CSS, tekst om afbeelding.
Robbin
31/05/2008 10:35:00Hallo,
Ik gebruik voor een nieuws systeem het volgende:
Onderwerp en tekstveld.
Als ik een plaatje in het tekstveld veld toevoeg maak ik gebruik van deze css style:
Nu wordt het plaatje rechts op de site weergegeven en gelijk aan aan de hoogte van het ondwerp zoals ik het ook graag wil hebben.
Alleen als ik er nu tekst bij type en de tekst komt onder het plaatje dan zit daar een ruimte van 20px tussen, de tekst loopt niet netjes door onder het plaatje pas vanaf de orginele positie van het plaatje.
Weet iemand of dit is aan te passen?
Ik gebruik voor een nieuws systeem het volgende:
Onderwerp en tekstveld.
Als ik een plaatje in het tekstveld veld toevoeg maak ik gebruik van deze css style:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
.newsimg{
border:1px;
border-color:#000000;
border-style:solid;
position:relative;
top:-20px;
left:5px;
}
border:1px;
border-color:#000000;
border-style:solid;
position:relative;
top:-20px;
left:5px;
}
Nu wordt het plaatje rechts op de site weergegeven en gelijk aan aan de hoogte van het ondwerp zoals ik het ook graag wil hebben.
Alleen als ik er nu tekst bij type en de tekst komt onder het plaatje dan zit daar een ruimte van 20px tussen, de tekst loopt niet netjes door onder het plaatje pas vanaf de orginele positie van het plaatje.
Weet iemand of dit is aan te passen?
PHP hulp
18/11/2024 08:38:29Crispijn -
31/05/2008 10:38:00toby hinloopen
01/06/2008 22:49:00Niek Weevers
02/06/2008 00:39:00Die top -20px en 5px sowieso weghalen en inderdaad een float gebruiken. Om ruimte te geven om een afbeelding gebruik je margin.
Robbin
02/06/2008 08:30:00excusses voor mijn wat late reactie.
Het probleem is als ik top -20 weg haal dat dan het plaatje te laat staat daarom heb ik deze optie gebruik om het plaatje wat hoger neer te zetten.
Ik denk dat ik het anders ga maken, een appart invoerveld bij het toevoegen van het nieuws voor de plaatjes en zorgen dat dat plaatje niet meer in het tekstveld staat dan kan ik het plaatje plaatsten waar ik wil.
Bedankt voor de hulp
Het probleem is als ik top -20 weg haal dat dan het plaatje te laat staat daarom heb ik deze optie gebruik om het plaatje wat hoger neer te zetten.
Ik denk dat ik het anders ga maken, een appart invoerveld bij het toevoegen van het nieuws voor de plaatjes en zorgen dat dat plaatje niet meer in het tekstveld staat dan kan ik het plaatje plaatsten waar ik wil.
Bedankt voor de hulp