CSS: absolute position of wat?
http://www.gamespot.com/
Hoe hebben ze die pagina zo netjes in het midden gekregen met die streepjesbackground ernaast?
Frames? CSS: absolute position of ....???
Hoe hebben ze die pagina zo netjes in het midden gekregen met die streepjesbackground ernaast?
Frames? CSS: absolute position of ....???
Tenmiste dat denk ik als ik in de bron kijk.
Dan is er alleen het probleem van de resolutie, hoe in het midden met 800x600 , 1024x768 etc.
Ik denk dat ze met een PHP scriptje de resolutie van je monitor bekijken enzo bepalen waar het moet komen te staan...
en ze hebben het op deze manier in het midden gekregen: <div align="center">
Ja die zag ik ook maar is het dan een tabel?
het zijn allemaal divjes
<div align="center"><div style="width:700px;">alles wat hier staat komt in het midden</div></div>
Quote:
sorry Boaz maar met php kan je niet de resolutie van iemand bekijken ;)
ow lol, ik bedoelde met javascript en dan invoegen met php
dat gaat iig niet lukken als je net op de pagina komt, dan zou je een redirect moeten gebruiken
ohja, btw. <div align="center"> betekent dat de text in de div gecentereerd wordt en niet dat de div in ut midden komt ;)
als je dit doed:
<div style="float: center">
Komt deze div horizontaal in het midden van de pagina te staan.
</div>
Ik weet alleen nog niet hoe je zorgd dat dat ook verticaal wordt.
<table width=100% height=100%>
Daar doe je dan een td of een th in:
<table width=100% height=100%>
<td valign=middle align=center>
volgens mij staat dit nu in het midden van de pagina
</td>
</table>
Ik weet niet zeker of dit werkt, maar volgens mij wel
Christian
Quote:
je hebt gelijk, ik ben in de war met tables :Pohja, btw. <div align="center"> betekent dat de text in de div gecentereerd wordt en niet dat de div in ut midden komt ;)
Quote:
Quote:
je hebt gelijk, ik ben in de war met tables :Pohja, btw. <div align="center"> betekent dat de text in de div gecentereerd wordt en niet dat de div in ut midden komt ;)
duh :P
Ja maar tabellen hebben een grotere omvang qua code en dat hebben divs niet. Dus ik kies daarom ook voor css. Mijn hele site heb ik daar ook mee gemaakt (www.sitsat.nl)
je hebt het over webdesign op topniveau en vervolgens geef je een html cursus??
beetje vreemd imho
Je kunt toch gewoon een table aanmaken van 770 pixels en dan boven die table een divje plaatsen die zegt dattet in het midden gelined moet worden?! :p maar dat was al gezegd vlgns mij, hoeft geen css aan te pas te komen, kan wel ..
we hebben het nu over divjes, niet over tables ;)