[CSS] content breedte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Martijn

Martijn

15/02/2006 15:13:00
Quote Anchor link
Okay :) Maar hoe moet ik nu mn probleem oplossen ? Het gaat gewoon mis met dat achttergrondplaatje Die moet gewoon strak tegen de menubox aankomen
Gewijzigd op 15/02/2006 15:15:00 door Martijn

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 19:30:21

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 15:21:00
Quote Anchor link
http://test.i-cey.net/test/test3.htm

Ik zie het probleem niet, met of zonder achtergrond plaatje.

Martijn

Martijn

15/02/2006 15:26:00
Quote Anchor link
Idd bij jou ziet het er goed uit :S:S Ik vraag me dna af wat ik fout doe:

http://www.kyokushin.nl.tt

Martijn

Martijn

15/02/2006 16:21:00
Quote Anchor link
Ik ben nu even helemaal opnieuw begonnen. Gaat nu opzich redelijk goed. Alleen 2 punten nu:
1) in IE krijg ik een ruimte van een aantal pixels tussen mijn menu en mijn content
2) Binnen mijn containerbox heb ik border: 1px solid black gezet. Nu zet hij in IE wel een complete rand om de container heen, maar in FF kapt hij ergens voor het einde af. Ik heb dus in FF een border aan de boven, linker en rechter kant.

Dit is mijn code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Kyokushin v3 </TITLE>
<style type="text/css">

body, html {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    color: white;
    width: 100%;
    background: url("graph/bg.gif");
    background-repeat: repeat;
    text-align: center;
}

#container {
    width: 98%;
    height: 500px;
    margin: 0px auto;
    text-align: left;
    background-color: #025892;
    border: 1px solid black;
}

#header {
    height: 100px;
    width: 100%;
    background: url("graph/header.gif");
    background-repeat: no-repeat;
}

#menubox {
    width: 192px;
    float: left;
    background-color: #cdd6d8;
    height: 100%;
}
    #subheader {
        min-height: 30px;
        _height: 30px;
        background: url("graph/links-boven.gif");
    }

.menu-licht {
        display: block;
        background-color: #658288;
        font-size: 13;
        vertical-align: middle;
        font-family: Comic Sans MS;
        line-height: 30px; /*Om tekst verticaal te kunnen centreren*/
    }

.menu-donker {
        display: block;
        font-size: 13;
        vertical-align: middle;
        font-family: Comic Sans MS;
        line-height: 30px; /*Om tekst verticaal te kunnen centreren*/
    }

#contentbox {
    overflow: auto;
    height: 100%;
    border-left: 1px dashed black;
    background: url("graph/content.gif");
    background-repeat: no-repeat;
    background-color: #e9edee;
    color: black;
    font-size: 13px;
}
</style>
</HEAD>
<BODY>

<div id="container">
    <div id="header"></div>
    <div id="menubox">
        <div id="subheader"></div>
        <div class="menu-licht">ALGEMENE INFORMATIE</div>
        <div class="menu-donker">AANMELDEN</div>
        <div class="menu-licht">LERAAR & ASSISTENTEN</div>
        <div class="menu-donker">TRAININGEN</div>
        <div class="menu-licht">DOJO ETIQUETTE</div>
        <div class="menu-donker">ACTIVITEITENKALENDER</div>
        <div class="menu-licht">CONTRIBUTIE</div>
        <div class="menu-donker">EXAMENS</div>
        <div class="menu-licht">LINKS</div>
        <div class="menu-donker">FOTOALBUM</div>
        <div class="menu-licht">MEDEDELINGEN</div>
        <div class="menu-donker">DANGRADEN</div>
    </div>

<div id="contentbox">
        <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus mattis ante vel leo.
        Aliquam non lacus. Ut mattis orci tempor lorem. Pellentesque egestas tortor eget tellus.
        Proin nisi. Pellentesque non nunc. Praesent nibh. Donec tellus. Proin nec ante.
        Cras vestibulum, dui vel tristique vestibulum, augue nibh tincidunt ante, a sollicitudin risus
        ligula ac lacus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur
        ridiculus mus. Proin eget mauris vel tellus dictum viverra. Duis neque.</p>

<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus mattis ante vel leo.
        Aliquam non lacus. Ut mattis orci tempor lorem. Pellentesque egestas tortor eget tellus.
        Proin nisi. Pellentesque non nunc. Praesent nibh. Donec tellus. Proin nec ante.
        Cras vestibulum, dui vel tristique vestibulum, augue nibh tincidunt ante, a sollicitudin risus
        ligula ac lacus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur
        ridiculus mus. Proin eget mauris vel tellus dictum viverra. Duis neque.</p>
    </div>
</div>

</BODY>
</HTML>

Hoe los ik mijn problemen op?

Alvast bedankt weer :)

Martijn

Martijn

15/02/2006 16:45:00
Quote Anchor link
Nog een aantal problemen:
1) in FF krijg ik als ik een behoorlijke content tekst scrollbalken IN mijn content. Dat is niet de bedoeling, ik wil gewoon dat het complete document verlengt wordt

2) Er wordt op de een of andere manier een stuk lozo ruimte onder de tekst in de content geplaatst. Onder de contentbox komt zit namelijk nog een blok. En deze moet dan pal onder de tekst komen.

Hoe los ik alle bovenstaande problemen op?

PS: alles is te zien op http://www.kyokushin.nl.tt/index3.html
Gewijzigd op 15/02/2006 16:47:00 door Martijn

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 16:51:00
Quote Anchor link
1) overflow: auto; weghalen.
2) check je code.

Martijn

Martijn

15/02/2006 16:54:00
Quote Anchor link
Check mn code? Ik check m al drie dagen, maar kom er gewoon niet uit!! :'(

En als ik die overflow weghaal, wordt het plaatje niet goed weergegevn in de content, dan verdwijnt hij weer achter het menu.

Ik wordt hier echt beetje moe van.. En dan raadt men aan je site in divs e maken. Ik ben nu serieus al drie dagen hiermee bezig. Het wil echt niet lukken. *diepe zucht* :(
Gewijzigd op 15/02/2006 16:56:00 door Martijn

Martijn

Martijn

15/02/2006 17:35:00
Quote Anchor link
Niemand die een oplossing weet ? Arjan...? help?

15/02/2006 17:45:00
Quote Anchor link
Checken op fouten dus hier
Veder zit er nog al een verschil tussen IE en FF

Martijn

Martijn

15/02/2006 17:53:00
Quote Anchor link
Checken op fouten heeft geen zin, omdat precies zoals jij zegt, FF en IE dingen anders interpreteren, dus wat je zegt klopt niet.
Ook al zou mn code valid zijn dan nog ziet het er anders uit in IE en FF

15/02/2006 18:06:00
Quote Anchor link
IE zal altijd iets anders blijven maar daar heb je hacks voor. Zorg ervoor dat ie eerst valid is en er in FF goed uitziet. Daarna pas gaan hacken voor IE

Martijn

Martijn

15/02/2006 18:13:00
Quote Anchor link
Okay is goed.

Hoe krijg ik dan mijn achtergrondafbeelding strak tegen mijn menu aan? Zonder gebruik te maken van overflow?

Okay, overflow heb ik nu dus weggehaad en zie het resultaat in FF:

http://www.kyokushin.nl.tt/index3.html
Gewijzigd op 15/02/2006 18:15:00 door Martijn

Martijn

Martijn

15/02/2006 21:50:00
Quote Anchor link
Mss ter verduidelijking:

http://www.demaffia.nl/temp/layout.JPG
Gewijzigd op 15/02/2006 21:52:00 door Martijn

15/02/2006 22:23:00
Quote Anchor link
Stuur me effe PM, maak ik morgen even layoutje

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.