CSS dropdown menu positionering en vertraging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Helpjes

Bart Helpjes

07/01/2007 17:54:00
Quote Anchor link
Als je op www.reizenvakantie.nl het tweede menu in de header neemt, verolgens je muis over informatie beweegt en vervolgens over vakantieperioden gaat, dan zie je dat er 1 px tussen vakantieperioden en regio indeling zit. Als je dan vervolgens op regio indeling wilt klikken dan verdwijnt het uitklapgedeelte als je niet snel genoeg beweegt.

Mijn bedoeling is dat vakantieperioden en regio indeling aan elkaar komen vast te zitten als het ware. Ik heb al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar ik kom er gewoon niet uit zonder dat het in alle grote browsers goed blijft. Ik zou ook het menu kunnen vertragen met een javascript. Als iemand nog een geschikt javascriptje hiervoor weet dan hoor ik dat graag. Ik heb er wel een gevonden maar die werkt niet in alle browsers.

Mijn excuses als ik het probleem niet duidelijk genoeg heb overgebracht.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Helpjes

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 02:03:02

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/01/2007 18:06:00
Quote Anchor link
Hoi Remco,

als ik het goed bekijk, wordt je probleem door het volgende veroorzaakt:

de teksten in je menu-items zijn hyperlinks. Dat betekent dat alleen het tekstdeel aanklikbaar is en dus niet de gehele <li> waarin de tekst/hyperlink zich bevindt.

Je kunt dit oplossen door alle <a>'s die zich binnen een <li> bevinden de style display: block; mee te geven, dus in je CSS:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    li a {
        display: block;
    }

Bart Helpjes

Bart Helpjes

07/01/2007 18:45:00
Quote Anchor link
Het heeft geen effect helaas. Moet ik misschien nog wat anders doen? De items zijn overigens in zijn totaliteit wel aanklikbaar hoor. Probeer maar eens uit bij vergelijken > reisverzekeringen .

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.