[CSS] content breedte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Martijn

Martijn

15/02/2006 12:40:00
Quote Anchor link
hey,

Ik heb een menu en daarnaast de content. Het menu is 192px lang maar daarnaast wil ik de content hebben die de rest van de pagina in de breedte opvult. De content moet dan dus 100% - 192px breed zijn.

Hoe realiseer ik dit ?

Alvast bedankt,

Martijn

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:59:01

Bart van der veen

bart van der veen

15/02/2006 12:44:00
Quote Anchor link
als je bij je content (is een div neem ik aan) geen waarde opgeeft of 100% dan gaat het goed: want in css mogen er maar 2 elementen naast elkaar staan dus als je bij de een een waarde opgeeft en bij de ander niet snapt je browser het zelf

Martijn

Martijn

15/02/2006 12:57:00
Quote Anchor link
Als ik bij de content div een waarde opgeeft van 100% Dan gooit hij die div onder het menu en heeft dan een width van 100%. Dus echt over de gehele breedte van het scherm. Dat is dus niet echt de bedoeling :P

Martijn

Martijn

15/02/2006 12:58:00
Quote Anchor link
Misschien moet ik er ook even bij de vermelden dat de content div een achtergrond plaatje heeft. en die is 507 px breed en de rest van de breedte moet opgevuld worden met een achtergrondkleur.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 13:01:00
Quote Anchor link
klik. Links en rechts hebben de menu's een breedte van 150px, in het midden word het opgevuld met content.

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:10:00
Quote Anchor link
Thnx ik ga even kijken of ik er mee uit de voeten kan.

Ik wil dus links strak tegen de zijkant van het venster mijn menu hebben en daarnaast strak mijn content die in de breedte de rest van mijn pagina vult. Vandaar dus dat de content 100% - 192px moet zijn :)

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:36:00
Quote Anchor link
Nee, ik kom er niet uit. Dit is de code die ik gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Kyokushin v3 </TITLE>
<style type="text/css">

body, html {
    color: white
    margin: 0px;
    width: 100%;
    background: url("graph/bg.gif");
    background-repeat: repeat;
}

#container {
}

#header {
    padding: 0px;
    display: block;
    min-height: 100px;
    _height: 100px;
    background: url("graph/header.gif");
    background-repeat: no-repeat;
    background-color: #025892;
}

#menubox {
    width: 192px;
    float: left;
    background-color: #cdd6d8;
}

#subheader {
    min-height: 30px;
    _height: 30px;
    background: url("graph/links-boven.gif");
}

.menu-licht {
    background-color: #658288;
    color: white;
    font-size: 13;
    text-align: center;
    vertical-align: middle;
    font-family: Comic Sans MS;
}

.menu-donker {
    background-color: #025892;
    font-size: 13;
    text-align: center;
    vertical-align: middle;
    font-family: Comic Sans MS;
}

#contentbox {
    background: url("graph/content.gif");
    font-size: 13px;
    font-weight: bold;
    border-left: 1px dashed black;
}
</style>
</HEAD>
<BODY>

<div id="container">
    <div id="header"></div>
    <div id="menubox">
        <div id="subheader"></div>
        <div class="menu-licht">ALGEMENE INFORMATIE</div>
        <div class="menu-donker">AANMELDEN</div>
        <div class="menu-licht">LERAAR & ASSISTENTEN</div>
        <div class="menu-donker">TRAININGEN</div>
        <div class="menu-licht">DOJO ETIQUETTE</div>
        <div class="menu-donker">ACTIVITEITENKALENDER</div>
        <div class="menu-licht">CONTRIBUTIE</div>
        <div class="menu-donker">EXAMENS</div>
        <div class="menu-licht">LINKS</div>
        <div class="menu-donker">FOTOALBUM</div>
        <div class="menu-licht">MEDEDELINGEN</div>
        <div class="menu-donker">DANGRADEN</div>    
    </div>

<div id="contentbox"></div>
</div>

</BODY>
</HTML>

Ik wil dus dat #contentbox naast #menubox komt. Met deze code zie ik niets van de #contentbox.
Dat komt denk ik omdat ik in de #contentbox geen breedte en hoogte opgeef, maar die kan ik niet opgeven omdat ik deze waarden van tevoren niet weet. Hoe moet ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Martijn

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 13:43:00
Quote Anchor link
Geef hem eens geen float: left; mee.

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:46:00
Quote Anchor link
Welke geen float left meegeven ?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 13:54:00
Quote Anchor link
je contentbox.

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:57:00
Quote Anchor link
Nee dat helpt ook niet, dan staat hij niet strak meer tegen mijn header aan, dan zit er een tussenruimte tussen mijn content en de header. Verder verdwijnt er dan aan de linkerkant van mijn content achter het menu. Dus dat werkt ook niet echt..

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 14:05:00
Quote Anchor link
zoiets dus.

Martijn

Martijn

15/02/2006 14:14:00
Quote Anchor link
hoe kan het dat #content en #links bij jou naast elkaar staan? Bedoel div elementen worden toh standaard onder elkaar weergegeven?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 14:37:00
Quote Anchor link
#links {
}

:)

Martijn

Martijn

15/02/2006 14:47:00
Quote Anchor link
Okay :)

Alleen volgend probleem. Ik gebruik dus een achtergrond plaatje in mijn content staan en wat tekst. Probleem is nu dat de tekst wel tegen het menu aan kom, maar de achtergrond gaat achter het menu langs :S. Hoe kan dat? Ik heb de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#menubox {
    background-color: #cdd6d8;
}

#contentbox {
    background: url("graph/content.gif");
    font-size: 13px;
    font-weight: bold;
    border-left: 1px dashed black;
    height: 100%;
}

Dit zijn de twee boxen die naast elkaar moeten komen. In de menubox zitten nog meer divs, namelijk menu items die onder elkaar staan. Ik neem aan dat dit niet voor problemen kan zorgen.
Maar hoe krijg ik nu mijn achtergrondplaatje netjes tegen mijn menu aan? Dit probleem doet zich trouwens voor in FireFox. In IE gaat het wat beter

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/02/2006 14:52:00
Quote Anchor link
Je moet content.gif zo aanpassen dat de linkerkant (192px) de kleur krijgt die je achter je menu wilt hebben. De rechterkant geef je de kleur die je content moet hebben.

Martijn

Martijn

15/02/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Okay dat zou waarschijnlijk de oplossing zijn voor FF, maar in IE schuift hij dan de hele boel op.Want op dit moment zit het achtergrondplaatje in IE bijna strak, op enkele pixels na, tegen de menubox.
(Waarom IE er een tussenruimte tussen zet is mij een raadsel maar okay)
Maar goed al zou ik dus die 192px aan mn content.gif toevoegen, dan schijft hij in IE ook 192 px op, en das niet de bedoeling.
Dan zijn de problemen dus omgedraaid. Gaat het in FF goed, maar niet in IE

Voorbeeld met wat ik bedoel is te zien op
http://www.kyokushin.nl.tt
En dan eens openen in IE en FF
Gewijzigd op 15/02/2006 15:03:00 door Martijn

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 15:05:00
Quote Anchor link
IE & FF icm randen is een ramp... :P

Martijn

Martijn

15/02/2006 15:08:00
Quote Anchor link
Ja, maar wat is de oplossing :P?

PS: Kan je me mss helpen op MSN? Mn msn is [email protected]

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 15:09:00
Quote Anchor link
Helpen op msn doe ik niet aan, dan hebben andere er niks aan en dat is inefficient.

15/02/2006 15:11:00

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.