CSS probleempje
Ik ben op het moment bezig een portfolio te maken nou heb ik de onderkant in het middenstuk geplaatst, en dan aan de onderkant van het middenstuk geplaatst maar als ik nu afbeeldingen in het middenstuk plaats, dan verschuift de onderkant verder naar beneden. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??
kun je dat ergens online laten zien, want het is niet duidelijk wat jij bedoelt/wilt?
Dit heb ik nu:
http://test.darkdimensions.nl/portfolio/
dit is het css van middenstuk en onderkant:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.midden {
float:left;
margin-left:0px;
margin-top:0px;
height:516px;
width:773px;
background-color:#989898;
}
.onderkant {
vertical-align:text-bottom;
background-image:url(images/index_11.gif);
width:773;
height:83;
}
margin-left:0px;
margin-top:0px;
height:516px;
width:773px;
background-color:#989898;
}
.onderkant {
vertical-align:text-bottom;
background-image:url(images/index_11.gif);
width:773;
height:83;
}
En hier mijn html:
Code (php)
Edit:
Quote:
Mischien dat je ook het probleem weet waardoor de rechterkant onder komt te staan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen
ik denk dat je div bottom een attribute clear=both moet geven, zodat de bovenliggende dives niet erover heen komen...verder is het foto niet duidelijk en je probleembeschrijving ook niet...
snap je??
nou goed door die foto's zie ik het bos niet meer, maar kun je anders die foto's verwijderen en enkel tekst neerzetten, dan wordt het in een keer duidelijker! dan kunnen wij gaan analyseren wat er niet klopt in je CSS code ;)
edit:
Quote:
Weet iemand toevallig ook hoe je bestanden uit een map automatisch in het portfolio te zetten "Zonder PHP" het is namelijk een schoolopdracht en mag geen PHP gebruiken :S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen
met foto's bedoel ik die achtergronden....ik krijg al hoofdpijn, als ik die achtergronden zie, laat staan die CSS code analyseren...
trouwens misschien een tip voor je...je kan je CSS code voorzien van commentaar...ik wil je best helpen, maar het moet een beetje overzichtelijker...
Het enige dat je hoeft te doen is je afbeeldingen in een div zetten en die een vaste hoogte geven en een overflow: auto. Dan krijgt hij automatisch een scrollbalk als het nodig is.