CSV Import quotation marks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »
Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 16:17:40
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik heb een CSV bestand dat ik wil importeren in een MySQL database. De rijen zien er als volgt uit:

9147,"27GA","small_airport","Wilson International Airport",33.6584014892578,-85.0099029541016,1050,"NA","US","US-GA","Carrollton","no","27GA",,"27GA",,,

Ik krijg hem echter niet goed geïmporteerd. Ik heb meerdere manieren geprobeerd. Ik kom het dichste bij wanneer ik voor het volgende kies:

Kolommen gescheiden door: ,
Kolommen omsloten met : (niks)
Kolommen omgezet met wisselteken: \
Regels beëindigd door: auto

Het probleem is nu echter dat ik om alle waardes quotation marks (") krijg, behalve om de cijfers.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt,
Luc

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 07:28:28

Willem vp

Willem vp

10/01/2014 16:45:01
Quote Anchor link
Waarom zou je iets fout doen? Je geeft bij het parsen aan dat de kolommen omsloten zijn met niets, dus dat houdt in dat de quotes onderdeel worden van de uitgelezen waarde. De getallen zijn geen strings, dus staan er geen quotes omheen.

Als je de quotes niet wilt hebben, zul je ze moeten verwijderen. Dat zou als volgt kunnen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$str
= '"woord"';
$str = preg_replace('/^"|"$/', '', $str);
?>

Als je fgetcsv gebruikt, krijg je alle waardes terug in een array. In dat geval zou zoiets moeten werken:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$fd
= fopen("file.csv","r");
$values = fgetcsv($fd);
$values = preg_replace('/^"|"$/', '', $values);
?>

Of zelfs
Code (php)
1
2
3
<?php
$values
= preg_replace('/^"|"$/', '', fgetcsv($fd));
>
Gewijzigd op 10/01/2014 16:45:25 door Willem vp

Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 16:57:24
Quote Anchor link
Was het vergeten te vermelden, maar het importeren doe ik binnen phpmyadmin. Is het makkelijker/beter om dit met behulp van een php script te doen?

Erwin H

Erwin H

10/01/2014 17:02:01
Quote Anchor link
Lijst van ourAirports toevallig?

Die lijst is opgemaakt volgens standaard csv regels en moet je via de methode van willem direct kunnen inlezen, zonder zelf te gaan lopen exploden etc. Zelfs de preg_replace is niet nodig, er blijft niets vreemds over. Let alleen wel op met de rare tekens. In die lijst staan behoorlijk wat vliegvelden met namen waarin niet Latijnse accenten zitten en als je dat niet goed inleest krijg je een enorme berg aan vraagtekens in je database.

import direct in mysql:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
LOAD DATA INFILE "blabla.csv"
INTO TABLE blabla
CHARACTER SET utf8
COLUMNS TERMINATED BY ','
ENCLOSED BY '"'
LINES TERMINATED BY '\n';

edit:
check tevens voor je begint de coordinaten. Er zitten bergen foute coordinaten tussen, met waardes ver boven de 180 c.q. 90 graden.
Gewijzigd op 10/01/2014 17:13:31 door Erwin H

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 17:04:57
Quote Anchor link
Is LOAD DATA INFILE geen optie?

Toevoeging op 10/01/2014 17:05:24:

Lol

PS. Het moet wel OPTIONALLY ENCLOSED BY zijn
Gewijzigd op 10/01/2014 17:13:17 door Ger van Steenderen

Willem vp

Willem vp

10/01/2014 17:12:20
Quote Anchor link
Wellicht moet je de ENCLOSED BY nog veranderen in OPTIONALLY ENCLOSED BY

Erwin H

Erwin H

10/01/2014 17:14:25
Quote Anchor link
Nee, hoeft niet, gaat direct goed. Velden waar geen " omheen staan worden automatisch ingelezen alszijnde getal.
Misschien toch niet. Ik merk dat ik mijn query gebruikte voor het inlezen van een bestand dat ik eerst zelf heb gemaakt met alle velden omsloten met ". Dan gaat het uiteraard altijd goed....
Gewijzigd op 10/01/2014 17:17:23 door Erwin H

Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 17:24:20
Quote Anchor link
@ Erwin: Klopt helemaal. Ik heb je code overgenomen en aangepast naar de juiste tabel en het bestand. Ik krijg echter een "#1045 Acces denied using password YES" binnen phpmyadmin. Lijkt mij vreemd aangezien ik de sql code uitvoer met de account in phpmyadmin waarmee de database aan is gemaakt. Hoe dan ook, ik zal eens googelen naar die foutmelding.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 17:35:20
Quote Anchor link
Let wel dat je het volledige pad opgeeft.

Ivo P

Ivo P

10/01/2014 17:36:55
Quote Anchor link
LOAD DATA INFILE vereist een apart recht, dat kennelijk jij niet hebt onder die gebruikersnaam.

Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 17:38:12
Quote Anchor link
@ Ger: Heb ik, gecontroleerd en klopt.

@Ivo: Dat vind ik dus vreemd, aangezien ik met dit account de database aan heb gemaakt.

Ivo P

Ivo P

10/01/2014 17:40:54
Quote Anchor link
waarom?

create is weer een ander recht.
Dat je dat recht hebt, wil niet zeggen dat je alle andere rechten ook moet hebben.

Daarbij schijnt op shared hosts die hele optie wel eens geblokkeerd te zijn. Mogelijk omdat je daarmee ook vanuit andere accounts zou kunnen lezen, maar dat weet ik niet zeker.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 17:41:35
Quote Anchor link
Doe dan eens
LOAD DATA LOCAL INFILE

Dan omzeil je iig de privileges

Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 17:45:54
Quote Anchor link
Geprobeerd, krijg ik echter de volgende fout:
#1148 - The used command is not allowed with this MySQL version

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 18:01:01
Quote Anchor link
Dan zal het inderdaad geblokkeerd zijn door je hosting provider, helaas.

Ivo P

Ivo P

10/01/2014 18:04:51
Quote Anchor link
dan maar terug naar phpmyadmin...

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/01/2014 18:08:32
Quote Anchor link
Nog erger ........

Luc de Wit

Luc de Wit

10/01/2014 23:31:31
Quote Anchor link
Ik maak waarschijnlijk een (domme) fout. Maar ik snap niet wat er fout gaat. Hoe dan ook, ik heb een oplossing gevonden, namelijk de volgende:
CSV omzetten naar excel bestand, en met deze (http://tools.perceptus.ca/text-wiz.php?ops=7) handige tool omgezet in SQL. Het is wat omslachtig, maar het werkt. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Ivo P

Ivo P

10/01/2014 23:57:02
Quote Anchor link
Maar even naar het begin: de vraag begint met de opmerking dat je de waarden wél ingelezen krijgt, maar dat daar tegen de bedoeling in quotes bij ingelezen worden.

Na wat omzwervingen loop je dan ineens aan tegen een rechten probleem met LOAD DATA INFILE.

Maar in je openingsvraag luktje het inlezen al, maar je had alleen de optie 'Kolommen omsloten met : (niks)' moeten aanpassen naar 'Kolommen omsloten met : " '
Wat min of meer ook in de query's genoemd wordt. (enclosed by '"' )

Daarnaast heb je dat antwoord ook vanmiddag al op Pfz.nl gehad

?

Luc de Wit

Luc de Wit

11/01/2014 00:01:04
Quote Anchor link
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar keer op keer ging het fout. Heb het echt talloze keren geprobeerd. Tabel al aanmaken en waarden inlezen, eerste rij van tabel als kolomnamen etc. Met enclosed by " kreeg ik het probleem dat wanneer rijen lege kolommen hadden in het bestand, dus ",,,," werden deze 4 komma's als waarde in een kolom gezet, met als gevolg dat de laatste kolommen allemaal NULL waren. Omdat dit me op geen enkele manier lukte ben ik naar andere mogelijkheden op zoek gegaan, en het advies om LOAD DATA INFILE te proberen uitgevoerd maar dat lukte dus ook niet. Hoe dan ook, wat wil je hiermee zeggen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.