CSS ontwerp prog gezocht
in mijn dreamweaver7.01 zitten enkele voorbeelden van stylsheets. mijn vraag: zijn er aparte progs waarmee je een PHP/HTML layout kunt maken voor je hele site.
Ja hoor. Gewoon kladblok? euhh 1stepage 2000. enz..
Ik ken hier een redelijk bekende site voor, misschien heb je er zelfs wel eens van gehoord: google.nl (het zou zo maar eens kunnen dat je deze site wel kent)
je kan je style in elke simpel webprogrammatje schrijven. zelfs in kladblok, het enige wat je moet doen is moeite...
perfect ik ben aangeland in een kindergarten! prachtig ga door kinderen, luier al verschoond? tot later als je volwassen bent geworden.
Edit: Je kan zelf ook wel moeite doen is het moraal van dit topic.
Gewijzigd op 24/06/2004 21:56:00 door Mitch X
TopStyle ;)
Het maken van stylesheets met programma's is meestal met compromissen.. doordat CSS een eigen syntax is - en het lezen en begrijpen van deze syntax een goed gebruik is code gegenereerd door machines veelal niet compleet kloppend aan de strenge eisen - en als het er wel aan voldoet gaat dat ten koste van het 'what you see is what you get' principe.
Kortom: Kladblok en andere tekst editors zijn de meest gebruikte en meest voldane editors. De meeste nuttige toevoegen vinden zich in het goed highlighten en eventueel checken van de syntax van de taal.
Even een zijnoot: Je vraag is redelijk onduidelijk gesteld.. en hoewel het antwoord van mitch niet compleet aardig/volwassen over kan komen.. klopt het wel. Een dergelijk aanvallende toon slaat meestal terug in je gezicht.
www.w3schools.com .. ken niet echt progjes die css schrijven..
Jewel.. elke fatsoenlijke wysiwyg edit snapt CSS (dreamwaver, golive) en ik vermoed dat zelfs frontpage het nog wel snapt.
dit kun je niet 1 editor laten genereren omdat je altijd met browser bugs zit (dingen die wel/niet werken op i.e. / firefox).. dus vandaar mijn opmerking dat ik geen editor ken die css genereert.. je kunt er wel css mee maken, fonts defineren, html tags re-defineren etc, maar niet complete css layouts maken
Ja je zal altijd je eigen kennis nodig hebben.
Dus waarom geen programma? Dat betekend ook geen moeite doen...
Elwin (omdat er moeite voor doen leuker is...)