css en OOP
dit topic eens doorgenomen, en nu vraag ik me af stel, ik wil er een cms idee van maken. dan maak ik een extra class, zeg Css_Changer, die de css van het hele zooitje kan aanpassen, zonder dat je daarbij de css code hoeft aan te passen.
is dit aan te raden? en is het dan aan te raden voor je complete code, alle elementen, dezelfde class te gebruiken? of een algemene, die vervolgens naar specifieke danwel specifieke groepen elementen extends?
volgende topic over OOP. ik heb is dit aan te raden? en is het dan aan te raden voor je complete code, alle elementen, dezelfde class te gebruiken? of een algemene, die vervolgens naar specifieke danwel specifieke groepen elementen extends?
Ah, ik had gehoopt dat iemand eindelijk een topic over OOCSS/BEM begon...
Ik zou het zelf niet doen. Je kan misschien wel iets doen waarmee je makkelijk de CSS kan aanpassen (kijk eens naar WordPress of Drupal die hebben zoiets), maar al je HTML in PHP schrijven. Nee dankje :)
Als je het wilt doen, want het is wel een goede OO oefening, heb je allemaal aparte klassen. Je hebt een basis NodeInterface oid, die dan weer InlineNode en BlockNode als kinderen heeft (die waarschijnlijk weer de kinderen zijn van AbstractNode) en die hebben dan alle elementen als kinderen. De kinderen zien er dan waarschijnlijk zoiets uit:
Code (php)
Om het geheel nog mooier te maken gebruik je nog meer interfaces. Zoals een interface voor nodes die children kunnen hebben, ect.
Gewijzigd op 30/08/2013 17:01:05 door Wouter J
wat bedoel jij met een Node?
Je eerste vraag: hem een template laten downloaden/kopen :)
Offtopic:
beetje jammer voor je dat ik die hele OO oefening van je niet ga doen nu dus ;)