[css] Footer scrolt niet mee
Ik heb nog een vraag betreffende css, ik heb namelijk een footer, maar deze scrolt niet mee wanneer mijn pagina langer wordt. Oftewel, hij blokkeert een deel van mijn tekst.
HTML:
Code (html)
1
2
3
2
3
<div id = "footer">
<p>© 2013 Sitenaam| All right reserved!</p>
</div><!-- Footer -->
<p>© 2013 Sitenaam| All right reserved!</p>
</div><!-- Footer -->
CSS:
Code (css)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#footer{
color: white;
position: fixed;
bottom: 0;
left: -120px;
width: 107.5%;
height: 40px;
background: #D21E39;
}
#footer p{
margin-left: 200px;
}
color: white;
position: fixed;
bottom: 0;
left: -120px;
width: 107.5%;
height: 40px;
background: #D21E39;
}
#footer p{
margin-left: 200px;
}
Graag volgende keren alle codes tussen de code-tags plaatsen.[/modedit]
Gewijzigd op 12/11/2013 10:20:00 door Nick Dijkstra
Ga liever mee met de flow van de pagina en doen dan wat kleine veranderingen doormiddel van floats, margins en paddings.
Wouter J op 11/11/2013 20:34:36:
Nooit position fixed of absolute maken als je spreekt over page elementen (header, content, nav, sidebar, etc.).
Ga liever mee met de flow van de pagina en doen dan wat kleine veranderingen doormiddel van floats, margins en paddings.
Ik zal uitzoeken wat de beste manier is. Ik kom hier binnenkort op terug. :)
Bedankt Wouter!
Dit zijn echter wel dingen waarmee je moet uitkijken, zeker nu internetverkeer voor een steeds groter deel via tablets en/of mobiele telefoons gaat. Deze werken allemaal met verschillende resoluties waardoor het moeilijk en haast onoverzichtelijk wordt om je website voor elk apparaat 100% te krijgen zoals je het wilt.
Maar wat is precies de bedoeling voor de 'footer'? Moet deze altijd onderaan het browservenster staan (absolute)? Of moet deze altijd onderaan de pagina staan (100% height content)?
Lees deze zin nog eens goed. Je bent het dus met me eens dat absolute en fixed niet gebruikt kunnen worden, omdat het niet overal goed kan werken?
En wat betreft het niet juist maken voor elk apparaat is onzin in mijn ogen, ik test alle websites die ik oplever in IE, Firefox, Safari, Chrome. Dit op een Samsung tablet, Samsung Galaxy, iPhone, iPad, en een normale PC. Dit levert mij zelden tot nooit een probleem op.
Gewijzigd op 12/11/2013 10:36:44 door Joakim Broden
Ik heb het probleem kunnen oplossen door de content een bottom margin te geven, nu doet het precies wat het doen moet. De footer moet ook gewoon altijd zichtbaar zijn, zodat je niet hoeft te scrollen om deze te zien; wat ik nu dus heb.