[CSS] Float in <p> sloopt margin?
Ik heb een probleem gerelateerd met een persoonlijke website waar ik momenteel mee bezig ben.
Site (pagina): Link.
Wat nu mij probleem is, is dat ik 2 blockquote's gefloat hebt in aparte p's, naast dat staan er ook nog een aantal losse p's zonder float erin. Wat er nu gebeurd is dat in Firefox die p's met een float erin hun margin-bottom verliezen, IE (7) daarintegen laat deze margins nog steeds zien.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik hoop dat jullie misschien weten wat er aan de hand is.
B.v.d. Mitchell
Ik zie je site gewoon goed hoor?
Jezpur schreef op 12.01.2009 21:22:
Vergelijk eens met Firefox en IE 7. Dan zie je het probleem hoogst waarschijnlijk wel.Ik zie je site gewoon goed hoor?
Dit komt omdat de stukken tekst in de broncode na de blockquotes geen <p> zijn. Geef in je css de p anders ook een margin-top, of zorg ervoor dat elke stuk tekst in een p staat
Niek schreef op 12.01.2009 21:24:
Die p's staan om de blockquotes en de tekst. Moet ik de blockquotes anders uit de p's halen? (Ik heb zelf het idee dat ik dan alleen niet het gewenste -wordwrap- effect krijg..)Dit komt omdat de stukken tekst in de broncode na de blockquotes geen <p> zijn. Geef in je css de p anders ook een margin-top, of zorg ervoor dat elke stuk tekst in een p staat
ps ik heb het niet getest. Maar ik denk dat de p's zo ook naast de blockquotes gaan floaten, mits je geen vaste breedte aan de p's geeft (maar dat hoeft ook niet)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
Niek schreef op 12.01.2009 21:32:
Heb het probleem gevonden, ik had op de p's width: 100% en overflow: hidden gezet, zodat de floats erin niet over de volgende tekst konden gaan zweven, hierdoor kon ik de blockquotes niet uit de p halen. Sorry had ik niet gezien. Maar een blockquote hoort niet in een <p>. Ik zou hem eruit halen en alleen de blockquotes laten floaten. De p's niet.
ps ik heb het niet getest. Maar ik denk dat de p's zo ook naast de blockquotes gaan floaten.
ps ik heb het niet getest. Maar ik denk dat de p's zo ook naast de blockquotes gaan floaten.
Nu heb ik die waarden weggehaald en werkt het.
Bedankt voor je tijd. :)