[CSS] Div op voorgrond.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Micha

Micha

08/11/2004 18:39:00
Quote Anchor link
Ik heb nu in de body een achtergrond plaatje.
Nu heb ik een DIV maar daar wordt een deel van het achtergrond plaatje niet weergeven, omdat die achter het plaatje van de body zit.
Voor een voorbeeld:

http://www.digitaly.nl/nieuw/

Daar zie je boven aan een streepje wat eigenlijk moet doorlopen.
Dit is de code waar het om gaat denk ik:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<body text="white" background="images/layoutbg.png">
<div id="Layer1" style="Z-INDEX: 1; LEFT: 0px; WIDTH: 772px; position: top; TOP: 0px; background-position: top; background-image: url(images/mainlay.png);">
&nbsp;

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 09:58:19

Alfred -

Alfred -

08/11/2004 18:45:00
Quote Anchor link
height ook ingeven... :)

Edit:
Meer uitleg:
Je hebt de afbeelding als achtergrond staan, maar de echte inhoud van de div is "&nbsp;" wat gelijk is aan " ".
Dus gaat hij ook maar ruimte voorzien voor alleen die tekst, omdat je geen height ingeeft...
Gewijzigd op 08/11/2004 18:46:00 door Alfred -

Micha

Micha

08/11/2004 18:57:00
Quote Anchor link
Jep je hebt gelijk.
Nu ik de hoogte heb ingesteld, doetie het gwoon.
KHeb er gewoon helemaal overheen gekeken.

Dankje!

Alfred -

Alfred -

08/11/2004 19:01:00
Quote Anchor link
Moge het een tip zijn:
- http://www.digitaly.nl/nieuw/images/layoutbg.png
is je achtergrond afbeelding, je kan deze best verder slicen... Om te beginnen 1px hoog ofzo... je repeat ze toch sowieso, en das kleiner in kB's dan...
Verder kan je deze ook nog in 3 slicen, zodat je tabellen wat gesplits zijn, verschillende afbeeldingen is handiger dan een grote...

- Repeat Y alleen, en niet repeat X op je achtergrond, want zo komt ie dubbel bij mij ;)

Zijn gewoon wat tips, kwil je niet afbreken ofzow :/ Voor iemand het verkeerd opvat :/

Micha

Micha

08/11/2004 19:03:00
Quote Anchor link
Rafael:
Moge het een tip zijn:
- http://www.digitaly.nl/nieuw/images/layoutbg.png
is je achtergrond afbeelding, je kan deze best verder slicen... Om te beginnen 1px hoog ofzo... je repeat ze toch sowieso, en das kleiner in kB's dan...
Verder kan je deze ook nog in 3 slicen, zodat je tabellen wat gesplits zijn, verschillende afbeeldingen is handiger dan een grote...

- Repeat Y alleen, en niet repeat X op je achtergrond, want zo komt ie dubbel bij mij ;)

Zijn gewoon wat tips, kwil je niet afbreken ofzow :/ Voor iemand het verkeerd opvat :/

Je hebt gelijk, ik was al van plan t alles kleiner te maken, want het laden duurt ook langer zo.

En de achtergrond heb ik verder nog niet naar gekeken, maar zal er ff naar kijken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.