css float en margin
div#center
{
float: left;
margin: 0 0 0 5px;
}
alleen, ik wil dat hij precies gecenterd wordt, maar dit lukt niet, kan iemand mij hiermee helpen?
margin: auto; is voor centreren. Zorg voor een goede Doctype anders werkt het niet in Internet Explorer.
hij staat nu in het midden, alleen nu heb ik er een ander probleempje mee, waardoor ik hem misschien toch het liefste 40 % in het midden wil hebben vanuit de linkerkant te zien. Is dit ook mogelijk?
margin-left: 40%; ? Wel zorgen dat je ergens hebt staan dat de parent van die div 100% breedte heeft van de volledige pagina.
Waardoor 2x marginLeft (40 x 2 = 80%) + 20% width uitkomt op: 100%
http://waldio.webatu.com/CSS/center.html
Hierop zie je dat center precies op 50% is gecentreerd. Mijn methode is op 40% gecentreerd en die van jou is op 25% gecentreerd.
Jou manier klopt toch niet helemaal, of ik begrijp het verkeerd. Kijk maar eens naar mijn voorbeeldje: Hierop zie je dat center precies op 50% is gecentreerd. Mijn methode is op 40% gecentreerd en die van jou is op 25% gecentreerd.
En daarnaast nog een heel belangrijk iets, ik heb in mijn voorbeeld gebruik gemaakt van width: 10%; maar in 99% van de gevallen dat iets gecentreerd wordt is het een vaste width. Dan kan het niet meer op jou manier. (40% - 100px = ??)
Ok, duidelijk. En idd dat wil niet =)