[css] Footer scrolt niet mee

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

11/11/2013 20:30:07
Quote Anchor link
Hi,

Ik heb nog een vraag betreffende css, ik heb namelijk een footer, maar deze scrolt niet mee wanneer mijn pagina langer wordt. Oftewel, hij blokkeert een deel van mijn tekst.

HTML:
Code (html)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<div id = "footer">
<p>&copy; 2013 Sitenaam| All right reserved!</p>
</div><!-- Footer -->

CSS:
Code (css)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#footer{
    color: white;
    position: fixed;
    bottom: 0;
    left: -120px;
    width: 107.5%;
    height: 40px;
    background: #D21E39;
}

#footer p{
    margin-left: 200px;
}

Graag volgende keren alle codes tussen de code-tags plaatsen.[/modedit]
Gewijzigd op 12/11/2013 10:20:00 door Nick Dijkstra

PHP hulp

PHP hulp

20/12/2024 00:07:15

Wouter J

Wouter J

11/11/2013 20:34:36
Quote Anchor link
Nooit position fixed of absolute maken als je spreekt over page elementen (header, content, nav, sidebar, etc.).

Ga liever mee met de flow van de pagina en doen dan wat kleine veranderingen doormiddel van floats, margins en paddings.

11/11/2013 20:40:34
Quote Anchor link
Wouter J op 11/11/2013 20:34:36:
Nooit position fixed of absolute maken als je spreekt over page elementen (header, content, nav, sidebar, etc.).

Ga liever mee met de flow van de pagina en doen dan wat kleine veranderingen doormiddel van floats, margins en paddings.

Ik zal uitzoeken wat de beste manier is. Ik kom hier binnenkort op terug. :)

Bedankt Wouter!
Gewijzigd op 11/11/2013 20:52:46 door

Andre Sep

Andre Sep

12/11/2013 10:06:52
Quote Anchor link
Toch ben ik het hier niet helemaal met Wouter eens. Er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van 'fixed navigation' bovenaan een webpagina, iets wat ook heel goed in een footer verwerkt kan worden.

Dit zijn echter wel dingen waarmee je moet uitkijken, zeker nu internetverkeer voor een steeds groter deel via tablets en/of mobiele telefoons gaat. Deze werken allemaal met verschillende resoluties waardoor het moeilijk en haast onoverzichtelijk wordt om je website voor elk apparaat 100% te krijgen zoals je het wilt.

Maar wat is precies de bedoeling voor de 'footer'? Moet deze altijd onderaan het browservenster staan (absolute)? Of moet deze altijd onderaan de pagina staan (100% height content)?

Wouter J

Wouter J

12/11/2013 10:11:00
Quote Anchor link
> Deze werken allemaal met verschillende resoluties waardoor het moeilijk en haast onoverzichtelijk wordt om je website voor elk apparaat 100% te krijgen zoals je het wilt.

Lees deze zin nog eens goed. Je bent het dus met me eens dat absolute en fixed niet gebruikt kunnen worden, omdat het niet overal goed kan werken?

Joakim Broden

Joakim Broden

12/11/2013 10:36:03
Quote Anchor link
@WouterJ, Ik gebruik bij heel veel websites van mij positition: fixed; op de header zodat deze altijd zichtbaar blijft wanneer de gebruiker scrollt, dit is overzichtelijk en gemakkelijk voor de bezoeker.

En wat betreft het niet juist maken voor elk apparaat is onzin in mijn ogen, ik test alle websites die ik oplever in IE, Firefox, Safari, Chrome. Dit op een Samsung tablet, Samsung Galaxy, iPhone, iPad, en een normale PC. Dit levert mij zelden tot nooit een probleem op.
Gewijzigd op 12/11/2013 10:36:44 door Joakim Broden

12/11/2013 12:14:08
Quote Anchor link
Ik heb het probleem kunnen oplossen door de content een bottom margin te geven, nu doet het precies wat het doen moet. De footer moet ook gewoon altijd zichtbaar zijn, zodat je niet hoeft te scrollen om deze te zien; wat ik nu dus heb.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.