[css] Idee voor opmaak
http://www.gerbenjacobs.nl/static/site/poetry/
Maar de 'poetry' div (lichtblauwe/witte gedeelte) vind ik niet zo mooi.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit stukje (een gedicht, waar de gehele site om zou moeten draaien) beter kan laten opvallen/mooi design?
Ik heb nu dit; Maar de 'poetry' div (lichtblauwe/witte gedeelte) vind ik niet zo mooi.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit stukje (een gedicht, waar de gehele site om zou moeten draaien) beter kan laten opvallen/mooi design?
Even naar de broncode gekeken, ik zie dat dit het stukje css is waar het om gaat:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
.poem {
background-color: #f1f6ff;
padding: 20px;
font-family: Georgia;
font-size: 16px;
font-style: italic;
line-height: 20px;
}
background-color: #f1f6ff;
}
Wat je zou kunnen doen is met de achtergrond kunnen spelen (Background-color) en er de color: attribuut aan geven zodat je de kleur van het gedicht wat leuker maakt.
Probeer bijvoorbeeld deze kleur blauw: #ABB6D1 (de kleur die phphulp.nl gebruikt) als achtergrond, en #EFBAA0 als tekst kleur (is die oranje kleur uit jouw pagina)
Uiteindelijk zou het er dan zo uit komen te zien:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
.poem {
background-color: #ABB6D1;
color: #EFBAA0
}
background-color: #ABB6D1;
color: #EFBAA0
}
Probeer het eens uit zou ik zeggen ;)
GreetZ,
Kruidnootje
Ik wil het wat eleganter hebben. Vandaar ook 'Georgia'.
p.s. Kan ik er vanuit gaan dat elke pc dat lettertype heeft?
Daar kun je niet van uitgaan. Linux bijvoorbeeld heeft andere lettertypes dan windows. Er zijn wel downloads voor windows fonts voor linux maar niet iedreen heeft dat geinstalleerd. Zelfde geld voor Mac denk ik.
Iemand enig idee hoe ik zo'n speciaal stukje eleganter kan maken met zo min mogelijk plaatjes ook?
Altijd een universeel font als laatste opgeven!
Ik vind je site een beetje uit balans. De opzet is wel goed alleen sommige contrasten en uitwerking vind ik nog niet alles.
@ Niek: Ziet er allemaal heel moeilijk uit. Ben ook geen ster in photoshop.
hier wat aan.
Misschien heb je