[CSS] content breedte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Martijn

Martijn

15/02/2006 12:40:00
Quote Anchor link
hey,

Ik heb een menu en daarnaast de content. Het menu is 192px lang maar daarnaast wil ik de content hebben die de rest van de pagina in de breedte opvult. De content moet dan dus 100% - 192px breed zijn.

Hoe realiseer ik dit ?

Alvast bedankt,

Martijn

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 19:37:44

Bart van der veen

bart van der veen

15/02/2006 12:44:00
Quote Anchor link
als je bij je content (is een div neem ik aan) geen waarde opgeeft of 100% dan gaat het goed: want in css mogen er maar 2 elementen naast elkaar staan dus als je bij de een een waarde opgeeft en bij de ander niet snapt je browser het zelf

Martijn

Martijn

15/02/2006 12:57:00
Quote Anchor link
Als ik bij de content div een waarde opgeeft van 100% Dan gooit hij die div onder het menu en heeft dan een width van 100%. Dus echt over de gehele breedte van het scherm. Dat is dus niet echt de bedoeling :P

Martijn

Martijn

15/02/2006 12:58:00
Quote Anchor link
Misschien moet ik er ook even bij de vermelden dat de content div een achtergrond plaatje heeft. en die is 507 px breed en de rest van de breedte moet opgevuld worden met een achtergrondkleur.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 13:01:00
Quote Anchor link
klik. Links en rechts hebben de menu's een breedte van 150px, in het midden word het opgevuld met content.

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:10:00
Quote Anchor link
Thnx ik ga even kijken of ik er mee uit de voeten kan.

Ik wil dus links strak tegen de zijkant van het venster mijn menu hebben en daarnaast strak mijn content die in de breedte de rest van mijn pagina vult. Vandaar dus dat de content 100% - 192px moet zijn :)

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:36:00
Quote Anchor link
Nee, ik kom er niet uit. Dit is de code die ik gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Kyokushin v3 </TITLE>
<style type="text/css">

body, html {
    color: white
    margin: 0px;
    width: 100%;
    background: url("graph/bg.gif");
    background-repeat: repeat;
}

#container {
}

#header {
    padding: 0px;
    display: block;
    min-height: 100px;
    _height: 100px;
    background: url("graph/header.gif");
    background-repeat: no-repeat;
    background-color: #025892;
}

#menubox {
    width: 192px;
    float: left;
    background-color: #cdd6d8;
}

#subheader {
    min-height: 30px;
    _height: 30px;
    background: url("graph/links-boven.gif");
}

.menu-licht {
    background-color: #658288;
    color: white;
    font-size: 13;
    text-align: center;
    vertical-align: middle;
    font-family: Comic Sans MS;
}

.menu-donker {
    background-color: #025892;
    font-size: 13;
    text-align: center;
    vertical-align: middle;
    font-family: Comic Sans MS;
}

#contentbox {
    background: url("graph/content.gif");
    font-size: 13px;
    font-weight: bold;
    border-left: 1px dashed black;
}
</style>
</HEAD>
<BODY>

<div id="container">
    <div id="header"></div>
    <div id="menubox">
        <div id="subheader"></div>
        <div class="menu-licht">ALGEMENE INFORMATIE</div>
        <div class="menu-donker">AANMELDEN</div>
        <div class="menu-licht">LERAAR & ASSISTENTEN</div>
        <div class="menu-donker">TRAININGEN</div>
        <div class="menu-licht">DOJO ETIQUETTE</div>
        <div class="menu-donker">ACTIVITEITENKALENDER</div>
        <div class="menu-licht">CONTRIBUTIE</div>
        <div class="menu-donker">EXAMENS</div>
        <div class="menu-licht">LINKS</div>
        <div class="menu-donker">FOTOALBUM</div>
        <div class="menu-licht">MEDEDELINGEN</div>
        <div class="menu-donker">DANGRADEN</div>    
    </div>

<div id="contentbox"></div>
</div>

</BODY>
</HTML>

Ik wil dus dat #contentbox naast #menubox komt. Met deze code zie ik niets van de #contentbox.
Dat komt denk ik omdat ik in de #contentbox geen breedte en hoogte opgeef, maar die kan ik niet opgeven omdat ik deze waarden van tevoren niet weet. Hoe moet ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Martijn

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 13:43:00
Quote Anchor link
Geef hem eens geen float: left; mee.

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:46:00
Quote Anchor link
Welke geen float left meegeven ?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 13:54:00
Quote Anchor link
je contentbox.

Martijn

Martijn

15/02/2006 13:57:00
Quote Anchor link
Nee dat helpt ook niet, dan staat hij niet strak meer tegen mijn header aan, dan zit er een tussenruimte tussen mijn content en de header. Verder verdwijnt er dan aan de linkerkant van mijn content achter het menu. Dus dat werkt ook niet echt..

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 14:05:00
Quote Anchor link
zoiets dus.

Martijn

Martijn

15/02/2006 14:14:00
Quote Anchor link
hoe kan het dat #content en #links bij jou naast elkaar staan? Bedoel div elementen worden toh standaard onder elkaar weergegeven?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 14:37:00
Quote Anchor link
#links {
}

:)

Martijn

Martijn

15/02/2006 14:47:00
Quote Anchor link
Okay :)

Alleen volgend probleem. Ik gebruik dus een achtergrond plaatje in mijn content staan en wat tekst. Probleem is nu dat de tekst wel tegen het menu aan kom, maar de achtergrond gaat achter het menu langs :S. Hoe kan dat? Ik heb de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#menubox {
    background-color: #cdd6d8;
}

#contentbox {
    background: url("graph/content.gif");
    font-size: 13px;
    font-weight: bold;
    border-left: 1px dashed black;
    height: 100%;
}

Dit zijn de twee boxen die naast elkaar moeten komen. In de menubox zitten nog meer divs, namelijk menu items die onder elkaar staan. Ik neem aan dat dit niet voor problemen kan zorgen.
Maar hoe krijg ik nu mijn achtergrondplaatje netjes tegen mijn menu aan? Dit probleem doet zich trouwens voor in FireFox. In IE gaat het wat beter

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/02/2006 14:52:00
Quote Anchor link
Je moet content.gif zo aanpassen dat de linkerkant (192px) de kleur krijgt die je achter je menu wilt hebben. De rechterkant geef je de kleur die je content moet hebben.

Martijn

Martijn

15/02/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Okay dat zou waarschijnlijk de oplossing zijn voor FF, maar in IE schuift hij dan de hele boel op.Want op dit moment zit het achtergrondplaatje in IE bijna strak, op enkele pixels na, tegen de menubox.
(Waarom IE er een tussenruimte tussen zet is mij een raadsel maar okay)
Maar goed al zou ik dus die 192px aan mn content.gif toevoegen, dan schijft hij in IE ook 192 px op, en das niet de bedoeling.
Dan zijn de problemen dus omgedraaid. Gaat het in FF goed, maar niet in IE

Voorbeeld met wat ik bedoel is te zien op
http://www.kyokushin.nl.tt
En dan eens openen in IE en FF
Gewijzigd op 15/02/2006 15:03:00 door Martijn

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 15:05:00
Quote Anchor link
IE & FF icm randen is een ramp... :P

Martijn

Martijn

15/02/2006 15:08:00
Quote Anchor link
Ja, maar wat is de oplossing :P?

PS: Kan je me mss helpen op MSN? Mn msn is [email protected]

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 15:09:00
Quote Anchor link
Helpen op msn doe ik niet aan, dan hebben andere er niks aan en dat is inefficient.

15/02/2006 15:11:00

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.