[CSS] Schuine div

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

23/02/2012 16:13:48
Quote Anchor link
Hoi,

ik wil me wat verdiepen in de front-end van websites en maakte om te oefenen onlangs dit design:
Afbeelding

Nu heb ik alles in mijn html en css gekregen. Ik heb alleen voor het logo een afbeelding gebruikt. Maar nu loop ik bij de footer tegen een probleem aan want deze loopt schuin. Hoe ga ik nu het beste te werk? De breedte die ik in mijn psd-bestand gebruikte was 1600px maar stel nu dat er iemand is met een kleiner scherm?

Iemand tips?
Dank!

Jasper
Gewijzigd op 23/02/2012 16:20:09 door Jasper DS

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 07:53:17

Erwin H

Erwin H

23/02/2012 16:29:39
Quote Anchor link
Als ik je goed begrijp dat je een div schuin wilt zetten, dan kan dat bij mijn weten (nog) niet met standaard CSS, maar wel met een hoop kunst en vliegwerk. Gelukkig is er al iemand geweest die dit heeft uitgevoerd, dus kan de rest het alsnog vrij makkelijk: http://www.useragentman.com/blog/2010/03/09/cross-browser-css-transforms-even-in-ie/

Dit script werkt alleen bij pageload, als je naderhand nog een div wilt roteren dan kan dat niet standaard. Ik heb daar voor mezelf wel al eens een uitbreiding voor geschreven wat maar een paar regels code is.

Jasper DS

Jasper DS

23/02/2012 16:34:29
Quote Anchor link
Oke dus dat is volgens jouw de beste oplossing? Ik moet niet met afbeeldingen gaan klooien?

edit:
Erwin, de tekst draait blijkbaar mee als ik jouw oplossing gebruik? Is er een mogelijkheid om alleen de rand schuin te laten aflopen?
Gewijzigd op 23/02/2012 16:36:15 door Jasper DS

Kris Peeters

Kris Peeters

23/02/2012 16:51:49
Quote Anchor link
Tja, dan wil je dus geen schuine div.
Dan zou ik gewoon met afbeeldingen beginnen klooien.

Jasper DS

Jasper DS

23/02/2012 16:53:46
Quote Anchor link
Ok, en hoe doe ik dat het beste? Achtergrond-afbeelding rechts vastzetten endan overflow: hidden; ?

Kris Peeters

Kris Peeters

23/02/2012 17:04:39
Quote Anchor link
css3 biedt wel nieuwe mogelijkheden.
Je kunt nu backgroud-images zelf ook scalen, gemakkelijker een referetie-punt meegeven, multiple background-images ...

Het moet mogelijk zijn daarmee te doen wat je nodig hebt.
Ik zou het zelf eens deftig moeten uitzoeken.

Zeg, trouwens, ik veronderstel dat het de bedoeling is dat de breedte van de site in principe oneindig breed kan zijn (met content: vaste breedte, gecentreerd) dat dus die schuine zijde van heel smal naar vrij breed kan gaan.
Dat al eens uitgezocht?

Wouter J

Wouter J

23/02/2012 17:23:49
Quote Anchor link
Ik heb zo'n zelfde iets gemaakt voor mijn website. Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van psuedo elements. Voorbeeldje: http://tinkerbin.com/tAJ1g7pC

Erwin H

Erwin H

23/02/2012 17:37:32
Quote Anchor link
PHP Jasper op 23/02/2012 16:34:29:
Oke dus dat is volgens jouw de beste oplossing? Ik moet niet met afbeeldingen gaan klooien?

edit:
Erwin, de tekst draait blijkbaar mee als ik jouw oplossing gebruik? Is er een mogelijkheid om alleen de rand schuin te laten aflopen?

Als je een div draait, draait ook de inhoud mee inderdaad.
Als je alleen een achtergrond gedraaid wil hebben dan kan je natuurlijk binnen de footer een extra (leeg) element plaatsen, dat je met position: absolute binnen de footer plaatst en dan draait. Dan kan de tekst gewoon op zijn plek blijven.
Dan hoef je niet met afbeeldingen te klooien. Of het een hele elegante manier is is weer een tweede....

Wouter J

Wouter J

23/02/2012 17:49:05
Quote Anchor link
Quote:
Als je alleen een achtergrond gedraaid wil hebben dan kan je natuurlijk binnen de footer een extra (leeg) element plaatsen

En dat is slecht voor je semantiek en dus kun je beter pseudo elements gebruiken, zoals ik hierboven beschreef.

Kris Peeters

Kris Peeters

23/02/2012 18:00:33
Quote Anchor link
Iets wat het eerst in mij opkwam, is zoiets:
dus stel je voor dat schuin.png een afbeelding is met een schuine lijn.
bv. 2000px breed, 150px hoog.
Die hand kan je in de image zelf integreren, maar met css3 kan je die ook apart maken (transparant) en als background van #footer-inner zetten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <style>
      .row {
        width: 978px;
        border: 1px solid #dddddd;
        /*centreren*/
        margin-left: auto;
        margin-right: auto;
      }
      #footer {
        background-image: url('schuin.png');
        background-repeat: no-repeat;
        background-position: bottom center;
      }
      #footer-inner {
        height: 150px;
      }
    </style>
  </head>
  <body>
    <div class="container">
      <div class="row">Header</div>
      <div class="row">content <p>bla</p><p>bla</p><p>bla</p><p>bla</p><p>bla</p></div>
      <div id="footer"><div id="footer-inner" class="row">footer</div></div>
    </div>
  </body>
</html>

Maar dat hoeft absoluut niet de betere oplossing te zijn (en er is nog werk aan, en niet te veel op mijn semantiek letten)

Erwin H

Erwin H

23/02/2012 18:02:15
Quote Anchor link
Wouter J op 23/02/2012 17:49:05:
Quote:
Als je alleen een achtergrond gedraaid wil hebben dan kan je natuurlijk binnen de footer een extra (leeg) element plaatsen

En dat is slecht voor je semantiek en dus kun je beter pseudo elements gebruiken, zoals ik hierboven beschreef.

Die beschrijving heb ik dan gemist, maar zou ik wel graag willen zien (en daarbij bedoel ik niet een stuk code, maar de uitleg erachter).

Kris Peeters

Kris Peeters

23/02/2012 18:09:00
Quote Anchor link
Erwin, kijk hier eens:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/scripting-ajax-html-css/html-in-2012/767/
Als je tijd hebt, kijk eens naar de video. Daar wordt mooi getoond hoe iemand, al doende, nadenkt over semantiek

Wouter J

Wouter J

23/02/2012 18:13:45
Quote Anchor link
Erwin,

Doormiddel van CSS pseudo elements kun je als het ware elementen toevoegen aan de DOM van een pagina met CSS. Dit gebeurd in het echt niet zo, maar het lijkt er wel heel erg op (vandaar ook de naam pseudo elements).

Een voorbeeld van een pseudo element:
Code (php)
1
2
<h1>Hello World</h1>
<style>h1::first-letter  { color: #c33; }</style>

Wat ::first-letter eigenlijk doet is dit:
Code (php)
1
2
<h1><span class="first-letter">H</span>ello World</h1>
<style>h1 .first-letter { color: #c33; }</style>

Een psuedo element die je veel gebruikt in CSS is ::before en ::after. Met deze 2 psuedo elements kun je een element toevoegen als child van het element die je selecteert. Before voegt het element aan het begin toe en ::after aan het eind:
Code (php)
1
2
3
4
5
<h1>Hello world</h1>
<style>h1::before { content: 'Titel: '; }</style>

===== Wordt =====
<h1><span class="before">Titel: </span>Hello World</h1>

Het voordeel van deze 2 psuedo elements is dat je deze mooi kunt stijlen. Als je als content een lege string, of een spatie, meegeeft zit er geen content in. Even het span element display: block; maken en hij gedraagt zich gewoon als een leeg div element.

PS: Ik gebruik hier ::before, in CSS3 is het normaal dat je psuedo elements met :: doet en pseudo selectors met :. Helaas was deze regel er nog niet bij het uitkomen van IE9 en dus accepteert IE9 ::before nog niet.

Joakim Broden

Joakim Broden

23/02/2012 18:21:49
Quote Anchor link
Ik heb het hele topic niet door gelezen maar voorzover ik weet is het last tot niet mogelijk om een schuine div te maken.

Ik zou het als volgt maken, gewoon een footer div maken en die gewoon breedte van 100% geven en deze een background afbeelding mee geven van 2000 pixels en deze centreren?

Erwin H

Erwin H

23/02/2012 18:30:54
Quote Anchor link
Ah, kijk, daar heb ik inderdaad wel iets aan. Dank voor de uitleg!
Begrijp ik het dan goed dat het pseudo element zich standaard altijd als een (soort) span gedraagt?

@Kris, dank voor de link. Ik heb nog niet de hele video kunnen bekijken, maar dat komt zeker nog wel.
Op zich moet ik wel zeggen dat het me in dit geval echt specifiek om die pseudo elementen ging. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik daar nog nooit eerder mee in aanraking ben gekomen, dus ook nog niet van hoe te gebruiken. Semantisch gebruik van HTML daar heeft Wouter me als eens eerder de voordelen van leren kennen.... of ik het helemaal juist doe is dan uiteraard wel weer een tweede :-)

Wouter J

Wouter J

23/02/2012 18:58:26
Quote Anchor link
Quote:
Begrijp ik het dan goed dat het pseudo element zich standaard altijd als een (soort) span gedraagt?

Een pseudo element heeft eigenlijk niet echt een basis stijl en kan zich dus ook als niks gedragen.
Als een element geen default stijl heeft kun je stellen dat het display: inline; is en daarom lijkt het erg op een span en daarom gebruik ik het in mijn voorbeeld ook.

Jasper DS

Jasper DS

23/02/2012 21:46:41
Quote Anchor link
@Wouter, hartelijk bedankt! Dat is inderdaad helemaal wat ik zoek.. Ik laat het hier weten als ik er niet uitkom. ;)

Edit:

Klein probleem, zoals je misschien ziet gebruik ik nog een kleine kleurovergang in mijn footer maar doordat het niet één blok is kan ik dat nu niet meer gebruiken?

Opgelost
Gewijzigd op 23/02/2012 22:16:51 door Jasper DS

Eddy E

Eddy E

24/02/2012 07:55:51
Quote Anchor link
Je kan 2 <div>'s of <span>'s over elkaar gezetten.
De onderste met een gradient.
De bovenste (wit) schuin.

Jasper DS

Jasper DS

24/02/2012 13:22:01
Quote Anchor link
Nieuw probleem, in FF is er onder de footer een vervelende witte strook. Ik heb alles geprobeerd maar ik vind het probleem niet! Het gaat over deze pagina.

Iemand die het wel weet?
Dank!
Gewijzigd op 24/02/2012 13:22:32 door Jasper DS

Erwin H

Erwin H

24/02/2012 13:40:05
Quote Anchor link
Ik gebruik FF en ik heb geen witte strook eronder...

Jasper DS

Jasper DS

24/02/2012 13:49:50
Quote Anchor link
Ok, bedankt. Heb FF geüpdatet en het is in orde.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.