css vertical-align werkt niet
alles wordt gedaan behalve die vertical-align.
Iemand een idee wat er mis kan zijn??
http://www.google.nl/search?q=css+vertical+align+doesn't+work
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
gebruik anders gewoon padding-top
wanneer ik padding-top of zo gebruik komen mijn figuur en tekst nog niet in de midden te staan maar komt er enkel witruimte meer tussen, dus dit is geen optie.
Heb je een voorbeeld? En waarom werk je met tabellen? Probeer het eens met divs.
Tip: gebruik geen tabellen, maar een ul en li's voor zo'n menu als dit.
wanneer ik echter in mijn td enkel de tekst zet(dus zonder het figuurtje) dan werkt het perfect, iemand een idee hoe dit op te lossen???
aanvulling: wanneer ik de td overdreven groot zet dan zie ik dat de figuur wel in het midden geplaatst wordt maar de tekst niet, deze blijft altijd aan de bottom van de figuur staan.
ik heb juist nog eens de uitleg gelezen op w3c en daar vind ik dat bij een vertical-align er wordt gekeken naar het grootste element(in mijn geval is dit de figuur). Hoe kan ik hier nu omheen werken zodat de tekst ook mooi in het midden staat???
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door jordy
ul {
height: 40px;
line-height: 40px;
}
Let op! Dit werkt alleen wanneer je 1 regel tekst hebt
Misschien dat hij dan in het midden komt.
-edit-
Ik kijk net even naar je indeling van je site, maar daar word ik ook niet wijzer van.
Gebruik divs ipv tabellen. De mogelijkheid die ik hierboven gaf, gaf ik voor een div, maar ik weet niet of hij ook werkt met tabellen. Dat moet je even uitproberen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V
Ik heb het opgelost door beiden in een aprte cell te steken