[CSS]Binnen een div een tekst aan de bottom plaatsen?
Ik wil een tekst binnen een div onderaan plaatsen. Ik heb hier even een plaatje die ik bewerkt hebt. Op deze manier wil hem hebben.
Een live voorbeeld van hoe ik hem nu heb staat hier. Hoe kan ik hem nu dus inmiddels van css aan de bottom plaatsen? Zoals ik hem dus heb op de bewerkte screenshot. (Heb zelf al wat gezocht en geprobeert zonder resultaat)
Alvast bedankt,
Ilyes
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
http://www.badboy.ro/assets/articles/vertical_align/02.html
Vertical alignment werkt namelijk nog niet goed in CSS 2.x.
Het zou best kunnen dat er nog een andere hack voor bestaat, maar die ken ik niet.
Dan zal je helaas met position relative en position absoluten aan de gang moeten gaan. Voorbeeld: Vertical alignment werkt namelijk nog niet goed in CSS 2.x.
Het zou best kunnen dat er nog een andere hack voor bestaat, maar die ken ik niet.
//nvm, de inhoud van de andere cellen kan natuurlijk verschillen. my bad
Maar als iemand een wat grotere lettertype heeft ingesteld (of een andere lettertype kiest die groter zijn) dan zullen die misschien uitsteken. Maar dit zal ook gebeuren met de rest dus eigenlijk zou ik dit wel kunnen doen.
OF
Zoals René D zegt. Gewoon een <bt />. Maar moet wel even kijken hoe die dan staat.
Had zelf deze twee oplossingen ook, maar dacht dat er wel een andere betere manier zou zijn. Nou dan moet ik even welke van de twee beter is.
DDragonz schreef op 25.05.2008 15:13:
@Mitchell:
Maar als iemand een wat grotere lettertype heeft ingesteld (of een andere lettertype kiest die groter zijn) dan zullen die misschien uitsteken. Maar dit zal ook gebeuren met de rest dus eigenlijk zou ik dit wel kunnen doen.
OF
Zoals René D zegt. Gewoon een <bt />. Maar moet wel even kijken hoe die dan staat.
Had zelf deze twee oplossingen ook, maar dacht dat er wel een andere betere manier zou zijn. Nou dan moet ik even welke van de twee beter is.
OF
Tja, dat heb je als je vaste waarden gaat gebruiken.. ;]
(Dit heb ik overigens niet getest)
Hmm... zal het eens testen en het laten horen. :)
edit:
Hmm. werkt niet. Krijg de ongewenste situatie waarbij de tekst 2 px van onder aan de beeldscherm komt te staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz