CSS selector
Een stukje code maakt een lijst met categorieën aan en maakt een class ( current-cat) aan als deze de huidige categorie is.
Vreemd genoeg doet hij dat niet als Apps de huidige categorie is...
Nu wil ik met css selectoren kijken of in categorieën de class 'current-cat' voorkomt.
Als dat niet zo is dan moet hij de eerstvolgende cat-item a vetgedukt maken.
Alleen de eerste dus!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<div class="categorieeen">
<ul>
<li class="cat-item"><a href="#">Apps</a></li>
<li class="cat-item"><a href="#">Online Marketing</a></li>
</ul>
</div>
<ul>
<li class="cat-item"><a href="#">Apps</a></li>
<li class="cat-item"><a href="#">Online Marketing</a></li>
</ul>
</div>
Mijn laatste probeersel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.categorieeen li:not(.current-cat) .cat-item:first-of-type a {
font-size: 21px;
font-weight: bold !important;
color: #A7332F;
}
.current-cat a {
}
}
.current-cat a {
}
Gewijzigd op 02/03/2016 22:35:14 door Mark van der Linden
Als je li:not(.current-cat) weghaalt krijgt Apps zijn opmaak, maar volgens mij is dat niet de bedoeling.
Je kunt dus nakijken of .current-cat voorkomt in categorieeen, is dat niet het geval dan zal de huidige categorie de eerste zijn en moet deze als current-cat opgemaakt worden.
Dat laatste stuk lukt mij dus alleen niet... Ik krijg het nog wel voor elkaar om te kijken of class 'current-cat' voorkomt in categorieeen alleen lukt het mij dan niet om de eerste cat-item op te maken.
Dus als 'current-cat' aanwezig is moet er niks gebeuren en als die er niet is moet de eerste 'cat-item' opmaak hebben?
Als 'current-cat' niet aanwezig is, dan is de eerste 'cat-item' eigenlijk de 'current-cat', alleen voegt Wordpress die dus niet toe omdat het de eerste is...
Lukt mij ook niet zomaar.
Misschien dat het met jQuery kan? (Als current-cat niet voorkomt, voeg current-cat toe aan eerste li child).
Jan de Laet op 03/03/2016 08:48:22:
Ik denk ook dat dit niet kan omdat je eerste li child afhankelijk is van het voorkomen van een class waarde bij een van de andere li items.
Misschien dat het met jQuery kan? (Als current-cat niet voorkomt, voeg current-cat toe aan eerste li child).
Dat kan zeker met JQuery maar het is natuurlijk een pleister op de wonden. Wordstress (of is het een plugin?) zou hier consequent in moeten zijn.