CSS in een CSS opmaak
Zit al even te kl#ten met een contact form die zijn eigen .css file heeft.
Ik wil deze in een HTML5 page plaatsen met zijn eigen .css opmaak.
Als ik de complete css opmaak in de style.css kopier of de form.css in de <link..> zet dan loopt na het formulier deze css opmaak door op de site.
Heb al meerdere codes geprobeerd. Kom er even niet uit... :(
Dus ergens moet in de html code een begin een eind zijn voor deze specifieke css opmaak. Toch?
Of kan het zijn dat ik overlappende class of id codes over het hoofd zie?
Thanks alvast
Gewijzigd op 16/05/2013 17:43:50 door Brainworx CC
Brainworx CC op 16/05/2013 17:40:07:
Dus ergens moet in de html code een begin een eind zijn voor deze specifieke css opmaak. Toch?
Nee, css werkt op het hele document. Via selectors kan je bepalen aan welke elementen de css wordt gelinked. Selectors zijn bijvoorbeeld de elementtags, classes, id's etc etc.
Erwin H op 16/05/2013 17:48:50:
Nee, css werkt op het hele document. Via selectors kan je bepalen aan welke elementen de css wordt gelinked. Selectors zijn bijvoorbeeld de elementtags, classes, id's etc etc.
Brainworx CC op 16/05/2013 17:40:07:
Ok dus als ik boven in dit zou plaatsen:
Dan daarna bj het form gedeelte refereren naar een class en id in het form.css?
Elke set aan style informatie in een css bestand wordt via een selector gelinkt aan elementen in de DOM (de HTML).
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
//css voor alle form elementen
form{ width: 100px; }
//css voor alle form elementen met een bepaalde class
form.een_class{ height: 200px; }
//css voor een element met id 'een_id'
#een_id{ background: RGB(0,0,0); }
form{ width: 100px; }
//css voor alle form elementen met een bepaalde class
form.een_class{ height: 200px; }
//css voor een element met id 'een_id'
#een_id{ background: RGB(0,0,0); }
Je css is dus in feite regel voor regel gelinkt aan de elementen in je HTML. Als je de opmaak nu terugziet op plekken waar het niet moet, dan moet je of je css selectors aanpassen, of je HTML. Maar even hier of daar een linkje leggen gaat waarschijnlijk niet veel helpen.
Er stond nog een }body code in het stukje css. Dus die nam controle over de rest van de site.
Thanks iig (y)