CSS height werkt niet in IE
Probeer het eens met een hr tag.
Het blijkt dat de minimale hoogte die een div kan hebben in IE ook afhangt van de font-size binnen die div, ook al gebruik je helemaal geen tekst in de div. Met andere woorden, geef de betreffende div een font-size van 1px mee en de hoogte zal wel geaccepteerd worden. Nee, margin of padding heeft hier niets mee te maken. Ik ben even wat verder gaan proberen en het resultaat verbaasde mij nogal.
Weer wat geleerd, maar het word snel tijd dat IE6 van iedere computer afgeflikkerd word, want je moet echt alles omzeilen wil je hem ook daarin goed hebben :S.
@niek, handige link!
Ik ga mijn site ook maar eens testen op meerdere browers dan alleen IE6 en FF. Begin lichtelijk te twijfelen of ze er daar wel goed op uitzien :S.
Op naar IE8 die strict met de regels omgaat net zoals FF? ;) Dat is flink balen, ikzelf heb geen IE7, maar geloof je blindelings.
@Robin: graag gedaan...
Ja klopt, ik kreeg laatst ook de keuze of ik het wilde installeren. Maar de doelgroep van mijn website snapt over het algemeen niets van computers en ik ga ervan uit dat ze bijna allemaal nog met IE6 werken. Dus als het echt niet meer anders kan ga ik pas over op IE7.
Maar ik heb begrepen dat ik ze ook naast elkaar kan draaien dus dat ga ik maar doen. Is toch wel handig.
Maar je hebt gelijk ik moet gewoon standaard testen in meerdere browsers.
Maar ik ga dat niet doen op Linux of MAC, want dat draait bijna niemand. En wederom mijn doelgroep ook niet ;). Juist ja, maar mijn extra reden is dat ik weet dat mijn doelgroep nog geen IE7 heeft. Het zal nihil zijn. Dus zodra je moet overstappen, weet ik zeker dat mijn hele doelgroep IE7 heeft. Ik kan je 100% zeker zeggen dat ze geen FF hebben. Die had ik eerst ook niet totdat ik mijn oude site zag in FF, toen schrok ik wel behoorlijk. Nu de site gemaakt in FF en daarna pas getest in IE6.
Nu jij me steeds meer verteld over dat IE7 ook veel regels anders hanteerd, ga ik vanavond de 2 tellen moeite nemen (wat websites betreft ben ik nog redelijk dom dus ben ik blij dat jij me verteld over IE7, maar met computers ben ik zeer handig dus wist ik wel dat je ze beide naast elkaar kon draaien). Alleen nog nooit het voordeel gezien waarom dat zou moeten, tot jou punten over het anders hanteren van sommige dingen.
En daar komt bij dat ik overdag op me stage zit, waar ik alleen maar IE6 en een oude brakke FF heb. Ik mag hier niet andere dingen op installeren, omdat ik hier dan dingen aan het doen ben die niet horen. (en op phphulp zitten is al eigenlijk iets wat niet hoort :$) Daar heb ik de moeite nog niet voor genomen. Als ik me er 2 tellen in verdiep heb ik zo beide geinstalleerd, maar omdat ik daar de moeite nog niet voor genomen had, nog niet gedaan dus.
.naam {
width: 1px;
height: 1px;
font: 1px Verdana;
margin: 0;
padding: 0;
background: #FFFF00;
border: 0;
}
Bij mij lukt het om zo de <div> in IE te verkleinen tot een hoogte van 1px. Om de div wat kleiner te maken kun je het volgende gebruiken:
Het blijkt dat de minimale hoogte die een div kan hebben in IE ook afhangt van de font-size binnen die div, ook al gebruik je helemaal geen tekst in de div. Met andere woorden, geef de betreffende div een font-size van 1px mee en de hoogte zal wel geaccepteerd worden.
Blanche schreef op 11.12.2007 11:57:
Nee, margin of padding heeft hier niets mee te maken. Ik ben even wat verder gaan proberen en het resultaat verbaasde mij nogal.
Het blijkt dat de minimale hoogte die een div kan hebben in IE ook afhangt van de font-size binnen die div, ook al gebruik je helemaal geen tekst in de div. Met andere woorden, geef de betreffende div een font-size van 1px mee en de hoogte zal wel geaccepteerd worden.
Weer wat geleerd, maar het word snel tijd dat IE6 van iedere computer afgeflikkerd word, want je moet echt alles omzeilen wil je hem ook daarin goed hebben :S.
@niek, handige link!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
Ook in IE7 is dit het geval. Probeer het maar eens uit...
Ik ga mijn site ook maar eens testen op meerdere browers dan alleen IE6 en FF. Begin lichtelijk te twijfelen of ze er daar wel goed op uitzien :S.
Op naar IE8 die strict met de regels omgaat net zoals FF? ;)
Inderdaad na het aanpassen van de font-size werkt het wel! Toch een stuk minder omslachtig dan het werken met een op maat gemaakte bg image. Bedankt voor de hulp iedereen!
Quote:
Misschien toch maar eens installeren dan? Hij zit gewoon in windows update. Het is in ieder geval een hele vooruitgang tov IE6.Dat is flink balen, ikzelf heb geen IE7, maar geloof je blindelings.
Blanche schreef op 11.12.2007 12:16:
Quote:
Misschien toch maar eens installeren dan? Hij zit gewoon in windows update. Het is in ieder geval een hele vooruitgang tov IE6.Dat is flink balen, ikzelf heb geen IE7, maar geloof je blindelings.
Ja klopt, ik kreeg laatst ook de keuze of ik het wilde installeren. Maar de doelgroep van mijn website snapt over het algemeen niets van computers en ik ga ervan uit dat ze bijna allemaal nog met IE6 werken. Dus als het echt niet meer anders kan ga ik pas over op IE7.
Maar ik heb begrepen dat ik ze ook naast elkaar kan draaien dus dat ga ik maar doen. Is toch wel handig.
naast elkaar draaien. Dus waarom zou jij blijven steken op IE6 als je enige reden is dat je die browser als testbrowser wilt gebruiken.
Je moet sowieso testen in meerdere browsers, en met het oog op de toekomst valt daar ook zeker IE7 onder!
Je kunt verschillende IE browsers gewoon Je moet sowieso testen in meerdere browsers, en met het oog op de toekomst valt daar ook zeker IE7 onder!
Maar je hebt gelijk ik moet gewoon standaard testen in meerdere browsers.
Maar ik ga dat niet doen op Linux of MAC, want dat draait bijna niemand. En wederom mijn doelgroep ook niet ;).
Quote:
Maar dan zie ik nog niet in waarom jij IE7 niet zou installeren. Dat je doelgroep nog IE6 draait zie ik niet als reden, je kunt je sites zoals gezegd prima testen in IE6 terwijl je ook IE7 geinstalleerd hebt. Maar goed, dat blijft natuurlijk je eigen keuze...Juist ja, maar mijn extra reden is dat ik weet dat mijn doelgroep nog geen IE7 heeft.
Nu jij me steeds meer verteld over dat IE7 ook veel regels anders hanteerd, ga ik vanavond de 2 tellen moeite nemen (wat websites betreft ben ik nog redelijk dom dus ben ik blij dat jij me verteld over IE7, maar met computers ben ik zeer handig dus wist ik wel dat je ze beide naast elkaar kon draaien). Alleen nog nooit het voordeel gezien waarom dat zou moeten, tot jou punten over het anders hanteren van sommige dingen.
En daar komt bij dat ik overdag op me stage zit, waar ik alleen maar IE6 en een oude brakke FF heb. Ik mag hier niet andere dingen op installeren, omdat ik hier dan dingen aan het doen ben die niet horen. (en op phphulp zitten is al eigenlijk iets wat niet hoort :$)
.naam {
width: 1px;
height: 1px;
font: 1px Verdana;
margin: 0;
padding: 0;
background: #FFFF00;
border: 0;
}
Bij mij lukt het om zo de <div> in IE te verkleinen tot een hoogte van 1px.
Gewijzigd op 26/10/2011 23:46:56 door Mat t