en stopt de output van de echo er in.
echo 'bla' >> bestand.txt => voegt aan het eind van een bestand de ouput van de echo toe.
2>&1 => zorgt dat de errors naar de standaard output worden geschreven. De standaard output in jouw cronjob commando is in dit geval het bestandje.

Dit is basic Linux kennis. Overal op Internet te vinden. Ook op een Linux machine zelf is heel veel info te vinden.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

08/02/2009 23:21:00
Quote Anchor link
Oké bedankt voor de uitleg Santhe!

Helaas blijf ik dezelfde fout houden:

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /home/arjan/cronjobs/test.php on line 2

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2009 23:22:00
Quote Anchor link
Ik vind het zeer vreemd en ik heb helaas geen enkel idee waar je dat zou moeten zoeken.

Edit: En wat geeft ie voor error als je de mysql_connect() even uitcomment?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

08/02/2009 23:25:00
Quote Anchor link
Ok, raar, ik blijf het erg raar vinden dat hij op ssh commando wel wil werken, maar zodra ik er een cronjob van maak, dat hij er dan mee stopt :/. Iig bedankt voor je hulp SanThe ;), misschien dat iemand anders hier nog een idee heeft..

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2009 23:29:00
Quote Anchor link
Graag gedaan. Echter ik ben ook wel nieuwsgierig naar de oplossing. Heb je mijn edit nog uitgeprobeerd? Waarschijnlijk geeft dat dan de volgende mysql-error, maar ach.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

08/02/2009 23:35:00
Quote Anchor link
Ik zal eens kijken wat hij dan doet, moment.

Edit:

Leuk he zo'n error:

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_select_db() in /home/admin/cronjobs/test.php on line 3

Lijkt wel alsof hele mysql-extensie niet bij de crontab geladen wordt :S

Edit 2:

Misschien hebben we hier nog wat aan, er wordt in de php.ini geen mysql extension geladen, maar toch kan je mysql wel op de site gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

03/03/2009 12:36:00
Quote Anchor link
Bump, nog steeds de problemen, iedereen die ik heb gesproken weet de oplossing niet, ik hoop dat één van jullie het alsnog weet..

Winston Smith

Winston Smith

03/03/2009 14:26:00
Quote Anchor link
Quote:
Misschien hebben we hier nog wat aan, er wordt in de php.ini geen mysql extension geladen, maar toch kan je mysql wel op de site gebruiken.
Welke php.ini gebruikt de site dan? Dat kan je opvragen via phpinfo().

Verder lijkt het me stug, maar wellicht is er sprake van een rechtenprobleem? Heb je een mogelijkheid om het eens met root-rechten te testen in crontab?

Ivo P

ivo P

03/03/2009 15:45:00
Quote Anchor link
de php executable die gebruikt wordt voor CLI hoeft niet per se dezelfde versie (zelfs niet qua versienummer) te zijn als die voor Apache gebruikt wordt.

Mogelijk is bij het compilen van de CLI versie geen mysql enabled?

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

04/03/2009 14:46:00
Quote Anchor link
In de site: /usr/local/lib/php.ini
Van CLI kan ik niet zien gezien ik in putty niet heel ver naar boven kan scrollen. Maar het gekke is dat als ik hem handmatig uitvoer via putty, dat hij dan wel werkt..

Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/03/2009 15:58:00
Quote Anchor link
Ja, maar dan voer je zeker gewoon 'php file.php' uit? Dus niet complete path.

Gewoon als tip: Voor cronjobs ALTIJD het complete path naar de applicatie opgeven. Scheelt vaak een hoop gepieker :)

Het is al weer even geleden dat ik cronjobs heb uitgevoerd, maar kan je niet gewoon naar de zelfde PHP verwijzen als Apache doet? (Je kan het path vinden in de Apache config als het goed is)

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.