css footer + menu uitlijnen..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

A Leeuwenburgh

A Leeuwenburgh

21/07/2009 17:41:00
Quote Anchor link
Had dit ook al bij een andere post gezet. Deze meneer houdt zich hier specifiek mee bezig:
http://matthewjamestaylor.com/blog/keeping-footers-at-the-bottom-of-the-page

Toevoeging: Ook deze heeft hier specifiek scripts voor:
http://pmob.co.uk/temp/3colfixedtest_4.htm
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door A Leeuwenburgh

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 22:01:43

Giel

Giel

25/08/2009 14:20:00
Quote Anchor link
Hi, ben ik weer.

Weer met het footerprobleem. Ik krijg het niet voor elkaar om een sticky footer in elke browser werkend te krijgen.

Ik heb al verschillende dingen erover gelezen op internet, maar het wil maar niet lukken. Ik heb vooral problemen met Safari & Chrome. Als het juist word weergegeven in IE en Firefox heb ik bij Chrome en Safari nog een flinke witruimte hier tussen.

Ik heb het nu zo gedaan:
CSS:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.clearfooter{
    height: 72px;
}

#footer{
    position: relative;
    left: 87px;
    height: 72px;
    background: url(images/footer.png) no-repeat;
}

En dan de class clearfooter boven in de content gezet. En de footer eronder. Dit doet hij netjes in IE en FF, maar dus niet in Safari en Chrome. Doordat hun browser veel compacter is, heb ik veel meer ruimte voor de website. En daardoor sluit hij niet onderaan?

Wie kan me ermee helpen, want ik kom er echt helemaal niet meer uit.

Tamara

Tamara

25/08/2009 14:29:00
Quote Anchor link
de code die ik in een eerder bericht had geplaatst doet het goed, ook die van de footer. kijk daar even naar.

voor een footer moet je nooit left en position gebruiken.

de footer moet je buiten je container plaatsen (eronder dus).

de footer dezelfde breedte geven als je container, zoiets bv (als de container 980px breed is):

Code (php)
1
2
3
4
5
6
#footer
{
    width: 980px;
    margin: 0 auto;
    clear: both;
}

heb je een voorbeeld online staan? want het is nu niet duidelijk WAT er precies fout gaat.... zo kan ik ook geen passend antwoord geven ;)

Giel

Giel

25/08/2009 14:51:00
Quote Anchor link
Ik heb helaas geen online voorbeeld draaien, omdat ik hem nu aan het omzetten ben in wordpress kan ik hem ook niet 1 2 3 online zetten. Omdat ik dan de gehele wordpress installatie weer moet uitvoeren.. ;)

Ik probeer nu iets anders, maar dat wil ook niet werken. Ik heb nu een div all aangemaakt.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
html, body {
height: 100%; /* hl belangrijk */
}

#all{
    border: 1px dotted yellow; /* voor de duidelijkheid */
    position: relative;
    min-height: 100%;
    height:auto !important; /* voor moderne browsers */
    height:100%; /* voor IE */
}

En dan zal je zeggen de footer op absolute zetten en bottom: 0px;
Maar zodra de footer absolute is, is hij niet meer zichtbaar.

En als ik de footer uit de container plaats, dan zou ik moeten werken met min-height en height? Daarmee kloppen de afmetingen niet in verschillende browsers, dus dat is ook geen oplossing. Lijkt me..

Tamara

Tamara

25/08/2009 14:54:00
Quote Anchor link
plaats even de basis structuur van je html (dus eigenlijk je container en footer), en ook de bijhorende css erbij.

heb je mijn code überhaupt al geprobeerd?

Giel

Giel

26/08/2009 10:54:00
Quote Anchor link
Inmiddels is het me al gelukt, vraag niet hoe, maar het functioneert in alle browsers. :)

Alleen nu zit IE 6.0 te kutten, en heb ook nog problemen in 1024x768.. Werken hier nog veel mensen op?

Tamara

Tamara

26/08/2009 11:05:00
Quote Anchor link
ja, zeker met die resolutie!

Giel

Giel

26/08/2009 14:08:00
Quote Anchor link
Tamara schreef op 26.08.2009 11:05:
ja, zeker met die resolutie!

Wat lopen sommige mensen nog achter.. Maarja, je hebt wel gelijk. Moest het sowieso fixen voor die resolute.. Het is me inmiddels helemaal gelukt, enkel nog problemen in IE6.0 De rest doet het nu :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.