CSS alle div's centreren met absolute position
Ik heb een layout met meerdere div's die ik absoluut geplaatst heb. Ik wil dit in zijn geheel centeren.
Heb echt al heel veel geprobeerd met relative position en krijg dan de site wel centraal met css maar vernagelt wanneer je meerdere divs gebruikt.
Ik zie zo veel verschillen op internet dat ik het niet meer weet. In IE en firefox.
Bedankt,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stars satsr
Zet er een div omheen en centreer deze. Overigens kun je misschien beter een float gebruiken i.p.v. een absolute positionering.
Heb je door wat je vraagt? "absoluut geplaatst" en "gecentreerd". Dan is zo iets als 10 cm van boven en 10cm van links, maar dan ook in het midden. Om een of andere rede lijkt mij dit onmogelijk. Ik denk dat je het beste op zoek kan naar een alternatief voor je absoluut gepositioneerde divs, dat is zelden nodig.
Ik was me aan het zoeken hey. Ik vind werken met absolute layers beter wanneer je met design bezig bent.
Ik hoop dat het nu goed blijft. Het ziet er wel goed uit in IE en Firefox
Weet je trouwens wat de meest gangbare resolutie qua pagina? Zodat de meeste gebruikers de site goed in beeld krijgen zonder zijbalk. Zit ik goed met 1024 bij 786 ?
Thanx,
Wat Jezpers zei is ook een prettige manier..
tegenwoordige resolutie is 1024 * 756 en hoger
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoram
@ Stars; geen probleem, ik gebruik altijd een breedte van 900 - 950 pixels en de hoogte hangt gewoon af van de content op de pagina..
Ik werk meestal met een breedte van 900 px, zodat hij op 1024 goed zichtbaar is. 1024 is de kleinste resolutie die tegenwoordig het meest gebruikt word.