[CSS] alleen bij IE 7 rare layout
Ivo K
22/03/2009 14:59:00Hallo Allen,
Laatst heb ik even iets inelkaar geflanst en het doet het allemaal gewoon goed, behalve in IE 7 (6 & 8 nog niet getest). Daar zit alles door elkaar en werken de width's niet
Voorbeeld
Linkje
CSS:
CSS1
CSS2
Alvast bedankt,
Ivo
Laatst heb ik even iets inelkaar geflanst en het doet het allemaal gewoon goed, behalve in IE 7 (6 & 8 nog niet getest). Daar zit alles door elkaar en werken de width's niet
Voorbeeld
Linkje
CSS:
CSS1
CSS2
Alvast bedankt,
Ivo
PHP hulp
08/11/2024 07:47:57Pieter Jansen
22/03/2009 15:07:00dan doet alles het dus niet goed :) ik kan je nu al vertellen dat IE6 er ook problemen mee gaat krijgen.
Om te beginnen moet je rekening houden met de dubbele margin bug in IE6, hierdoor zal je layout helemaal op breken.
Ook gefloate elementen gaan hier niet werken zoals je hoopt. Zorg er voor dat je gefloate elementen cleared. Als je dit doet, weet I6 tenminste waar de volgende lijn moet komen.
Maar met zulke breedtes werken is altijd lastig. Zeker in IE6 en 7.
Om te beginnen moet je rekening houden met de dubbele margin bug in IE6, hierdoor zal je layout helemaal op breken.
Ook gefloate elementen gaan hier niet werken zoals je hoopt. Zorg er voor dat je gefloate elementen cleared. Als je dit doet, weet I6 tenminste waar de volgende lijn moet komen.
Maar met zulke breedtes werken is altijd lastig. Zeker in IE6 en 7.
Ivo K
22/03/2009 15:24:00Pieter Jansen
22/03/2009 15:33:00Ja, opzoeken waar het fout gaat. en dan verbeteren :) wij kunnen je resultaat niet zien, alleen op screenshots, dus voor de rest hier wordt het wat lastig.
Ernst Jacobs
23/03/2009 14:49:00Beste Ivo, heb je het opgebouwd met DIVjes of TABLES?
Ik wil je best wel helpen mocht je nog hulp nodig hebben, alleen dan heb ik je code nodig.
Ik wil je best wel helpen mocht je nog hulp nodig hebben, alleen dan heb ik je code nodig.